Režie:
Nicolas Winding RefnKamera:
Natasha BraierHudba:
Cliff MartinezHrají:
Elle Fanning, Jena Malone, Abbey Lee, Bella Heathcote, Karl Glusman, Desmond Harrington, Keanu Reeves, Christina Hendricks, Alessandro Nivola, Charles Baker (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Jesse je mladá, krásná a má onu tajemnou esenci, která ji vyčleňuje ze zástupu dokonalých krásek ucházejících se o svých pár let slávy na módních molech v Los Angeles. „Kdo by chtěl zkyslý mlíko, když může mít čerstvý maso", utrousí na její adresu jedna ze závistivých kolegyň. Neonový puls fashion světa pohlcuje Jesse natolik, že přehlíží varovné signály. Za marnivými kulisami kultu krásy totiž dříme dávné zlo, které se živí nevinností. (Film Europe)
(více)Videa (5)
Recenze (339)
Nicolas Refn je ideální režisér pro natáčení efektních podívaných, kdy dokáže diváka rafinovaně bombardovat atraktivními vjemy. Jeho talent by se skvěle uplatnil při natáčení reklam a klipů, ale i určitých kategorií žánrových filmů. Kultivovanou erotiku by zvládl bez mrknutí oka - kdyby ovšem diváka a s největší pravděpodobností i sám sebe nechtěl přesvědčit, že je předurčen pro svět velkého umění. Volí proto pro své cíle neadekvátní filmové prostředky, objevuje banální, všeobecně dostupné pravdy a pokouší se kamuflovat hloubku tam, kde přešlapuje v brouzdališti. Škoda, se svým renomé by neměl problém přemlouvat přední charakterní herečky, aby se v zájmu Múz svlékly. V téhle afektované, protahované póze se ale Refn stává otravným. 30 % mu nadělím za zúčastněné dámy, a to ještě může být rád, že mám vstřícnou chvilku a mhouřím nad tou zoufalostí oči, až to bolí. ()
NWR natočil těžkotonážní psychedelickou haluz, která se možná navenek prezentuje jako šíleně drahý a přeplácaný drama, přitom si ale po celou dobu zachovává svůj osobitej nezávislej ksicht. Čistě teoreticky mě to mělo štvát a umořit svojí drzou fetišistickou exhibicí, jenže mi to právě naopak hrozně sedlo skrze všechny ty zoufale dravý modelky oblečený v sexy zvířecích hadrech. Make-up jako zbraň, krása jako měna bez kurzu a nejnebezpečnější profesí je modelling. The Neon Demon je vykuchanej, mužství zbavenej Drive, do kterýho někdo zpátky místo vnitřností narval víc než štědrou dávku neonovýho slizu: během pitvy pak mozek tápe, ale oči se často nestačej divit. P.S. Dát tomuhle den po projekci Příchozích o stupeň lepší hodnocení doufám není důkaz divácký ignorance nebo zdenenerovanýho vkusu, nýbrž jasná známka počátku chronickýho voyerismu. Nevím, co je horší. ()
Pubertální provokace. Ukázat hloubku povrchu dokázal Refn už tak, že podobný vyprázdněný patvar plný tupých scenáristických klišé člověka těžko vyvede z rovnováhy. Navíc NRW tentokrát režíruje bídně. Prkenné dialogy, klipové sekvence, které takhle zvládne každý jen trochu talentovaný reklamní režisér, o veškerou dynamiku se stará skvělá Elle a elektro-arpeggia Cliffa Martineze. Čekal jsem hypnózu, tohle je sedativum. [Cannes 2016] ()
Hlavní problém je, že film je nakonec přesně tím, co jakoby "drsně" kritizuje. Kamarád Imaginárních lásek, či filmú Gasparda Noého, estetika a la časák s ženskou módou X techno party. Klišé nad klišé, všechno strašně komicky předvídatelné, des a démoničnost se snaží docílit absurrními perverzemi a krví. A hlavne třpitkami! Ach jo, tak málo fantazie ve všem... V jazyku filmu: Lol, ty mrchy snědli top bitch, wtf? ()
Simča Krainová se po zhlédnutí filmu jen ušklíbne a letí se zrekreovat na Kanáry. Takhle fujtablově to přece v modelingu nechodí. Pravda tkví v rektu pana Refna. Ono už to spojení artyčokového masturbátora s modelingem je velký bizár. Tohle je taková Čachtická paní "porefnovsku". Stačí k tomu jedna škaredá panna, po které všichni z mnou nezjištěných důvodů šílí, a je krvavě vymalováno. Kanibalskou hostinu i úklid po ní zacvaká Refn. Hypnotický zážitek je na filmu tím hlavním faktorem. Dlouhé záběry beze slov samozřejmě nemohou chybět. Úchvatný vizuál coby přidaná hodnota. Nejhorším se ukázal výběr herečky do hlavní role. Elle Fanning je útlá a vyzáblá, určitě ne dostatečně hezká, aby z ní šel celý modelingový svět do kolen. Abbey Lee a Bella Heathcote předvedly na menším prostoru mnohem více. Do toho porno muziku tvrdila lesbicky orientovaná Jena Malone. Ta to měla vůbec "nejchutnější", musela vášnivě olizovat mrtvolu. Refn se rozhodně nikdy nespokojí jen s obyčejným filmovým řemeslem. Neodevzdává filmy, které se řídí předem danými vypravěčskými kodexy. Chce být provokatér, uvědomělý artový masturbant, neskonalý rozvraceč a bořič žánrových pravidel. Hororové prvky používá jen jako očistnou formu, nikdy nepřijde s hororem držícím se obvyklých kritérií. Tenhle jeho počin může působit na nepřipraveného diváka krásně ujetě, prázdně, sexuálně. S tou erotikou to mohl ještě vyladit. Neškodilo by přidat více nahoty, herečky ještě nejsou tak profláklé, takže mohly jít k nahotě velmi směle. Nedá se mu upřít úžasná kompozice záběrů, vizuální cítění a přebujelý mix žánrových forem. Nejsem jeho příznivcem, nejsem jeho odpůrcem. Prostě jsem jen viděl ultra bizarní a ultra (experi)mentální film. 7/10 ()
Galerie (55)
Zajímavosti (16)
- Jako přípravu pro svou roli musela Elle Fanning zhlédnout film Beyond the Valley of the Dolls. (Hal_Moore)
- Ve scéně v restauraci, kde se Jesse (Elle Fanning) měla setkat s modním návrhářem (Alessandro Nivola), si můžeme v pozadí povšimnout, že sedí dvě ženy. Ta blíže sedící vpravo je režisérova (Nicolas Winding Refn) manželka. (AffectedFace)
- Elle Fanning (Jesse) si v 54. minutě vezme od přítele Deana (Karl Glusman) květinu levou rukou, ale když vzápětí omdlí a padne na znak, tak má květinu vpravo od těla. (noelcoward73)
Reklama