poster

Zlo nikdy nespí

  • USA

    Before I Wake

  • USA

    Somnia

    (neoficiální název)
  • Slovensko

    SOMNIA: Zlo nikdy nespí

Horor / Thriller

USA, 2016, 97 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • JASON_X
    ***

    Thomas Jane se mi (už od Punishera) líbí skoro homosexuelně, heterochromická bloncka Kate heterosexuelně taky docela ujde, takže na film jsem se těšil a o výsledek se nebál, protože sympatičtí herci přece dokážou udělat snesitelný biják i z úplné pitomosti. Ale ten jejich (vlastně nejejich) hošík... U všech ďasů, tak odporně přeslazené dítě je snad k vidění jen někde u Špílberga, ten malý smrad by mohl z fleku hrát hlavní roli v nějakém rodinném, laskavě hřejivém poblijónu s názvem "Superroztomilý až ke zvracení", nebo tak nějak. No prostě kvůli téhle malé kreatuře je celý film dobrý tak leda jako kulisa k hraní si s mobilem. No a ani fotřík Jane v paruce není žádnej lumen, víc by mu to slušelo třeba s pumpou brokárnou, bovijákem a páskou přes oko v nějakým postapu. Prostě tenhle film je jen taková průměrná, bezkrevná (obrazně i doslova), mládeži přístupná duchařina na jedno použití, s nechutně patetickým koncem, a je to asi takový horror, jako třeba série Poltergeist a podobné kousky, takže leda tak pro děti, slečinky a měkkejše. Ale v návalu nadšení z toho, že v tomhle filmu světe div se vůbec neskáče kamera, za celkem povedené přízraky bez očiček a za holohlavou maminku, dávám slabou, neradostnou, podvyživenou třetí.(11.9.2016)

  • Othello
    ***

    Námět je naprosto v pořádku a přenese vás i přes jalové scény tím, že můžete alespoň během nich uvažovat o tom jak strašně amorální jste, že byste Codyho dar/prokletí využívali k tomu, abyste do něj před spaním pumpovali double-feature filmů Ruth Neggy a nějakého hodně poživačného porna. Flanagan alespoň na rozdíl od většiny současné hororové smetánky se nebojí ústřední nápad rozpracovat na různé působivé detaily, které navzdory placatému vyšumělému ději dokáží znervóznět (materializace zmizelé pěstounské matky nedokonalou dětskou optikou), nicméně k zemi film posílají tentokrát klasické hororové neduhy, kterým se mu podařilo v Oculus vyhnout. Postavy jsou totiž naprostý průšvih ve své nevyprofilovanosti, unylosti a neschopnosti vyvolat sebemenší zájem (nevíme co dělají, co je baví, kdyby neexistovala zápletka jedná se o nejnudnější lidi na světě). Empatii má vyvolat univerzální tragédie nad ztrátou dítěte a obecná bezúhonnost, což je málo a hlavně nuda. Jo a lekačky.(4.8.2016)

  • Marceloo
    ****

    Mladí rodičia sa chcú vyrovnať so smrťou svojho syna tým spôsobom, že si adoptujú nové dieťa. Vyberú si Codyho, ktorý je velmi pokojný a poslušný. Po niekolkých dňoch v novom dome a zoznámením sa s Codym však rodičia zistia, že Cody má problémy so spánkom. Bojí sa zaspať, pretože ho v spánku straší démon, ktorý požiera ludí. Cody tak namiesto nového pokojného života nechcene prináša nové problémy, ktoré musí ohrozená rodina riešiť. - Mike Flanagan opäť zaúradoval a Somnia je ďalším krokom k tomu, aby sa dostal na úplný vrchol moderného hororu. Ešte stále to však nie je horor, ktorý by mal potenciál stať sa legendárnym, aj keď verím, že o pár rokov sa takéhoto hororu od tohto režiséra dočkáme. Predsalen oslávil 38. narodeniny len pred dvoma týždňami a to, že sa narodil v Saleme, ho robí predurčeným pre tento žáner. Somnia začína pozvolna a rodina si hneď adoptuje chlapca, čo je pre mňa ten najlepší scenár, keďže Orphan s týmto námetom je pre mňa the GOAT medzi horormi. Herci pôsobia neuveritelne dobre. Thomas Jane sa po nie velmi impresívnom výkone z The Veil pozbieral a ako hlava rodiny tu pôsobí velmi dobre. Krásna Kate Bosworth, ktorej úloha sa oproti minuloročnému hororu Amnesiac, v ktorom hrala zákernú matku, obrátila úplne naopak a v Somnii hrá milujúcu matku, ktorá prišla o svoje dieťa, hrá tiež perfektne. V neposlednom rade ma naozaj zaujal aj herecký výkon malého chlapca, ktorý pôsobil velmi prirodzene a pri natáčaní sa s ním muselo pracovať naozaj velmi dobre. Dej sa vyvíja prekvapivo pomalšie, ale som rád, že sa tvorcovia rozhodli držať žánru horor, pretože Somnia by perfektne fungovala ako nejaká mysteriózna rodinná dráma. Duchovia a motýle vyzerali celkom dobre, aj keď démon mohol dostať ovela viac priestoru a mohol úradovať trochu viac. Rovnováha medzi snami a realitou bola vyobrazená velmi dobre a bola prehladná, takže dávala vždy zmysel a pôsobila zaujímavo. Musím uznať, že mi trochu chýbalo nejaké prepojenie s paranormálnym svetom, na ktoré som si už u týchto moderných hororov s duchárskou tématikou akosi zvykol a príde mi prirodzené. To sa však objavuje väčšinou v záveroch a u Somnie bol neočakávaný koniec zvládnutý dobre a presvedčivo, spolu s niekolkými zaujímavými myšlienkami. Kamera bola po celý čas skvelá, ale keďže ide o ostrielaných hororových tvorcov, nie je sa čomu diviť. Rovnako bola perfektná aj hudba, ktorá sa mi velmi páčila a spokojný som najmä s parádnym záverečným soundtrackom, ktorý som už niekde počul, ale nemôžem si spomenúť kde. Po Somnii sa môj rešpekt voči tomuto pánovi opäť zvyšuje a nemôžem sa dočkať jeho ďalších projektov. A keď si uvedomím, že je režisér velmi mladý a keď zvážim všetky dostupné moderné techniky, musím skonštatovať, že tento chlap má pred sebou v oblasti hororu ešte velké veci. Teda pokial sa nenechá zlákať nejakým úbohým žánrom. Podla jeho filmografie to však zatial tak nevyzerá, pretože Ouija 2, sequel k Halloweenu, adaptácia knihy Stephena Kinga a indická verzia jeho vlastného Oculusu sú znakom toho, že je k žánru horor lojálny. + herec z Extraterrestrial + herec z Endangered a The Veil + herečka z Amnesiac + herec z Mirrors 2, 13 Sins, The Town That Dreaded Sundown, June a Navy Seals vs. Zombies(3.6.2016)

  • *CARNIFEX*
    **

    Spočiatku som si myslel, že väčšina divákov tomuto snímku krivdí. Lenže to som netušil, že sa za relatívne krátky čas začne meniť z hororu na nevýraznú rodinnú drámu, v ktorej veškeré atmosferické pasáže ovládnu grcanice hodné CGI efekty. Keď si divák uvedomí, že "Zlo nikdy nespí" je len fráza, ktorá dosahuje presný opak, už bude relatívne neskoro. Spomínam si ako mnohí kritizovali Thomasa Jana v "The Veil", no tu mi pri tých svojich emocionálnych, rodičovských prejavoch s výzorom lacného Tarzana prišiel extrémne trápny. S obhajobou v podobe, že mal snímok obrovský potenciál, ktorý nebol využitý, u mňa taktiež nikto príliš nepochidí. Ja som si po skončení filmu prisám bohu nevedel spomenúť na pasáž, z ktorej mohli z hororového hľadiska "vytrieskať" viac. Úplná kritika z mojej strany zrejme nie je na mieste, jedna dve lakačky slušné, no zas na druhej strane, záverečnú tretinu plnú snahy napraviť celkový "hororový" dojem zabil "milučký" dialóg ako v rozprávke v doprovode songu na predaj nového Samsung v Orange (to snáď kurva ani nemohli myslieť vážne). Veľká slabota, ale to sa dalo čakať, keď opraty v rukách držal taký babrák, ako je preceňovaný Flanagan - 40%(3.6.2016)

  • MMR
    ****

    Řekl bych, že se jednalo o fajn horor s prvky originality. Chvílemi jsem se i trochu bál a občas jsem se lekl, i když to leknutí jsem vždy čekal. Konec byl trochu zvláštní, ale beru ho.(9.10.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace