Režie:
Jonas Alexander ArnbyScénář:
Rasmus BirchKamera:
Niels ThastumHudba:
Mikkel HessHrají:
Sonia Suhl, Lars Mikkelsen, Jakob Oftebro, Sonja Richter, Gustav Dyekjær Giese, Stig Hoffmeyer, Esben Dalgaard, Benjamin Boe Rasmussen (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Devatenáctiletá Marie, outsiderka v ostrovní komunitě, žije sama se svými rodiči. Nemá nikoho, komu by se mohla svěřovat, kromě Daniela, mladého muže okouzleného její divokou povahou. Místní lidé však mají z dívky obavy, neméně pak z její matky, která je upoutána na invalidní vozík, trpící záhadnou chorobou. Když Marie zjistí, že se její tělo mění – na její hrudi a zádech roste hustá srst – začne pátrat po odpovědích vztahujících se k utajované rodinné minulosti. Po něčem, co bude mít nedozírné následky pro ni i pro celou rodinu – a také na volbu, kterou musí učinit. Pustá skalnatá krajina Jutska zahalená do úchvatné palety mořských barev, doprovázená tradičními folkovými melodiemi, dává tušit neotřelý a sebejistý hororový thriller. Když zvířata sní, není radno je rušit. Bývají pak agresivní. (Film Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (67)
"Když zvířata sní, i doktora sní. Až se dívka osrstí, vezmi rozum do hrsti. Láskou zuby vycení, už jste oba ztraceni!" V rámci daných dánských možností sympatická, rachitická čůza versus seversky, až nelidsky nevlídné sychravo, co vám vleze až do trenýrek a způsobí tam husí kůži na vlkoulích. Chlupy pak stojí v pozoru, před šelmou bez dozoru. Otázka srovnávací: kdo měl svůj wolfcoming out těžší, resp. studenější? Vzdělaný anglický gentleman Lawrence Talbot honěný po anglickém venkově nebo podvyživená Marie, šikanovaná lopata z rybí konzervárny? A jaká je ideální léčba chronického osrstění, je-li zanedbané, protože rodinný lékař vám leží v žaludku? Je to injekce antilykantropických sedativ (© JASON_X) nebo spíš polibek od vašeho objektu animální touhy? Studené, odtažité, monstrózně bezútěšné a Sonia Suhl ve svém tápání ohledně vlastní identity velmi přesvědčivá. Shrnuto: záživný výlet do dánské ZOO. Až na ten výchovný LGBT+ záměr (zde je to + opravdu na místě :-)). Ten z toho čouhal jak chlupy z Mariiny podprdy. ()
Podobne minimalisticko-atmosferické ako švédsky Let the Right One In s dejovým pôdorysom a lá "Carrie nastupuje do svojej prvej práce". Ovšem tam, kde si švédské upírske tesáky udržali svoju auru inakosti až do konca, u dánskeho vlkozuba záverečná 15-minútovka až príliš pripomína beh cez známe a tým pádom jednotvárne žánrove formulky a klišé. Namiesto sviežosti tak ostáva po skončení v ústach pachuť zvyšku pokrmu zo včerajška...škoda. 6-7/10. ()
Dánský režisér vsadil při své prvotině na osvědčené prvky, které zdobí skandinávské filmy a to převážně ponuré prostředí a pomalu se stupňující mysteriózní atmosféru. Přestože se zápletka nedá považovat za zrovna originální, lze na ní najít několik pozitivní věcí, kvůli kterým stojí tento film vidět. Mnozí jej přirovnávají k filmům jako Let the Right One In, nebo Ginger Snaps (jelikož jsem však první z nich neviděl a druhý se mi docela líbil), dal jsem tomu šanci a nešel do toho s žádnými předsudky či velkým očekáváním. Nakonec však toto mysteriózní drama v mých očích nedopadlo zas až tak špatně a to hlavně díky kombinaci s vlkodlačím tématem. První polovina filmu má dost pomalé tempo, které toho moc dopředu neprozrazuje a spíše slouží k seznámení s hlavní hrdinkou. Sonia Suhl mi sice zrovna dvakrát sympatická nebyla, ale podala slušný průměrný výkon. Přesto jsem však dával větší pozornost vykreslení samotného prostředí (rybářské městečka) a jeho obyvatel. To bylo pěkně ponuré, ale nějak zvlášť zajímavé. Většina obyvatel makala v místní fabrice, kde čistila ryby a po večerech to zapíchla v místním podniku. Děj se tak většinu času točil okolo Marie a její rodiny. Ono by na tom nebylo nic hrozného, kdyby scénárista zapojil trochu víc svou představivost a divákovi tak nabídl kupříkladu několik zajímavých flashbacků z minulosti. Leč bohužel se tak nestalo. Je nám sice podstrčeno několik indicií, cože se asi v minulosti odehrálo na ruské lodi a jakou roli v tom hraje matka dívky, ale tím to končí. Naštěstí si o tom dokáže divák udělat vlastní představu. Teprve s postupnou proměnou Marie se začne zvyšovat i míra napětí. Ovšem i tady to dost skřípe. Kupříkladu ve chvíli kdy je dívka pronásledovaná motorkáři mi chyběla větší akčnost a ve chvíli kdy dojde k útoku, je vše až moc zbytečně ponořeno do tmy (takže z toho máme kulové). V tu chvíli ve mně začalo převládat spíše zklamání, ale naštěstí to alespoň částečně zachránil závěr na lodi. Přesto si myslím, že se tvůrci mohli více odvázat. 50% ()
Kdyby Jonas Alexander Arnby v závěru přitlačil na pilu a předvedl nám houf kvalitních a detailních gore scén, tak hodnocení vypadá úplně jinak, tuším u všech !! Takhle se bohužel jedná o celkem pomalou, naštěstí nenudící hororovou drámu se zajímavým námětem a slušnou severskou atmosférou, nic víc. Låt den rätte komma in je však úplně jinéj level, co se týče atmosféry i storybuildingu. 60% ()
Ejhle paranormální romance. Bez kýče, patosu a trapnosti. Paradoxně mnohem lepší v přirozené (tedy nenadpřirozené) rovině, než v té později rozjeté nadpřirozené. Hodně dobré obsazení, hlavní hrdinka hrozně příjemná a sympatická, prostředí super, romance přijatelná. Asi bych řekl, že ten film kazí ta nadpřirozená linie. ()
Galerie (22)
Photo © Alphaville Pictures Copenhagen
Zajímavosti (2)
- Film se natáčel v Thyboronu v Dánsku. (rafix)
Reklama