Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Radovánky je adaptací tří povídek Guy de Maupassanta: Maska, Salon paní Tellierové a Model. Všechny tři povídky spojuje jedno téma, které dalo název celému filmu - Radovánky. Přitom Ophülsovi nejde o oslavu lidské touhy a rozkoše a nevázané radosti, ale na toto lidské "trápení" pohlíží z poněkud smutnějších úhlů. Jak říká autor v závěru filmu: Štěstí taky není žádná legrace... V první povídce se utkává požitkářství s láskou, druhá vypráví o tom, jak to vypadá, když se potká rozkoš se svatou prostotou a třetí je o střetnutí touhy se smrtí. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (10)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Občas zkouším lámat přes koleno starou Francii a skoro vždycky to trénuju na Jeanu Gabinovi. To abych věděla, jestli se mu vyplatilo nechat Marlene odejít. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Vzhůru do víru oslav! Tanec. Absint. Lehké děvy. Hudba hraje. Alkohol teče proudem. Svět se točí. Štěstí, smích, radost – tomu všemu jest učiněno zadost s ranním vystřízlivěním. Ale do rána ještě času dost. Takže: další rundu na můj účet, pane vrchní! 80% ()

Lynn 

všechny recenze uživatele

Roztomilé, šarmantní, lehce přidrzlé a frivolní... takový příjemný malý starý francouzský film. Až člověk cítí tu vůni líného odpoledne a kávy nebo hlučnost zábavy po setmění :-) ()

raroh 

všechny recenze uživatele

Max Ophüls vytvořil snímek, který konvenuje s předlohou - zdánlivá lehkost a šarm navenek a jemně skrávané pokrytectví a buržoazní morálka, uvnitř bublá drama. I na tohle navazoval Truffaut. ()

Skip 

všechny recenze uživatele

Film podle tří Maupassantových povídek, které jsou velmi odvážné, tak říkajíc. Prostřední povídka mě zaujala nejvíc, dostalo se jí také nejvíc postoru a byla zahrána opravdu skvěle. Prostitutky ve venkovském kostele na prvním přijímání, díky nimž se dostane knězi největšího daru jeho života, to prostě nemá chybu. První a poslední povídka už nemají takovou šťávu, ale rozhodně nepostrádají na zajímavosti. Tenhle film se Maxi Ophülsovi dost povedl. ()

kinderman 

všechny recenze uživatele

Vynikající Matrasova kamera se promyšleně pohybuje jak v bohatých ateliérových stavbách a dekoracích, tak v plenéru na francouzském venkově, kde připomíná to nejlepší z impresionistického malířství. ()

hans500 

všechny recenze uživatele

Film mne moc nezaujal, druhá povídka zbytečně dlouhá, ale herecké výkony a kamera jsou velice dobré. Dobré 3*. ()

Alf 

všechny recenze uživatele

nějaké vypointování příběhů (snad až na ten závěrečný) tedy opravdu není silná stránka režiséra... ()

StaryMech 

všechny recenze uživatele

Druhý ze čtveřice posledních Ophülsových snímků, která podle mě patří k vrcholům filmového vyprávění - vedle nejlepších kousků takového Hitchcocka, Sternberga nebo Wellese. ()

Reklama

Reklama