Reklama

Reklama

Pod zemí

  • USA As Above, So Below (více)
Trailer 1

Vydali se do míst, kam živí nepatří. V pařížských katakombách se ukrývá zcela neznámý prostor, lákající mnoho průzkumníků a badatelů ze všech koutů světa. Vstoupit lze zdarma, ale nakonec můžete zaplatit i cenu nejvyšší. Scarlett Marlowe (Perdita Weeks) studuje na univerzitě obor Městská archeologie a Paříž je pro ni z tohoto pohledu pravý ráj. V podzemí se tu vinou stovky kilometrů chodeb, v nichž je vepsaná historie města. Při studiu starých map narazí na záznamy o tajemné podzemní místnosti, kterou se rozhodne najít a prozkoumat. Své nadšení a odhodlání nakonec přenese i na partu speleologů a dobrodruhů. Přemluví je, aby ji do „dolní" Paříže doprovodili. Hned na začátku cesty míjejí nápis s varováním, že vstupují do říše mrtvých, bohužel ho ještě neberou vážně. O pár hodin později už ale všichni na vlastní kůži poznají, že se smrtí není radno si zahrávat, protože vás taková hra může stát i život. Na výpravě krvavou pařížskou historií je začnou pronásledovat jejich vlastní tragické prožitky a traumata, která jsou v těchto ponurých místech až příliš reálná. Vrátit se nemohou, cesta zpět je zatarasená, a pokud si chtějí uchovat alespoň teoretickou naději na přežití, musí postupovat labyrintem chodeb a tunelů níž a níž, do míst, kde na ně čekají výjevy mnohem děsivější než ty, které zůstaly za jejich zády. Jenže kam hlouběji lze dojít z podsvětí? Ano, tušíte správně... (Cinemart)

(více)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (604)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónovTržby USA $21,321,100 Tržby Celosvetovo $40,235,114Tržby za predaj Blu-ray v USA //počet predaných kusov Tržby za predaj DVD v USA //počet predaných kusov ║ v štýle podobných dokumentárne ladených horrorovm neprichádza žiadna výnimka a zas sa len bezhlavo uteká chodbami, cestami necestami, tunelmi, kosťovými zásypmi,... nuž dnešná rutina, účel horroru je už asi načisto stratení /40%/ ()

Shakers 

všechny recenze uživatele

Zaujímavý začiatok, mizerný koniec. Pokial za to držalo pri zemi ma to bavilo. Slušný začiatok, zaujímavé a miestami až strašidelné chodbičky/katakomby a príbeh za pokladom si držali moju pozornosť. Ako náhle sa tam začalo diať všetko možné bez vysvetlenia, som bol čoraz viac nasraný. Vlastne ani sa nedivím, prečo nám tvorcovia nič dokopy nevysvetlili. Očividne sa v tom všetkom stratili rovnako, ako hlavný aktéri. 60% - 3* ()

Reklama

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Nejprve mě obstoupila aura příšerného skepticismu jako u každého filmu natočeného stylem FF - Found Footage. Tam je jedno, co se děje, jelikož mě zvolená technika nutí pouze sledovat, jak realisticky to působí jako opravdu "nalezené záběry". A když pak mám hodnotit děj, tak ani nevím, o co vlastně šlo. Většinou o nějaký lidi, co jsou hooodně v prdeli a tak se vlastně nemohu splést v takovém odhadu. Ovšem zde musím dodat, že jsem to přestal vnímat relativně brzy a nechal se jednoduše pohltit dějem. Dějem, u kterého jsem nejdřív myslel, že se bude jednat o klišé (partička někam vleze a tam se na ně vrhnou podzemní obludy). Jak jsem se ale zmýlil. Tenhle survajvlový horor/slasher/duchařina má v sobě navíc prvky fantastiky a já byl velmi mile překvapen, jak svižné minimalistické dílko jsem po dlouhé době zase viděl. A Perdita byla taky fajn. ()

JosefGruber 

všechny recenze uživatele

Musím se přiznat, že při vstupu na tento film jsem byl naprosto smířený s tím, že se bude jednat o další sračku typu Blair bitch a podobných hysterických snímků, které nenabídnou jediný kloudný záběr. Proto jsem byl ze začátku hodně nadšený. Bohužel čím se film blížil závěru, tím mé nadšení klesalo. A ten závěr? Nejsem prostě zastánce mrtvol vylézajících ze stěn a podobných hovadin. 3*, 12.9.2014, kino ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Noční můra v podzemí aneb výprava za Kamenem mudrců bez Harryho Pottera (i když Ben Feldman, mohl být jeho určitou variací) v ohraném "found footage" stylu. Co jest nahoře, jest i dole, jak praví název filmu. Už méně se řeší, co je uprostřed. Tedy, co si má z filmu odnést divák. Ten bude z filmu nejednou kvalitně zmaten. Mladá studentka historie, a celkem píchatelná Scarlett (Perdita Weeks), donutí skupinku lidí - odborníků vlézt do pařížských katakomb, aby našla to, co je lidstvu po staletí skryto. Tajemný labyrint chodeb však vydá to, s čím nikdo nepočítal. A pak se začnou dít věci. Celé pojetí filmu je značně naivní. Vše se dá hravě predikovat dopředu přes fádní režijní i scenáristické postupy. A to vynechávám i nevysvětlitelná logická klopýtnutí a zmatené chování postav i nerostů (kámen funguje/posléze nefunguje), kdy si film rozbíjí hubu. Nejdříve film diváka zasype archeologicko-historickou přednáškou, která chce navodit zcela sofistikovaný dojem a umlátit diváka svojí "odborností". Nepodaří se to, protože podobné kecy hororový divák sotva zkousne a celou dobu spíše čeká, co na něj v chodbách zpoza rohu vybafne. No čekat bude docela dlouho. Své hororové porce se dočká až ve třetí třetině filmu, kdy se na něho vyvalí zběsilý sled výjevů nemající daleko do halucinogenního oblouznění. V tu chvíli se všem postavám bez rozdílu zhmotní jejich "třinácté komnaty" (ČT o tom dokonce točí stupidní dokumenty vysílané v pátek, tak doufám víte, o čem je řeč) a všechny postavy propadnou beznaději.Ty výjevy nejsou až tak děsivé, jako spíše děsivě nepřehledně natočené. Na "erkový" rating, kterým je film opatřen, je to celkem slabota, ale pozitivní je, že se film z dlouhého bloudění po chodbách, probere k životu. Tahle dynamická sekvence zabere sotva půl hodiny, zbytek je dost roztahaně ukecaný, natočený na dobré technické úrovni v polo-docu stylu, kdy hand kamera sem a hand kamera tam, tedy vesele švenkuje a kmitá, až se z toho hlavička motá. Je značně diskutabilní, jestli člověk ohrožený na životě, bude bez přestání natáčet tak, jak toho byl divák nejednou svědkem v hororovém subžánru found footage, který to nejlepší, co měl, už dávno vydal. A co víc, subžánr už se pomalu a jistě poroučí ze scény, akorát bratrům Dowdleovým, to ještě nikdo neřekl, a tak natočili tuhle pičovinu. Tenhle příspěvek rozhodně nijak zásadně nepřekonává své předchůdce, a je spíše výjimečný v tom, že se dostal do kinodistribuce. Na kino, je to hodně slabý film. A jsem přesvědčený, že usoudili tak i diváci, kteří si to pařížské "dobrodrúžo" nechali, až se bude válet volně ke stažení na netu. Film tedy v globálu semele vše známé z jiných hororů a občas přidá špetičku něčeho, co třeba nepůsobí tak ohraně, to aby se neřeklo. Produkční dílna bratrů Dowdleových není žádná velká studnice nápaditosti. Rozjetý závěr a kvalitní technická stránka, a jinak nic, co bych ocenil. Dejme tomu, že při mé pozdější návštěvě katakomb, se mně zjeví web CSFD s tím, že jsem tenhle horor ve svém hodnocení podcenil. Tenhle horor na vysokou školu hororovou nemá. Můžou mně třeba čuráka na skřipec v podzemí natáhnout, ale tak to je. Ke kvalitnímu vytížení nervů následkem viděného, u mě došlo jen minimálně. Nervozně těkavá byla spíše kamera, ale ve své podstatě, jak je u tohoto subžánru zvykem, byla kvalitně otravná a vydržet ji ještě o pár minut déle, než je nezbytně nutné, tak to nepřehledné dění v podzemí pošlu nahoru i dolů, a sice výbuchem vzteku. Mé hodnocení: 40% () (méně) (více)

Galerie (14)

Zajímavosti (9)

  • V októbri 2016 sa podľa webu PrettyFamous umiestnil film na 78. priečke v rebríčku "Najhoršie horory všetkých čias". (Zdroj: ČSFD)
  • Natáčení probíhalo v pařížských katakombách a v kostele svatého Eustacha. Jedná se o první film, u něhož francouzská vláda svolila z natáčením v katakombách. (Terva)
  • Herec Ben Feldman v skutočnom živote trpí klaustrofóbiou, preto musel častejšie využívať prestávky pri natáčaní. (BoredKid)

Reklama

Reklama