Reklama

Reklama

Volný pád

(festivalový název)
  • Maďarsko Szabadesés (více)
Trailer

Obsahy(1)

„Jaký si dáš čaj? Máme mátový," vyzývá bez většího zájmu starší žena svého apatického muže, s nímž obývá zabydlenou domácnost. Poté se schodištěm vydá na střechu domu, odkud očima přehlédne večerní, smogem zahalenou Budapešť. A skočí. Do domácností, jejichž chod letmo zahlédneme, zatímco žena padá kolem oken, se ale ještě vrátíme. Navštívíme jednu po druhé, vždy na chvíli, ale zároveň na dostatečně dlouho, abychom dokázali pojmenovat „diagnózu", která příslušníky těchto domácností formuje a jejichž souhrn je – bohužel, dlužno říct – typický i pro současnou společnost. Ač vystavěny se zřetelnou odlišností, nabízejí všechny příběhy i množství paralel. S groteskní nadsázkou podaný výsměch planému spasitelství či lhostejnosti, plivanec do tváře přetvářky. Mimořádně imaginativní, dotažený a přitom neokázalý snímek dokáže přicházet s provokativními myšlenkami, aniž by na něm bylo cokoliv prvoplánově pohoršujícího. Někdy ani skok ze střechy nepomůže. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (27)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Áno, našiel sa niekto, kto opustil kinosálu. Hádajte, po ktorej scéne. Treba to brať s nadhľadom, všetko to sú predsa rekvizity, masky a triky. V dnešnej dobe sa také množstvo ľudí chová tak mimo normál, že Pálfiho filmy ma nemôžu šokovať. On si je toho asi vedomý a robí si z našich nových hodnotových kritérií takúto brutálnu srandu. No ale čo iné mu zostáva, keď žijeme vo svete rôznych kultov. Od kultov mystických, cez kulty jedla, čistoty, feminizmu až po bohvie čo všetko nezmyselné. Možno to chcelo občas ubrať a byť menej doslovný a viac chytrý a bol by to ďalší majstrštyk sympatického Maďara. 70%. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

(49th KVIFF) Bizarní, ale ve více směrech nedotažená zábava. Už po dvou dnech mám problém dát dohromady, o čem jednotlivé "povídky" vlastně byly. Vzít sedm nápadů, "něčím" je obalit a pak to jen tak "splácnout" dohromady je na celovečerní film bohužel trochu málo. Ale nenudil jsem se. ()

Reklama

Vančura 

všechny recenze uživatele

Přiznám se, že jsem měl vůči tomuto filmu jistá očekávání, vědom si skutečnosti, že si loni z Varů odnesl tři filmová ocenění (Zvláštní cena poroty + Cena za režii + Cena Europa Cinemas Label). Vkus festivalové poroty se však v tomto případě s tím mým bohužel velmi rozchází, VOLNÝ PÁD jsem osobně shledal jako nevtipnou výstřední podívanou, která mě neoslovila a vyloženě nebavila - ačkoli má pouhých 89 minut, vleklo se to skutečně nekonečně. Z celého filmu vyniká povídka o bizarním párku, který si libuje ve sterilním životě bez bakterií a zahalování sebe navzájem do umělohmotné fólie - jejich sex je skutečně něco neuvěřitelného. A když nad tím tak přemýšlím, povídka s porodem naruby má taky něco do sebe, byť spíše jen v myšlenkové rovině - její filmařské zpracování mě nebavilo a přišlo mi vzdálené a nepochopitelné, jako samotný zvuk mluvené maďarštiny. Je jistě dobře, že vznikají i takového filmy, na kterých si člověk může otestovat vlastní bezpředsudečnost a otevřenost, ale u mě osobně zrovna tento bohužel nezafungoval. Bizar, který nechcete vidět za střízliva. ()

Jhershaw 

všechny recenze uživatele

Pálfi před projekcí říkal, že se na to máme dívat jako na jeden film spíš než na sedm krátkých filmů; což mně se tedy nepovedlo a nějaký výrazný spojovací prvek jsem nenašel. Nicméně segmenty: Babka 7/10 (za pointu), Meditace 7/10 (za pointu), Nahá na party 6/10, Igeliti 9/10, Trojka v bytě 9/10 , Antiporod 10/10, Kráva 6/10. = cca 75 % ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

[Febiofest 2015] Sedmoro štylisticky výrazne diferencovaných poviedok, ktoré dohromady vytvárajú najnovší (dodajme extrémne lacný) Pálfiho film, mapuje prostredníctvom provokatívnych metafor celý súbor príznakov a fóbií modernej spoločnosti. Rôznorodosť jednotlivých príbehov na obsahovej i formálnej rovine síce na prvý pohľad vyvoláva dojem, že filmu chýba čo i len náznak koherentnosti. Tú mu v skutočnosti dodáva previazanie hudobnou kompozíciou Amona Tobina, spájajúci motív starej ženy so sizyfovským údelom a koncept paneláka, z ktorého niet úniku (tak isto, ako z každodenných rituálov a rutiny). Navyše dejová paleta od dokumentácie atypickej rozlúčky so slobodou cez ironizáciu životného štýlu, ktorý je in (bio a sterilná čistota) až po sitcomovú paródiu voľných vzťahov a desivý pôrod naruby dokonale vystihuje mnohotvárnosť života, ktorú sa film snaží portrétovať už od svojich počiatkov. Explicitnosť prvoplánovo prezentovaných metafor napokon výstižne zdôrazňuje zvrátenosť a absurdnosť aspektov reality, na ktorú poukazuje. Je to síce jednoznačne Pálfiho najslabší film, ale predsa stále zaujímavý a vo svojom posolstve skutočne depresívny. 80% ()

Galerie (31)

Související novinky

49. MFF Karlovy Vary rozdal filmové ceny

49. MFF Karlovy Vary rozdal filmové ceny

13.07.2014

Slavnostní ceremoniál zakončil filmový festival a poroty v čele s Luisem Miñarrem udělily ceny nejlepším ze soutěžních filmů. Křišťálový glóbus pro nejlepší film si odnesl George Ovashvili za… (více)

Reklama

Reklama