Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jak dostat padělaného Rembrandta do světoznámé galerie Prado? Jason Patric dokáže nemožné, jenže má v patách světově uznávanou expertku na umění Iréne Jacob... Harry Donovan, geniální padělatel uměleckých děl, právě vytvoří dílo svého života: za 500 000 amerických dolarů maluje "pravého" Rembrandta tak perfektně, že žádná z kontrol nedokáže falešné dílo odhalit. Obraz se stává světovou senzací, ale Harryho zákazníci nedodrží dojednanou úmluvu. Proto se Harry rozhodne i s vlastním mistrovským dílem uprchnout. A právě v této chvíli začíná nemilosrdná štvanice napříč celým kontinentem. Harry Donovan patří k nejlepším světovým padělatelům obrazů a přestože mu jeho starý otec způsob obživy vyčítá a snaží se ho přimět k vlastní tvorbě, přijme další lukrativní zakázku. Na objednávku Alastaira Daviese, Iaina Illa a Agachiho, trojice majitelů významných britských galerií, má za půl milionu dolarů vytvořit Rembrandtův ztracený obraz, který zmizel před tři sta padesáti lety, krátce poté, kdy byl převezen lodí z Rotterdamu do španělského San Sebastianu. Odletí z New Yorku do Evropy, aby tu studoval Rembrandtovu práci a seznámí se tu se studentkou umění Marieke Van Den Broeck, se kterou prožije bouřlivou noc a s jejíž pomocí také získá odškrabky skutečných Rembrandtových barev. Poté, co vytvoří padělek a doručí ho Daviesovi, je obraz odvezen do Španělska a ukryt ve stodole farmy Juana Del Campa, kde je také vzápětí "objeven" a od majitele farmy odkoupen. Je přizvána skupina anglických expertů, kteří mají ověřit pravost obrazu. Všechno běží hladce až do okamžiku, kdy se mezi experty objeví Marieke, která ve skutečnosti není studentkou umění, ale světově uznávanou kapacitou na Rembrandta, a prohlásí obraz za padělek. Davies odmítne Donovanovi zaplatit a ten po krátké potyčce uprchne i s obrazem. Davies zabije Agachiho a oznámí, že Donovan obraz ukradl a zabil při tom Agachiho. Padělátor se dostává do úzkých a na útěku před policií se zmocní rukojmí, kterým není nikdo jiný než Marieke. Kdy se však pokusí obraz prodat, je dopaden a postaven před soud. Odmítá obvinění s tvrzením, že obraz není kradený, ale je jeho vlastním padělkem a je ochoten to přímo před soudem dokázat. Když se však dozví, že jeho otec zemřel, odmítne v práci na novém padělku pokračovat. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (27)

movie 

všechny recenze uživatele

Nevím jestli je autor scénáře profesionální scenárista nebo malíř, ale po odoborné stránce (film je o padělání obrazu od Rembranta) snímek nemá chybu! I z režijního hlediska je vynikající, dovolím si říct, že je to nejlepší snímek Johna Badhama, který nás v druhé půli devadesátých let zavaloval takovými peckami jako Zóna úniky, ale naštěstí si také našel čas na dva výborné snímky: jedním z nich je tento, tím druhým je pak Nick of Time! ()

Boss321 

všechny recenze uživatele

Už je to velmi dávno co jsem tento film poprvé a zároveň naposledy viděl, ale pamatuji si, že jsem nečekal nic a dostalo se mi kvalitního zážitku. Scénář mi přišel zajímavý a svým způsobem celkem originální. Zkrátka nadprůměrná kriminálka, kterou si rozhodně musím někde sehnat a znovu se na ni podívat....... ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Zákazník má přání, geniální padělatel uměleckých děl výzvu přijme, i když jde o samotného Rembrandta. Ovšem pak se do svého díla zamiluje a i když mu má zakázka přinést půl milionu dolarů, couvne. A to především proto, že zákazníci nedodrží dojednanou úmluvu. Dostane se do úzkých, navíc se mu snaží přišít podezření z vraždy. Z první půlhodiny zaujmou snad jen přednosti modelky v jeho bytě a pak jiné přednosti v bytě „studentky“ umění. Průměrný režisér John Badham znovu solidně využívá poměrně atraktivního prostředí (jindy kupříkladu akrobatický parašutismus v Zóně úniku, případně jednu lokalitu a reálný čas pro vraždu V poslední chvíli), znovu ale jeho dítko trpí nedotažeností, utahanými scénami i množstvím logických chyb. ()

Skleena 

všechny recenze uživatele

Překvapivě kvalitní záležitost a jistě neprávem poměrně neznámý snímek. Ačkoliv se o umění absolutně nezajímám a přestože šel film podle oné "klasické" linky bez jakýchkoliv větších zvratů či překvapení, napětí funguje až do konce a dobře se na to dívá. Že šlo pouze o onu "vážnou" záležitost bez nějakých vtípků a odlehčujících scén, jak se tu v některých komentářích objevilo, mi vůbec nevadilo - možná právě naopak. Super oddechovka, která si na nic nehraje a pokud od toho člověk neočekává přespříliš, jistě bude spokojen. A Irene Jacob mi tu byla sympatičtejší než třeba ve "dvojím životě Veroniky", kde podle některých předvádí hereckou etudu. ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Příjemná a zajímavá krimi s výborným nástupem a vynikající pasáží "výroby a objevem Rembrandta", která pro mě zůstává vrcholem filmu. Následná hra na honěnou už je poněkud slabší i když neztrácí tempo a v soudním finále ze sebe opět vymáčkne slušnou dávku emocí. Jason Patrick kolísá mezi příjmně přirozeným a poněkud křečovitě přehrávaným projevem, Irene Jacob je spíš na ozdobu a motiv vraždy zbytečný. Přes všechny výtky to však pro mě bylo příjemné, svižně odsýpající překvapení. ()

Galerie (8)

Reklama

Reklama