Režie:
Michel GondryScénář:
Michel GondryKamera:
Laurent BrunetHudba:
Jean-Claude VannierHrají:
Ange Dargent, Théophile Baquet, Diane Besnier, Audrey Tautou, Vincent Lamoureux, Agathe Peigney, Douglas Brosset, Laurent Poitrenaux, Jana Bittnerová (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Drobný Mikrob a vynalézavý Gasoil jsou tak trochu nenápadní a přehlížení teenageři. Vyhlídka, že dva měsíce blížících se prázdnin prožijí se svými rodinami, je pranic neláká. Jak ale uniknout před nudnou rutinou? Třeba tak, že vezmete motor ze sekačky, několik dřevěných planěk a postavíte neortodoxní vozidlo, něco mezi karavanem a zahradním domkem. A v něm zamíříte na netradiční dobrodružný road trip po Francii. Svoboda volá! (Film Europe)
(více)Videa (4)
Recenze (38)
Veľmi sympatický Gondryho film so sympatickými postavami, ktorý je ale sympatický iným spôsobom, než by ste očakávali. Skôr než o "kaufmannovinu" ide viac o akúsi poctu hravosti istej obdoby francúzskej novej vlny, ako by film nakrútil samotný Truffaut. Ale to môže byť len čisto subjektívny dojem a Gondry skrátka nakrútil mierne štylizovaný film o dospievaní a kamarátstve presne tak ako cítil a nikde sa neinšpiroval. Má to svoje muchy ako samotné vozidlo, ale rovnako ako mi je ich "autíčko" sympatickejšie ako nová Tesla, tak si radšej pozriem milý film typu Mikrób a Gasoil než naleštený drahý blokbaster. ()
Typický artový film, který se snaží dotknout mnoha dnes tak vysoce "aktuálních" témat jako homosexualita, šikana, problémy v rodinách apod., ale přitom plave značně po povrchu a některé motivy ani nedokončí. Jinak žádná road movie to není, protože to vozítko ve tvaru domečku (jediná vtipná věc za celou dobu) se objeví až někdy po hodině a jezdí se s ním ani ne čtvrt hodiny, jinak se rozebírají všechna ta dramata a hlavní hrdina mění účesy, aby nevypadal jako holka. Nakonec je to vlastně celé o tom, že kluka sice na škole podceňovali, ale on se s novým kamarádem holt ukázal jako frajer (a navíc skvělý kreslíř), i když ho to stálo vyloučení ze školy, ale ta hezká holka si na něho konečně myslí... Nekonečno. Jinak Audrey, když nehraje rozjívené holky nebo v nějaké erotice, fakt neumí moc hrát, ty brýle ji tady mají dělat starší jakože je maminkou, ale prostě jí to nejde, a když sedí zhrouceně v křesle před ředitelem školy, vypadá pořád jako puberťák. Jo, a pokud si myslíte, že soutěže nevyhrává vždycky ten nejlepší, ale koho si oblíbí porota, většinou holčičky, tak tady bude malý důkaz toho, že to je pravda. ()
Tak i můj milovaný Gondry si natočil své civilní indie road movie a já mu to přeji. Problémem je, že ani v rámci tohoto žánru nepřináší Microbe & Gasoline, krom sympatických a výborně zahraných postaviček, nic výjimečného a tak nějak vyšumí do ztracena. Gondryho vizuální hravost je utlumena na minimum a chybí tomu zkrátka nějaký moment či nápad, který by snímek vyšvihl nad žánrovou konkurenci. Příjemné 3*, ale mírné zklamání. ()
"Trochu se to třese, ale je to bezpečný způsob přepravy." Osobně bych tento nápaditý film přirovnal k závodnímu běžci, který se již hodně dlouho před závodem, pečlivě i svědomitě připravuje ve startovním bloku k tomu, aby plný optimismu či entuziasmu úspěšně vystartoval ke sladkému vítězství, jenže na kterého těsně před koncem přijde krize, začne ho píchat u srdce a do cílové rovinky pak doběhne s vidinou hořké bramborové medaile. Tento propad mu však vůbec nevadí, protože už soudruh baron Coubertin prohlásil, že není důležité vyhrát, ale zúčastnit se. Běžec tak ze soutěže odchází alespoň posílen o cenné zkušenosti stejně jako oba hrdinové tohoto snímku, z nichž ten první dospěje ke zjištění, že velikost člověka netvoří centimetry, ale činy, kvůli kterým se ten druhý musel všeho vzdát, protože v jeho okolí není nikdo, kdo by ho pochopil. Mimochodem, "Sound Machine" červnené barvy jsem měl taky a ty zvuky jsou vážně legrační. ()
Michel Gondry natočil skoro normální film, místy dokonce i sociálně kritický...to jsou věci... '-) Jak už se dá od Gondryho čekat, dost originální konverze žánru road movie, něco mezi Svěrákovou Jízdou, Lynchovým Příběhem Alvina Straighta a Jeunetovým T.S. Spivetem, kde stejně jako Jeunet Gondry navíc přidává k road movie neobvyklý rozměr, totiž rovinu dospívání...originální mix...(téměř) žádné surrealistické pasáže...a zřejmě nejcivilnější snímek, který kdy Michel Gondry natočil... ()
Reklama