Režie:
John BadhamScénář:
Norman WexlerKamera:
Ralf D. BodeHrají:
John Travolta, Karen Lynn Gorney, Barry Miller, Joseph Cali, Paul Pape, Donna Pescow, Julie Bovasso, Martin Shakar, Sam Coppola, Nina Hansen, Lisa Peluso (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Devatenáctiletý brooklynský rodák Tony Manero (John Travolta) žije pro sobotní noci na místní diskotéce, kde se díky svým stylovým tanečním kreacím stává králem klubu. Mimo něj však jeho život není tak růžový. Doma se Tony neustále hádá s otcem a musí soutěžit se svým bratrem, který se stal knězem a rodina o něm má poněkud zidealizované mínění. Uspokojení mu nepřináší ani jeho práce v obchůdku s barvami. Všechno se ale změní, když na diskotéce zahlédne Stephanii Manganovou (Karen Lynn Gorneyová) a začne s ní trénovat na taneční soutěž. Stephanie sní o světě za hranicemi Brooklynu a její plány odstěhovat se za most na Manhattan navždy změní Tonymu život. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (321)
Archaické, leč působivé, přičemž cílevědomé úsilí půvabné Stephanie o získání lepší životní perspektivy je sympatické, i když - popravdě - její hodnotový žebříček za mnoho nestojí. Samotný příběh je ale především o hledání vlastní cesty a vlastní identity, o pokusech a omylech, kterých se přitom lze dopustit - a hlavní devizou jeho protagonistů je MLÁDÍ, jehož cenu si zpravidla uvědomíme až tehdy, když v kolotoči všedních dnů navždycky a neodvolatelně pomine. Takže za 4* ... snad pro opojení tancem, který podtrhuje magickou sílu těch dní ... snad pro prchavý okamžik, který tak snadno proklouzne mezi prsty ... snad pro lehkost, s níž mnohdy překračujeme Rubikon ... snad pro všechno, co ztrácíme a jen výjimečně nalézáme s každým dnem - s každou hodinou. ()
Doplnil jsem si velkou mezeru ve filmovém vzdělání. Coby filmový fanoušek jsem tenhle film zkrátka musel vidět. A musím říct, že jsem příjemně překvapený. Nečekal jsem vedlejší dějové linky věnované problémům přistěhovalectví a revolty dětí vůči rodičům. Je úsměvné vidět Johna Travolta v jeho raném věku a sledovat jeho taneční kreace. Nechce se věřit, že je to tentýž týpek, který hraje ve filmu Bez soucitu. ()
Byl jsem na tom ještě v letním kině. To bylo tehdy, když se vdávala moje sestřenice a já tam poznal dvě sestry, co potřebovaly pomoc... Ničím mě ten film neupoutal, ostatní ano, hrou na pompu. Já pokukoval raději na jednu z těch sester, a ve mě probíhalo něco jiného, co s dějem filmu, který byl podružnější. Inu náhody tehdy měly ještě zelenou... Ach ten čas nezralých malin a spontánních vztahů! ()
Tento film si nikdy nezískal mé sympatie a ani nezíská. Pro někoho možná nostalgická záležitost, ale z diváckého hlediska je tohle šílená nuda. K dovršení všeho si to pusťte s českým dabingem a z průměrného filmu se vám najednou zdá, že sledujete nějakou parodii nebo grotesku a nezachrání to ani hity od Bee Gees. ()
Ve zkratce - je to děsivá kravina a pokud by se na to někdo pokoušel koukat jako na seriózní film, musel by jít s hodnocením hluboko. Ale pokud se na to koukáte jako na parodii 70. let s vystajlovaným Travoltou s obtaženou košilí, který jede kreace jak z diskotéky z pionýrského tábora na rytmy od BeeGees, nemůžete se nebavit. A já se bavil fantasticky. A vo vo vo tom to je. Mimochodem, Travoltovy kreace mám občas v opilosti tendenci napodobovat a to bez ohledu na hudbu okolo. Při normálním hodnocením se koukněte dolů na gudaulina a odečtěte si hvězdičku. ()
Galerie (72)
Zajímavosti (40)
- Jedním s fanatických obdivovatelů filmu byl filmový kritik Gene Siskel. Sám dle vlastních slov viděl film sedmnáctkrát po sobě a neváhal v pozdější aukci vydat za Travoltův bílý polyesterový oblek 145 000 amerických dolarů. (Hans.)
- Námět Nika Cohna byl dlouho považován za soubor skutečných příběhů z Brooklynu. Po deseti letech autor přiznal, že šlo o vymyšlený příběh. (Terva)
- Celosvětová premiéra proběhla 12. prosince 1977 v New Yorku. (Varan)
Reklama