Režie:
John BadhamScénář:
Norman WexlerKamera:
Ralf D. BodeHrají:
John Travolta, Karen Lynn Gorney, Barry Miller, Joseph Cali, Paul Pape, Donna Pescow, Julie Bovasso, Martin Shakar, Sam Coppola, Nina Hansen, Lisa Peluso (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Devatenáctiletý brooklynský rodák Tony Manero (John Travolta) žije pro sobotní noci na místní diskotéce, kde se díky svým stylovým tanečním kreacím stává králem klubu. Mimo něj však jeho život není tak růžový. Doma se Tony neustále hádá s otcem a musí soutěžit se svým bratrem, který se stal knězem a rodina o něm má poněkud zidealizované mínění. Uspokojení mu nepřináší ani jeho práce v obchůdku s barvami. Všechno se ale změní, když na diskotéce zahlédne Stephanii Manganovou (Karen Lynn Gorneyová) a začne s ní trénovat na taneční soutěž. Stephanie sní o světě za hranicemi Brooklynu a její plány odstěhovat se za most na Manhattan navždy změní Tonymu život. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (321)
Nechce se věřit, že John Travolta někdy vypadal a pohyboval se tak, jako v tomhle filmu, který mu ostatně na dlouhá léta bez pořádné role zajistil existenci. Nejde o žádný převratný děj, jen o jednu taneční soutěž komplikovanou rivalitou mezi dvěma barevnými komunitami, a jak jinak - o lásku. I když film stojí v podstatě jen na hudbě a tanci, občas se do toho hercům vloudí i hraní, je to šikovně nastřiháno - statické scény pohotově střídají scény akční, stejně tak při tanečních vstupech práci střihu a kamery nepřehlédnete jako nepřeslechnete hudbu Bee Gees, která nezapadla prachem. A pátou hvězdičku přidávám za to, co je jen moje .... ()
Já tenhle film už kdysi dávno viděl, ale skoro nic jsem si nepamatoval. Pak jsem kolem toho hodně let tak nějak přešlapoval, jestli se na to mám podívat, nebo to bude úplná ztráta času... Nakonec jsem se odhodlal, že se na to podívám. Upřímně řečeno, ten příběh sám o sobě neni nejhorší. Travolta, kterýho teda zrovna moc nemusim, tam hledá nějaký to svoje místo na světě a řeší problémy s despotickym fotrem, pobožnou matkou, se šéfem v práci, atd... Ale ten nosnej příběh zůstal tak trochu v pozadí za tou disco-omáčkou kolem. Mně to i podle komentářů připadá, že hodně lidí snad ani nehodnotí ten film jako celek, ale spíš jenom ten disco soundtrack. Ono je to strašně jednoduchý vysmívat se 40 let starý muzice a módě, ale já teda s odstupem těch 40 let můžu konstatovat, že tahle disco-éra byla ještě docela v pohodě. Když to srovnám s nějakejma recitujícíma negrama z ghetta nebo recitujícíma cikánama z Púchova, co si hrajou na negry z ghetta, a podobnym odpadem, co je v současnosti IN, tak fakt jako zlatý Bee Gees nebo KC & the sunshine band a další muzika, která ve filmu zazní. Celkově vzato z historickýho hlediska je to docela zajímavá sonda do kratičkýho období, kdy disco vládlo. O nějaký 2 roky dřív disco teprve začínalo pronikat do mainstreamu a o 2 roky později bylo to klasický 70's disco přibito na pranýř hanby a v podstatě zmizelo z povrchu zemskýho. Ty 3 hvězdy si tohle dílo určitě zaslouží. Navíc několik scének bylo skvěle parodováno v Noci v Roxbury. ()
Pojďme si skočit s Travoltou. Za splněné sny revoltou. Trávit časy tam, kde motivace mladých, sláva a obdiv porostou. Taneční pár/t/y ladí pohyby. Zapalují se lýtka, roztáčí se diskotéka. Jiskry z očí do očí, od podrážek létají. Mají výdrž, temperament, rytmus v těle, hudbu v myšlenkách a v hlavě. Stejná krev. Trsá "Ginger," trsá "Fred," dohromady zlatý hřeb. Vystoupení číslo jedna bere dech. Prosím, honem, honem, zadejte se při téhle cooltovce. Račte na sál, než nás postihne, dostihne kocovina nedělních rán. ()
Není to Pomáda a K.L Gorney není Olivia Newton-John. Pomáda zase ale nemá Travoltu tančícího na Bee Gees. A že by si za ty kreace opravdu zasloužil nějakého tanečního oscara. Škoda jen, že pořadné tempo to vždy dostalo, až co Tony vyrazil na parket. Tuhle legendu ale prostě nemůžu hodnotit průměrně. ()
John Travolta koncem 70. let znamenal prakticky totéž co Tom Cruise v 80' a Leo DiCaprio v 90'. Prostě idol dívčích srdcí se vším co k tomu patří. Horečka je jeho přelomový a zároveň osudový film. Úvodní scéna, ve které si to frajírek Tony rázuje městem v doprovodu Staying Alive mě nikdy z hlavy nezmizí. Ano, tenhle film mě bavil. 75% ()
Galerie (72)
Zajímavosti (40)
- Klub Odyssey 2001 neměl před natáčením barevné stěny a ani blikající podlahu. To si vymysleli filmaři pro lepší efekt. (Terva)
- Při písni "You Should Be Dancing" měl být původně záběr jen na Travoltovi nohy. Ten se tak naštval, že pohrozil odchodem z natáčení filmu. Režisér nakonec od tohoto záměru ustoupil. (Terva)
- John Travolta kvůli své roli denně běhal dvě hodiny a tři hodiny tančil. Shodil devět kilogramů. (Terva)
Reklama