Reklama

Reklama

Horečka sobotní noci

  • USA Saturday Night Fever (více)
Trailer

Obsahy(1)

Devatenáctiletý brooklynský rodák Tony Manero (John Travolta) žije pro sobotní noci na místní diskotéce, kde se díky svým stylovým tanečním kreacím stává králem klubu. Mimo něj však jeho život není tak růžový. Doma se Tony neustále hádá s otcem a musí soutěžit se svým bratrem, který se stal knězem a rodina o něm má poněkud zidealizované mínění. Uspokojení mu nepřináší ani jeho práce v obchůdku s barvami. Všechno se ale změní, když na diskotéce zahlédne Stephanii Manganovou (Karen Lynn Gorneyová) a začne s ní trénovat na taneční soutěž. Stephanie sní o světě za hranicemi Brooklynu a její plány odstěhovat se za most na Manhattan navždy změní Tonymu život. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (321)

Lavran 

všechny recenze uživatele

Amok na tanečním parketu! Ucho Travolta s účesem ala exhumovaný Elvis a s plachtivým límcem aka Dumbo křepčí po ulici do houpavého rytmu Bee Gees, všechno touží mít za pár, hlavně bez práce a s haldou prošoupaných bot z prohýřených sobotních nocí ve společnosti pohybově nadaných ženštin. Brrr! Už jen představa něčeho podobného mi vyvolává/vala husí kůži po celém těle. Navíc je to celé omamně barevné a metrosexuální, rytmizované nonstop přísunem sadistických diskofílií, které pro svou "dobu" adaptují i velikány Beethovenova formátu, je to hloupé a selhává to i jako generační film, protože kromě tancování a permanentní "nasranosti" není o čem vyprávět (ačkoli uznávám, že zeitgeist je přítomen v koncentrátu úpadkové extáze od začátku do konce). Jo, ale na druhou stranu, co si budeme nalhávat, jsem se u TOHO málem potrhal smíchy. Hlavně ve chvílích, kdy se Badham pokouší koketovat s moderním a "lidovým" filozofováním (v podání Travolty!), a pak má problémy jej naroubovat na poněkud exhaustovaný duševní (bez)obsah ostatku - totiž lážo plážo blbnutí. Už jen z principu si Horečku v budoucnu pustím znovu, třebaže nikoli z osobních, ani z obdivných (bílý muž Travolta umí skákala, ale já nemilovala jeho) nebo z formalistických důvodů, ale právě díky té oddivuhodně vyzrálé komičnosti._____Pozor! Vedle zručně odvedených scén z diskoték a z tanečních aktivit hlavního cápka se ve filmu zjevují i nebetyčné paskvily, které nemají hlavu ani patu: tatrmanství na mostě je pouze vrcholem samožerného potravinového řetězce. Podivný případ Dr. Jekylla a pana Hyda hadr. ()

CheGuevara odpad!

všechny recenze uživatele

Když je film povrchní jak zákon káže, tak to samo o sobě nemusí hned znamenat špatný zážitek. Horečka sobotní noci však taky neměla žádné ambice na hlubokomyslný film, ale nic se nemá přehánět. Nejvíc to logicky odskákaly hlavní postavy, které nejsou ani sympatickými antihrdiny. John Travolta si v Pomádě zahrál jednoduše božího frajera, ale v tomhle paskvilu je z něj jenom frajer libovej, o kterého bych si neopřel ani kolo. Tolik iritující hlavní postavu jsem dlouho neviděl. Aspoň jsem se na jeho účet pěkně pobavil, obzvláště ve chvíli, kdy se na svého otce oboří, aby ho nemlátil, neboť mu rozcuchá jeho účes. Ke konci však těchto perel ubývá a už předem nastavené charaktery postav se ne a ne změnit. A tak sleduji tuto krajně nesympatickou šaškárnu, kde ženy jsou buď děvky, panny nebo krásné vyvolené, až do hořkého konce. Možná by se nějaká ta hvězdička našla pro tuhle nablýskanou povrchnost, ale to si ji radši schovám pro o mnoho přitažlivější a stylovější parodii ve filmu Starsky a Hutch. Tanec a muzika byla sice boží, ale žel hrála v podniku čtvrté cenové - dobře jí tak! ()

Reklama

Tsuki 

všechny recenze uživatele

Přiznám se, že teprve nedávno jsem tenhle kultovní film viděla poprvé. Potěšilo mě, že krom hlavní tématiky, o kterou se bohatě stará hudba Bee Gees a disko tanec, je toho ve filmu ve skutečnosti víc. Travoltova postava nebyla jen výborný tanečník, ale vlastně především obyčejný kluk, který si ještě není jistý, co se životem, ale má srdce na správném místě. Rozervanost, mladická nejistota a jednotlivé problémy všech postav tomu dodávaly patřičnou hloubku, a tak z toho čiší lidskost na pozadí onoho stylového diska. Musela jsem mimochodem žasnout nad Travoltovými tanečními kreacemi, a místy se i pousmát nad vtipností tehdejší módy (že by se ještě někdy do mužského módního stylu vrátily boty na vysokém podpadku? :D To by mohlo být zajímavé). ~(4,0)~ ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Slabá legenda. John Travolta vlní své tělo v rytmu Bee gees a každá holka na parketě i mimo něj by se mu odevzdala. Škoda, že film samotný není tak dobrý jako Travoltovo tančení a charisma. Po Pomádě jsem čekal trochu jinou jízdu a ne zadřený motor v sobotu večer u mého půjčeného auta, které musím namazat kamarády a nějakou tou holkou, co má ráda kotníky od sebe... Především závěr dovršuje fádní podívanou příběhu o "kultuře" doby, která nemá moje sympatie. ()

selfesteem 

všechny recenze uživatele

Jak moc nemusím jiný uřvaný hudební film z roku 1978 a nejraději bych mu dala ještě nižší hodnocení než 3*, ale bojím se kleopatry :))), tak Horečku sobotní noci opravdu můžu. Není to žádná uplakaná, ukňouraná a pastelovými barvami hýřící romance s holčičkami v natáčkách a frajery s velkým srdcem. Je to příběh ze života, je v něm tragédie, zklamání, přetvářka, odmítání, bolest, poznání a touha po lepším životě. Travolta se mi asi nikdy líbit nebude, ale také bych se za ním otočila, kdyby se takhle sebevědomě promenoval po ulici. A také by se mi asi v té době líbila disco hudba a tehdejší módní styl. Hlavně tedy u žen, připadají mi všechny jako správný ženský, ne jako nějaké holčičky s volánky a kudrnatými vlásky. Tonyho sólo jízda pod barevnými světly je nezapomenutelná, a i když někdy celkem úsměvná, kluk si věří a má na to být dobrým tanečníkem, to se musí ocenit. Jeden z nejlepších hudebních a tanečních filmů, jaké kdy byly natočeny. ()

Galerie (72)

Zajímavosti (40)

  • John Badham chtěl, aby nešťastný Bobby (Barry Miller) jezdil v Chevroletu Impala. Hrdina chtěl však jezdit ve starém Cadillacu. Štáb to stálo 2 400 amerických dolarů hotově. (Terva)
  • Jedním s fanatických obdivovatelů filmu byl filmový kritik Gene Siskel. Sám dle vlastních slov viděl film sedmnáctkrát po sobě a neváhal v pozdější aukci vydat za Travoltův bílý polyesterový oblek 145 000 amerických dolarů. (Hans.)
  • V první vlně zájmu o skupinu Bee Gees koupilo jejich dvojalbum se stejným názvem jako film v hodnotě 13 amerických dolarů,přes dvanáct milionů zákazníků. (Terva)

Související novinky

John Travolta je žena!

John Travolta je žena!

10.09.2006

Tak to tedy alespoň bude v připravovaném remaku muzikálu Hairspray, kde ztvární postavu Edny Turnblad, jejíž dcera Tracy (začínající Nikki Blonsky) se zaplete do rasových nepokojů v Baltimore… (více)

Reklama

Reklama