Reklama

Reklama

Zbraň

  • Česko Hardware (festivalový název) (více)
Trailer

Obsahy(1)

Je 21. století a svět postihla nukleární válka i ty nejhorší ekologické katastrofy. V této nehostinné krajině se snaží přežít mladý pár, do jehož života však nečekaně zasáhne nepřátelsky naladěný robot.  Režisér Richard Stanley celovečerně debutoval právě tímto apokalyptickým snímkem odehrávajícím se v budoucnosti po nukleární válce. Země se proměnila v radioaktivní pustinu, na níž vyschly oceány a vše vypadá jako neúrodná poušť. Dylan McDermott zde ztvárnil roli „tvrďáka“ Mosese „Mo“ Baxtera, vyčerpaného bývalého vojáka, který tráví většinu času v „zóně“, vyprahlé krajině poseté zbytky radioaktivního odpadu z války. Na „výletě“ se svým parťákem z války Shadesem (Jon Lynch) narazí Mo na zajímavou věc – hlavu robota. Koupí ji od hrůzně vypadajícího „poutníka“ (Carl McCoy, frontman gothicrockové formace Fields of the Nephilim) a odveze ji domů své samotářské přítelkyni, umělkyni Jill (Stacy Travis), aby ji mohla použít na svou poslední sochu. Ani jeden z nich však netuší, že rozbitý robot je ve skutečnosti prototyp bojového kyborga Mark 13, který je schopen, pokud je v boji zničen, se sám z dostupných materiálů obnovit. Mark 13 se o svou obnovu samozřejmě pokusí, napojí se do elektrické sítě v Jillině obydlí, které se spíše než domu podobá pevnosti, a chystá se ji zabít. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (69)

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Hardware je hodně průměrným filmem, který je doslova rozdělený na dvě úplně odlišné poloviny. Zatímco ta první dokáže diváka zaujmout skvěle propracovanou zpustošenou krajinou a je doprovázena slušným hudebním doprovodem, ta druhá začne po čase docela postrádat jakýkoliv smysl a jediné co je zde k vidění je nekonečný souboj s bojovým robotem, který mě ze začátku bavil, ale čím déle trval a čím víc začal režisér vymýšlet nejrůznější kraviny, tím víc jsem začínal být otrávený. Úplný konec již začíná hraničit s žánrovým odpadem, takže je docela škoda, že to Stanley zase na závěr docela zkonil. Ostatně v jeho filmech tomu již bývá docela zvykem, takže se divím, že mě to ještě překvapuje. 5/10 ()

Quint 

všechny recenze uživatele

Cynická, mega brutální variace na Terminátora pro ty, kteří Terminátora považují za večerníček pro děti. Po Sarah Connor přichází další hrdinka, která se musí postavit proti nebezpečnému robotovi. Poté, co si ve svém bytě začne vyrábět sochu z jeho rozpadlých součástek, nalezených v poušti, v domnění, že šlo o neškodného údržbářského robůtka, se stroj sám reaktivuje a snaží se hrdinku napadnout svým železným penisem. Ve skutečnosti jde totiž o vojenského robota určeného ke sterilizaci žen ve zdejším přelidněném světě. Nebudeme se tu pouštět do žádných psychoanalýz a pojďme rovnou na hodnocení. Hardware vykrádá řadu známých sci-fi klasik (od Blade Runnera po Vetřelce), ale najdeme v něm i pár neokoukaných prvků. Zatímco většina postapokalyptických filmů se odehrává převážně v exteriérech, tady strávíme většinu času v klaustrofobicky malém bytě. Přesto je film, díky poutavé výpravě a kameře (ale i pohledné hlavní herečce), ohromná vizuální slast. Výtvarníci dokázali kreativně vyjít s malým rozpočtem a povedlo se jim vyrobit působivé dekorace jen ze starého harampádí. Videoklipový režisér Richard Stanley umí slušně pracovat s atmosférou a s pomocí zvuků na pozadí dokáže navodit pocit, že se venku rozprostírá rozsáhlý živoucí svět. Nedokáže se ale oprostit od svých videoklipových kořenů a celovečerní stopáž je pro něj příliš dlouhá. Film tak působí dojmem zbytečně natahovaného kraťasu (robot je mnohokrát poražen a opakovaně znovu ožije) a podobně jako ústřední robot je poskládán z nejrůznějších prvků do poněkud nesourodého celku. Výsledek bych ve zkratce popsal jako "gotické kyberpunkové MTV art giallo na tripu". Zajímavý, ale chaotický mišmaš. Akční scény jsou často zmateně poslepované z videoklipových záběrů bez větší návaznosti. Robot je skvěle nadesignovaný a v ponuře nasvíceném bytě vypadá docela děsivě, ale pohybuje se příliš pomalu a nemotorně na to, aby působil nebezpečně. I přesto je tahle kultovka díky svým osobitým vizuálům nezapomenutelným zážitkem. Po druhém zhlédnutí (na Blu-ray, kde si můžete pořádně vychutnat její extrémně syté barvy) se mi dokonce líbila o něco více než napoprvé. A kdo ví, napotřetí třeba odhalím její skrytou genialitu. ()

Reklama

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Vraždiaci robot s maskou, symbolicky vo vizuále americkej vlajky? Kurva, aké trefné :) Až na pár pasáži, ktoré tendenčne pôsobili ako z čias Commodoru 64’, je samotné spracovanie nesmierne vydarené. Myšlienka sa snimku taktiež uprieť nedá, o tom potom, na čisté sci-fi to ujde, no na horor je toho ale akosi málo. Medzi 2-tri. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Nebudem troškáriť a dám filmu nadpriemerné hodnotenie, keď ani Stanley s ničím netroškáril. Extrémne temná atmosféra extrémne nehostinnej budúcnosti. Množstvo brutálnych krvavých scén, pretechnizovaná mizanscéna a nič moc logika. Je to taký béčkový mix Blade Runnera, Terminátora, ale asi najviac mi toto neznáme dielko pripomenulo úchylného Tetsua. Hardware je tiež úchylný, ale všetko je v ňom tak za hranou a tak béčkové, že ani neviem, či sa mi film páčil ako dobré sci-fi, alebo ako guilty pleasure úlet. ()

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Kyberpunkový horor z postapokalyptické budoucnosti, v němž celkem hezká zrzka si to rozdá s killerujícím robotem v uzavřeném bytě. Čekejte hodně rudých filtrů, POV z pohledu zákeřného šrotu, několik peprných gore, rock-metalovou muziku a malé štěky pro legendárního Lemmyho a Iggyho Popa. Možná trochu trash, ale rozhodně má koule. ()

Galerie (67)

Zajímavosti (6)

  • Aby mohla hrát Jill, obarvila si Stacey Travis vlasy na červeno. (hladass)
  • Kvůli scénám, ve kterých bylo zobrazováno extrémní násilí, dostal film v Americe rating X. Až po významnýh škrtech v těchto scénách, byl rating snížen na R. (hladass)

Reklama

Reklama