Reklama

Reklama

Hollywood v koncích

  • Česko Hollywood Ending (více)
Trailer

Obsahy(1)

Woody karikuje sám sebe - neurotického režiséra Vala Waxmana, na kterého padnou zlé časy. Jo, kdysi to byl pán režisér, ale od té doby se mnoho změnilo a Val teď může být vděčný za sebemenší druhořadý kšeftík v televizi. Manželky a milenky jsou na světě proto, aby svým drahým občas podaly pomocnou ruku. Val dostane od své exmanželky nabídku režírovat velkorozpočtový "mainstreamový film". Je to skvělé, ale katastrofy jsou tady zase od toho, aby nám znepříjemňovali život - Val dočasně oslepne následkem své chronické paranoi. Jde o velký balík peněz a tak skupinka jeho pěti kamarádů dělá vše pro to, aby se šéfproducent o režisérově slepotě nedozvěděl. Tahle Valova disfunkce na sebe ve filmu váže desítky skvělých gagů a situací, které nenechají Vaši bránici v klidu. Zrodila se velká groteska a Woody Allen byl zase u toho. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (154)

Schuldiner 

všechny recenze uživatele

Zklamání, od Woodyho každopádně málo invence a celkově prostě málo nápadů.. Ne, že bych se nezasmál, ne že bych se vyloženě nudil tak, že bych přemýšlel, že to vypnu, ale prostě je to celé tak moc absurdní a vycucané z prstu, že to nemohlo zachránit ani těch pár dobrých vtipů. Příběh samotný je prostě nic moc, a ten happy-end je trapný. Téa Leoni je ale nádherná, to se musí nechat. ()

dzej dzej 

všechny recenze uživatele

Starý hypochondrický a neurotický režisér, který během natáčení filmu oslepne - výborné komické a sebereflexivní téma. Sebereflexivní hned dvojitě - ve vztahu k sobě samému jako tvůrci a ve vztahu k filmu. Hollywood Ending bohužel tento potenciál nenaplňuje. Film je příliš dlouhý, komický jej místy a především: možnosti natočit tragikomickou "zpověď" či "závěť" Allen odmítl. Vznikla jen průměrná komedie. To u génia, jakým Allen bezesporu je :) nestačí... ()

Reklama

betelgeuse 

všechny recenze uživatele

Lubitschova noční můra aneb komedie plná omylů. (1) Prvním idiotským omylem je metráž, která komedii beze stopy reálných emocí, resp. košatějšího příběhu (90 minut = maximum) natahuje ke dvěma hodinám. (2) Přímo zločinem proti lidskosti je strukturování klíčové zápletky (slepý režisér na place), kdy veškeré stavební body struktury komického “podvodu” (konfrontace podvodníka a podváděných, gradace nástrah a možných prozrazení, prozrazení) Allen trestuhodně ignoruje, event. odbývá. (3) Evidentně nadsazenému námětu by prospělo mnohem více situačního humoru; místo toho Allen zahlcuje děj nepointovanými dialogy. (4) Allenovo komické glosování (variace neurotika na "jednovětky" Groucha Marxe) všeho a všech se stalo nepříjemně mechanickým, asi jako otravný tik. (5) Zahořklost vůči Hollywoodu (mj. četné narážky na plastické operace, trapný a zlý konec) a povýšenost nad příběhem a jeho postavami jsou stěží receptem na dobrou komedii. (6) Allenova tendence dovádět své filmy i přestárlé hrdiny automaticky k romantickým happy-endům naprosto koliduje se životní pravděpodobností a (zejména) vnitřní logikou příběhu Čili ve výsledku ukázka naprostého rozkladu komediografa. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Samotný nápad na film o režisérovi, který oslepne, ale tají to před štábem, je vynikající, ale obával jsem se, že Woody Allen to pojme nějak sociálně-kriticky nebo jako metaforu a bude po legraci. Naštěstí jsem se mýlil a Hollywood v koncích není jen výborná komedie, ale zároveň film, v němž Woody Allen sám sebe (jakož i jiné osobnosti s filmem spojené) docela ostře paroduje. Asi tak polovina gagů a slovních vtipů je sice určena pro zasvěcené, ale předpokládám, že jiní ani mezi uživateli tohoto webu nejsou, takže si myslím, že se vám to bude líbit stejně jako mně. 80% ()

klukluka 

všechny recenze uživatele

Začátek byl slibnej, od záhadného oslepnutí už mě to ale moc nebavilo. Nicméně jsem se opět utvrdil v tom, že Woody Allen je ve filmové branži jen jeden a zcela po právu v ní patří do první ligy. Jeho smysl pro humor je naprosto jedinečný, schopnost ho zaznamenat z něj právem učinila kultovní postavu. Jistě to tak je i proto, že ty nej nej hlášky vkládával do úst sám sobě, pokud si zároveň ve svých filmech střihnul i hlavní roli. V Hollywoodu v koncích ale něco zbylo i na jeho filmového syna a Téa Leoni pravděpodobně také nebyla nikdy předtím, ani nikdy potom, ve své roli tak oduševnělá. Přitom jí to moc slušelo a na mě osobně působila v této poloze velmi přesvědčivě. Na začátku filmu jsem si pokládal otázku, jestli je možné, aby si držitel dvou oscarů za režii v Hollywoodu 10 let ani neškrtnul..? Měl Allenův hrdina v tomto směru nějaký svůj předobraz? Za případné tipy moc díky! Jinak to byl možná poslední (?) film, kde se mistr obsadil do hlavní role. Musím říct, že jeho novější počiny (byť jimi odborná kritika většinou opovrhuje), se mi ale líbily víc. Snad je to tím, že se při těchto filmech (Match Point, Vicky Cristina,...) mohl víc soustředit na režii..? V Hollywoodu v koncích mi tato složka připadala bezradná a zoufale nenápaditá. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (5)

  • Hned na začátku natáčení filmu Woody Allen vyhodil Haskella Wexlera, kterého sice považoval za úžasného kameramana, ale při natáčení zjistil, že je „infantilní a prudí jako malé dítě“. (raininface)
  • Snímka otvárala filmový festival v Cannes v roku 2002. (U_S_O)
  • Postava čínského kameramana s nedokonalou angličtinou byla inspirovaná skutečnou postavou kameramana Zhao Feie, který s Allenem pracoval jako kameraman na filmu Darebáčci. (Witta)

Reklama

Reklama