Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Wedigo von SchultzendorffHrají:
Woody Allen, Téa Leoni, Treat Williams, George Hamilton, Debra Messing, Douglas McGrath, Mark Webber, Mark Rydell, Tiffani Thiessen, Peter Gerety (více)Obsahy(1)
Woody karikuje sám sebe - neurotického režiséra Vala Waxmana, na kterého padnou zlé časy. Jo, kdysi to byl pán režisér, ale od té doby se mnoho změnilo a Val teď může být vděčný za sebemenší druhořadý kšeftík v televizi. Manželky a milenky jsou na světě proto, aby svým drahým občas podaly pomocnou ruku. Val dostane od své exmanželky nabídku režírovat velkorozpočtový "mainstreamový film". Je to skvělé, ale katastrofy jsou tady zase od toho, aby nám znepříjemňovali život - Val dočasně oslepne následkem své chronické paranoi. Jde o velký balík peněz a tak skupinka jeho pěti kamarádů dělá vše pro to, aby se šéfproducent o režisérově slepotě nedozvěděl. Tahle Valova disfunkce na sebe ve filmu váže desítky skvělých gagů a situací, které nenechají Vaši bránici v klidu. Zrodila se velká groteska a Woody Allen byl zase u toho. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (154)
Velmi oiginálny námet a scenár, výborné situačné gagy a predvídatelný dej. Určite jedna z najpríjemnejších a najvtipnejších Allenoviek súčasnosti. Už mi to dávno vyfučalo z pamäte, ale pri nejakej televíznej repríze si to určite rád zopakujem. Teraz som si uvedomil, že Allen má v tých svojích filmoch stále krásne ženy.....paradoxne, že... ()
woody už síce trošku zostarol čo je podľa mňa jednoznačným vysvetlením miernej sentimentality v tomto filme, ale každopádne sa jedná o peknú anekdotku s napzaj vtipnými scénkami a hláškami, ktorej nie je nič sväté (ani hollywood, ani európa, až by si jeden mohol myslieť, že to woody trochu preháňa a za jediný správny film pokldaá práve ten svoj) ()
Ani uměleckou svobodu ochromující tlak koncepčního cílení filmu podle aktuálně nejvýhodnějšího sociologického klíče, jemuž se Allenem ztvárněný režisér Val Waxman vysmívá, neudělá takovou škodu, jako když se učebnicový autor vyčerpá a stižen „psychosomatickou slepotou“ už jen unaveně recykluje kdysi úspěšnou manýru v situaci slabého námětu. Uvědomuji si, jak podivná je samozřejmá dichotomie mezi objektivitou přírodních a formálních věd a subjektivitou estetiky, protože musí přece existovat velmi efektivní exaktní důvody toho, že Truffautově Americké noci se tato přijatelná slátanina nikdy nevyrovná. Ucházející lehká zábava, kterou ze dna vytahuje Allenovo hrané slepectví. „Call Dr. Kevorkian.“ ()
Tohle je můj první Allen. Asi to (podle zdejších komentářů) nebyla nejlepší volba pro začátek (ale to není moje chyba). Příběh má nápad, některé hodně dobré chvilky, ale taky některé hodně trapné a nudné momenty a navíc naprosto předvídatelný konec (což mi sice někdy nevadí, ale přesně v tomhle případu ano). Takže dávám 3 hvězdy a jdu shánět něco staršího od Woodyho. ()
Jako kritika Hollywoodu či jedna velká metafora vynikající. Jako film lehce nekonzistentní, utahané a se značnou kupou hluchých míst (především většina gagů z období slepoty šla zcela mimo mě, linie se synem jakbysmet). Celkově vzato je Hollywod v koncích z trochu slabšího Allenova soudku - přesto stále nadstandardní podívaná. Zmiňovat skvělé herecké výkony či parádní bonmoty je u Woodyho zbytečnost. A přesto, alespoň nějaký ten bonmotek: "Při masturbaci je nejlepší, jak se pak člověk k sobě tulí." "Tady jsem budižkničemu, tam génius. Zaplaťpánbůh za Francouze!" ()
Galerie (27)
Zajímavosti (5)
- Snímka otvárala filmový festival v Cannes v roku 2002. (U_S_O)
- Hned na začátku natáčení filmu Woody Allen vyhodil Haskella Wexlera, kterého sice považoval za úžasného kameramana, ale při natáčení zjistil, že je „infantilní a prudí jako malé dítě“. (raininface)
Reklama