Režie:
Ben WheatleyKamera:
Laurie RoseHrají:
Brie Larson, Sharlto Copley, Armie Hammer, Cillian Murphy, Jack Reynor, Michael Smiley, Sam Riley, Noah Taylor, Enzo Cilenti, Babou Ceesay, Patrick Bergin (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Je rok 1978, jsme v americkém Bostonu a všechno ovládá maskulinita a boj o nadvládu. V opuštěném skladišti se se setkávají dva irští gangsteři (Cillian Murphy a Michael Smiley) s dvojicí překupníků zbraní (Armie Hammer a Sharlto Copley). Mezi nimi leží tři bedny zbraní a dva žoky peněz. Potom začnou létat první kulty a obchodní jednání se promění v zoufalý boj o přežití. Režisér Ben Wheatley se při přípravě filmu řídil zejména svojí láskou k drsným kriminálkám ze staré školy a jeho cílem bylo vytvořit film, který bude podobně drsný, sevřený a stylový. (Morien)
(více)Videa (2)
Recenze (96)
,,JÁ ZAPOMNĚL, NA ČÍ JSEM STRANĚ...“ /// Na začátku vybudujou sráčovskou atmosféru (jakože kdo je tady větší pytel sraček?) a když to po cca půlhoďce zjistěj… následuje westernovská přestřelka – všichni proti všem. Dlouhááá přestřelka. Není komu fandit, takže postupně je to zajímavý míň a míň. Nemá to totiž žádnou (natož geniální) myšlenku. Jen prostě parta čím dál víc rozmrdanejch kreténů (a jedna Popelka) po sobě tupě pálí a pálí… Najdeme tady několik vtipnejch – černejch momentů, ale žádnej pan Růžový, Bílý, Oranžový… se nedostaví. A nepomůže tomu ani fajnový obsazení. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Potřebuju – za prachy – zlikvidovat starý skladiště. 2.) Neznám žádný Gaunery. 3.) Thx za titule „urotundy@cbox.cz“. ()
Parta lidí v ostentativně sedmdesátkových hadrech po sobě hodinu a půl křičí a střílí v jedné staré tovární hale. Je to sice trochu zdlouhavější a méně přehledné, než bych čekal (minimum celkových záběrů Wheatleymu na druhou stranu umožňuje postupně odhalovat nová zákoutí haly), ale jako stylovou, nekomplikovanou zábavu, která nabízí přesně to, co slibuje trailer (a nic moc navíc) si to lze bez větších výhrad užít. Ben Wheatley si zřejmě chtěl vyzkoušet, zda podobně high-concept materiál zvládne přetavit v záživnou žánrovku. Zvládl a zřejmě si to i s herci, z nichž většina své postavy modelovala na základě jednoho charakteristického znaku (vzhled, věk, akcent), takže vám nesejde na tom, kdo schytá kolik kulek, náramně užil. Jen nečekejte film, který by vynikal svou sofistikovaností nebo přepisoval pravidla žánru (za jeden z nejchytřejších scenáristických tahů považuji to, že většina aktérů je krátce po začátku střelena do nohy, takže jim následně trvá mnohem déle překonat poměrně krátké vzdálenosti a příběh tak nekončí po půl hodině). Oproti Tarantinovi má Free Fire mnohem jednodušší vyprávěcí strukturu (žádné skoky v čase) a tedy i přímočařejší průběh, jakkoli je v něm patrná jistá snaha o rytmizaci pomocí odhalování nových skutečností (byť ve výsledku vlastně stejně na ničem z toho nezáleží, což nám film sám dává ironicky najevo pointou scény se zvonícím telefonem). Oproti Scorsesemu zase není tak vymazlený, pokud jde o kameru a střih. Wheatley vyprávění občas nakopne prudkým nájezdem, záběrem z velkého nadhledu nebo prostříháváním mezi dvěma akcemi, ale o soustavném využívání určitých stylistických postupů nelze mluvit. Filmu nejvíc pomáhá, že odmítá brát vážně sám sebe, natož své postavy, což je pro brutální slapstickové scény, kdy se máme smát tomu, jak někdo někoho střelí do hlavy, ideální výchozí nastavení. Stupeň absurdnosti a neúcty k tomu, co se sluší a patří, je chvílemi takový, že jsem si vzpomněl na Monty Pythony („Já nejsem mrtvý“), což je asi jedna z největších poklon, kterou lze vyseknout filmu, jenž chce diváka především dobře pobavit. 80% ()
Je zde černý humor, ale možná trochu kazím partu , ale jaký je smysl toho všeho? Je to film bez duše. Jsou zde jen Halloweenove kostýmy a střelecká artilerie. Připomínalo mi to když jsme hráli na Václavském náměstí v Praze ve třetím patře v katakombách paintball pět proti šesti. Ne každý film se může stát dalším Titanikem. ()
Príjemná, guilty pleasure zábava v peknom retro kabátiku. Obsah je síce hrozne jednoduchý - zvrtne sa obchod so zbraňami a keďže vtedy ľudia nemali po ruke mobilný telefón nezostáva im nič iné, len sa zo situácie nejako bez pomoci prestrieľať, skrátka páliť a uhýbať sa guľkám ako o život. Nikdy by som neveril, že ma to dokáže plných 90 minút nenudiť, no stalo sa. Akčné scény miestami síce mierne pokulhávajú, pričom by som do deja pridal ešte zopár nápadov, ako likvidovať protivníkov (aj keď záver v tomto smere príjemne prekvapil), no keď si to zoberieme ako celok, tak to nebolo vôbec zlé. Tiež ma príjemne prekvapilo ako tu bol šikovne zakomponovaný humor a niekoľko odkazov na pár starších akčných filmov. Medzi 3-4 hviezdami. 69/100 ()
Musím uznat, že mě docela rozhodilo, že bylo možné natočit snímek v podstatě v reálném čase, na jednom místě a s tím, že šlo o předání zbraní a peněz, které se zvrtlo. A to všechno v celovečerní délce. Nevěřil jsem tomu, ale a formát, který si to zvolilo, je to prostě dobré, má to zajímavé charaktery a nenudí to. ()
Galerie (58)
Zajímavosti (3)
- Ben Wheatley měl jako inspiraci hru „Counter Strike“. (SONY_)
- Hlavných úloh sa mali pôvodne zhostiť Olivia Wilde a Luke Evans. Evans nemohol kvôli natáčaniu filmu Kráska a zviera (2017). (Sufferer)
- Ben Wheatley řekl, že jednou z inspirací byla skutečná F.B.I. zpráva o přestřelce v Miami. (SONY_)
Reklama