poster

Křížová palba (festivalový název)

  • Velká Británie

    Free Fire

  • Austrálie

    Free Fire

  • Irsko

    Free Fire

  • Kanada

    Free Fire

  • USA

    Free Fire

Akční / Drama / Krimi

Velká Británie / Francie, 2016, 90 min

Režie:

Ben Wheatley

Scénář:

Ben Wheatley, Amy Jump

Kamera:

Laurie Rose

Producenti:

Andrew Starke

Scénografie:

Paki Smith

Masky:

Sarah Nuth

Kostýmy:

Emma Fryer
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • ZkuKol
    ****

    příjemná černá nejen dialogová přestřelka...(29.3.2017)

  • EvilPhoEniX
    ***

    Novinka od režiséra Bena Wheatleyho, který mi doposud vůbec nesedl ( High Rise,Kill List, Sightseers), ale jeho Free Fire patří mezi jeho nejambicióznější počiny bez pochyby. Tentokrát má k dispozici slušné herce( Cillian Murphy, Brie Larson, Sharlto Copley, Armie Hammer) a celý příběh se odehrává ve skladu, kde při výměně zbraňí dojde k nedorozumění a vrcholí to téměř hodinovou přestřelkou, kde nikdo nevyvázne bez zranění. Kouká se na to celkem dobře, přestřelky jsou zábavné, dojde i na trochu krve, akorát po čase mi film přišel únavný a monotónní, že jsem se těšil i na konec, což je negativní vizitka. Kdybych film vynechal v kině a podíval se na něj doma, o nic nepříjdu. Story 6/10, Atmosféra 6/10, Gore 5/10, Vizuál 6/10, Akce 6/10, Napětí 5/10,Humor 5/10. Zábavnost 6/10, Lekačky 0/10.(13.4.2017)

  • Matty
    ****

    Parta lidí v ostentativně sedmdesátkových hadrech po sobě hodinu a půl křičí a střílí v jedné staré tovární hale. Je to sice trochu zdlouhavější a méně přehledné, než bych čekal (minimum celkových záběrů Wheatleymu na druhou stranu umožňuje postupně odhalovat nová zákoutí haly), ale jako stylovou, nekomplikovanou zábavu, která nabízí přesně to, co slibuje trailer (a nic moc navíc) si to lze bez větších výhrad užít. Ben Wheatley si zřejmě chtěl vyzkoušet, zda podobně high-concept materiál zvládne přetavit v záživnou žánrovku. Zvládl a zřejmě si to i s herci, z nichž většina své postavy modelovala na základě jednoho charakteristického znaku (vzhled, věk, akcent), takže vám nesejde na tom, kdo schytá kolik kulek, náramně užil. Jen nečekejte film, který by vynikal svou sofistikovaností nebo přepisoval pravidla žánru (za jeden z nejchytřejších scenáristických tahů považuji to, že většina aktérů je krátce po začátku střelena do nohy, takže jim následně trvá mnohem déle překonat poměrně krátké vzdálenosti a příběh tak nekončí po půl hodině). Oproti Tarantinovi má Free Fire mnohem jednodušší vyprávěcí strukturu (žádné skoky v čase) a tedy i přímočařejší průběh, jakkoli je v něm patrná jistá snaha o rytmizaci pomocí odhalování nových skutečností (byť ve výsledku vlastně stejně na ničem z toho nezáleží, což nám film sám dává ironicky najevo pointou scény se zvonícím telefonem). Oproti Scorsesemu zase není tak vymazlený, pokud jde o kameru a střih. Wheatley vyprávění občas nakopne prudkým nájezdem, záběrem z velkého nadhledu nebo prostříháváním mezi dvěma akcemi, ale o soustavném využívání určitých stylistických postupů nelze mluvit. Filmu nejvíc pomáhá, že odmítá brát vážně sám sebe, natož své postavy, což je pro brutální slapstickové scény, kdy se máme smát tomu, jak někdo někoho střelí do hlavy, ideální výchozí nastavení. Stupeň absurdnosti a neúcty k tomu, co se sluší a patří, je chvílemi takový, že jsem si vzpomněl na Monty Pythony („Já nejsem mrtvý“), což je asi jedna z největších poklon, kterou lze vyseknout filmu, jenž chce diváka především dobře pobavit. 80%(30.3.2017)

  • vteco
    ***

    Nenáročná akční jednohubka se špetkou humoru a neutichající střelbou prokládanou dialogy. Tak by se v jedné větě dala popsat Křížová palba, která divákovi přednese poměrně stručný a rychlý úvod, po němž se vrhne na více jak hodinovou přestřelku s velmi příhodným českým překladem. Příběh se zde vlastně ani nekoná, filmu bohatě stačí jeden konflikt dvou vedlejších postav a následná kulminace urážlivých dialogů včetně neposedných prstů na spoušti. Ona předlouhá přestřelka je velmi působivá a díky omezené naraci ve spojení s tempem filmu není potřeba přemítání, která postava komu nadávala, proč nebo co vlastně chtějí dělat s těmi 30 samopaly. Absence základních (znovu)ustavujících záběrů, jenž by alespoň nastínily situaci obou skupin, samotné akční sekvenci vhodně napomáhá a příjemně si hraje s prostorem, čímž oddaluje onu stereotypnost prostředí jedné „brownfieldové“ továrny. Což o to, na létající kulky, procházející každou končetinou každého herce, se kouká dobře, stejně jako na hvězdné obsazení, kterému kraluje Sharlto Copley jako ukázkový padouch sedmdesátých let, a to včetně správně ulítlého akcentu a skvěle pasujícího jména Vernon. Avšak kámenem úrazu celého snímku je, jak jsem již zmínil - stereotyp. Půlhodina konstantní přestřelky je ve spojení s několika humornými sekvencemi naprosto v pořádku, ale scénář bohužel není dostatečně „vypiplaný“, aby dokázal unést břemeno devadesátiminutové stereotypnosti. Punc snímku nedodává ani občasná prapodivná hudba, kterou však kompenzuje Rkové podání a závěrečná surovost. Fajn jednohubka, ale jednou stačí. [65%] | Kino(20.4.2017)

  • existimi
    ***

    Nenáročná komedie s typickým britským humorem sázejícím na situační "gagy". Nebere se vážně zatímco si dělá srandu z holywoodských akčňáků, kde po sobě všichni nesmyslně střílej nekonečně nábojů bez přebíjení, koupí to do každý části těla bez následků atd. Obsazení prvotřídní, ale na můj vkus zbytečně zdlouhavé. Na večer s pomocí alkoholu ale sranda.(20.4.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace