Tvůrci:
David FarrScénář:
David FarrKamera:
Michael SnymanHudba:
Víctor ReyesHrají:
Tom Hiddleston, Olivia Colman, Hugh Laurie, Elizabeth Debicki, Tom Hollander, Michael Nardone, Alistair Petrie, David Harewood, Katherine Kelly (více)VOD (1)
Série(2) / Epizody(12)
Obsahy(2)
Jonathan Pine (Tom Hiddleston) je hotelový recepční, který dříve sloužil v armádě. Důstojnice britské tajné služby, agentka Burrová (Olivia Colman) ho přiměje ke spolupráci. Má za úkol zjistit, co má anglická a americká tajná služba společného s ilegálním obchodem se zbraněmi. Jako krytý agent se musí dostat do co nejtěsnější blízkosti mocného obchodníka se zbraněmi Richarda Onslowa Ropera (Hugh Laurie), jeho přítelkyně Jed (Elizabeth Debicki) a jeho společníka Corcorana (Tom Hollander). (AMC Czech)
(více)Videa (10)
Recenze (239)
Miniseriál o infiltraci nenápadného manažera s pohnutou minulostí, do "rodiny" surovější a cyničtější verze Tonyho Starka. Film zpracovává klasické téma seznamování a následné zrady a přestože jsem se slušně bavil, seriál nikdy nedokáže přijít s nějakým překvapením, nebo něčím, co by v divákovi zanechalo výraznější zážitek. Je to docela škoda, protože se z daného tématu dal vykřesat skutečně napínavý projekt a ne jen příběh o tom, že se vše nakonec může pokazit, když se chlap zamiluje do nesprávný ženský. ()
První dva díly přinesly spoustu informací o příběhu a postavách, takže tempo bylo pomalejší, ale seriál si tohle mohl dovolit. Díky tomuto načrtnutí si totiž zbytek epizod vystačil s napínavou a promyšlenou hrou na kočku a myš, přičemž nebylo vždy jasné, kdo zastupuje kterou roli. Všechno se to navíc obešlo bez fyzické akce, různých přestřelek či honiček, i když na pompézní scény taky dojde. A úvodní titulková sekvence je krásně nápaditá a připravuje na to, co přijde. ()
Série spadá do žánru, který mám rád, a jméno autora předlohy mělo být když ne zárukou, tak aspoň předpokladem pro solidní zábavu. Měl bych být natěšený, k projektu jsem nicméně přistupoval s nedůvěrou spojenou se jménem Susanne Bier. Přezdívám ji ironicky Rosamunde Pilcher festivalové scény a považuji ji ve světovém měřítku za přeceňovanější než je v malém českém rybníčku Alice Nelis. Nočního recepčního bych si představoval jako špionážně kriminální drama s dobrodružnými prvky o krtkovi nasazeném do ilegální organizace. Umím si představit, že by to skvěle fungovala pod taktovkou Kathryn Bigelow, obstojně v režii Agnieszky Holland, ale se Susanne Bier to jde do háje. Seriál není strhující ani působivý a už vůbec není přesvědčivý. Poslední, co bych mu vyčítal, je nedostatek akce a upovídanost seriálu. Problém mám ale se stylem, výrazovými prostředky a emocemi, na které sází. Bier režíruje nikoliv kriminálku, ale romantickou minisérii natáčenou ženou pro ženy, kde hlavní hrdina působí spíš jako sexuální objekt než tajný agent. Motorem jeho činů jsou milostná vzplanutí a obecně emoce. Zdánlivě nepochopitelná srovnávání s Jamesem Bondem mají svá opodstatnění, jakkoliv akční prvky byste v seriálu hledali marně. Rozdíl je v tom, že bondovská série je sexistická, natáčená z pohledu dominantního alfasamce, kdežto Noční recepční působí genderově obráceně. Středobodem není sex a akce, ale vztahy. Nejen milostná vzplanutí hrdiny, ale i třeba jeho vztah k synovi hlavního padoucha. Sérií nemusím nic měnit na odmítavém postoji k tvorbě Susanne Bier, nesedí mi její práce s postavami, ani její podání příběhu. Celkový dojem: 45 %. ()
I nadále platí, že le Carrého látky mají již několik desítek let neobyčejné štěstí na zdařilé adaptace. A Noční recepční není výjimkou, byť díky změnám v tom nezbylo příliš prvků, které dělají le Carrého le Carrém. Což ovšem není žádný velký problém, protože zdejší zatraktivňující změny v rámci zvolené stylizace této adaptace fungují a nejsou pouhou úlitbou většinovému divákovi. Oproti předloze je ty tam chladná odosobněnost, hlavní hrdina co by šedá myška/ tichá voda co břehy mele i důraz na procedurální stránku věci či jsou obroušeny hrany ambivalentnosti zainteresovaných stran, zde se v tomto ohledu jede spíše na okatě okázalé bondovské vlně; jakkoli komorně konverzační. Ovšem jak již bylo zmíněno, na škodu to není, protože to tu funguje, ne že ne. Co se povedlo výtečně je napasovat zápletku na současnou situaci, obsazení stěží mohlo být lepší a napětí ani tempo tomu rozhodně neschází. Prostě vynikající žánrovka, proti které stěží lze mít zásadnější námitky. Snad jen tu, že předloha přeci jen není "pouze" vynikající žánrovkou a ničím více. ()
Obchod se zbraněmi špatný, špionáž dobrá. Ale koho zajímá etika. Hlavní je násilí, brutalita a dostatek vražd. Nu, násilí tu je, ale svět jeho dodavatelů je velmi dekorativní a šéfové si neradi špiní ruce tělními tekutinami. Obchodník se smrtí nezabíjí sám, mučení nařizuje a sníží se tak maximálně k opatrné facce. Špionek je naopak chlapec pro všechno. Prostředek na špinavou práci, boxovací pytel, spojka i hodinový manžel. Lokace jsou nádherné, taková cesta kolem světa za šest hodin a obsazení? Kdyby Pinea hrál Daniel Craig, měla bych problém, Tomík Hiddleston je ale zatím jen takový Bond-batole. Roper, to je jiné kafe. Sponzoruje válku a jeho druhé jméno zní jako ruský osel, ale co má být? Jeho podezřívavý pohled by mě rozbrnkal mnohem víc než teplý korkorán nebo nějaká gorila. (Toma Hollandera nemám ráda z mnoha závažných důvodů. Máme narozeniny ve stejný den a jsme stejně velcí.) A pak tu máme Roperovu šťastnou ženu, která se bůhvíproč chová jako týraná, i když jí lze ledacos závidět, a agentku, která je těhotná, abychom se o ní báli (a protože je těhotná). Vzhledem k tomu, kolik seriál posbíral cen, mě konec nepřekvapil, ale aspoň potěšil jistou uhlazeností, která je ostatně pro noční recepční typická. Snesla bych pár sérií navíc. ()
Galerie (146)
Zajímavosti (20)
- Roperova (Hugh Laurie) vila se jmenuje Sa Fortaleza en Pollensa, je postavená na Mallorce a jedná se o nejdražší prodanou nemovitost ve Španělsku, kterou v roce 2015 koupil britský bankéř za 40 miliónů eur. Vila byla původně postavená v roce 1628 jako pevnost, která měla pomoct v obraně proti pirátům. Do podoby luxusní rezidence ji nechal přestavět argentinský malíř Roberto Ramauge kolem roku 1920. Kromě původní pevnosti nabízí rezidence dalších 6 samostatně stojících domů. (Miro_CZ)
- Agentka Burrová (Olivia Colman) je v knižnej predlohe mužská postava. (figliar)
- Seznam objednávané výzbroje v první epizodě seriálu obsahuje i americké stíhací letouny F-22 Raptor. Na tyto letouny se však vztahuje naprostý zákaz exportu jiným zemím a to včetně spojeneckých. Tak to schválil kongres USA. Tím pádem je absolutně nemožné, aby kdokoliv na světě kromě U.S. Air Force získal letouny F-22. (Miro_CZ)
Reklama