poster

Dheepan

  • Francie

    Dheepan

  • Francie

    Dheepan - L'Homme qui n'Aimait plus la Guerre

  • Slovensko

    Dheepan

Drama

Francie, 2015, 109 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Rakosnicek77
    ****

    Tak jsem se opět po nějàkém čase podíval na festivalový snímek, tentokrát v rámci festivalu francouzského filmu. A co k němu napsat? Myslím že se shodnu z ostatními na tom, že se jedná o velice kvalitní snímek, kterému ale svoji obrovskou naivitou, podrazí v samém závěru nohy, ten neskutečně absurdní konec! Na Srí Lance by možná asi desetinásobná vražda prošla kde komu, tohle byla ale Francie.... :-((4.11.2015)

  • NinonL
    ****

    Zvláštní film a nezvyklé podání uprchlického problému. Děj skvěle popsal classic, já jen dodám, že by tento film měly vidět obě strany dnešní rozhádané společnosti. Tedy vítači i odpůrci uprchlíků z Asie, Afriky, Východní Evropy. Je zde krásně popsáno, jak si ti lidé nesou dřívější problémy i traumata s sebou a není vyloučeno, že je zde budou znovu vytvářet. Ať už z přesvědčení nebo z donucení.(4.2.2016)

  • Duotone28
    ****

    Mám rád filmy, z ktorých ide celú stopáž chlad a neistota. Kvalitný snímok, kde na prvý pohľad nemilo prekvapí zaver, ale keď sa neskôr nad ním človek zamyslí, zistí že to je úpplne inak ako sa zdalo. Až potom príde záverečná bodka s veľkým úsmevom na tvári, a vám odľahne! FF_be2can2015, nazdar(14.10.2015)

  • DannyBoy80
    ****

    Dobrý film o dnešní situaci, kdy jasně ukazuje, že lidi i když chcou žít normálně a vymanit se z bahna, tak je nakonec doběhne jejich minulost. Ono totiž ani v té Evropě to není, žádná sláva, což může vést k velké depresi a vystřízlivění. Oni se nově příchozí jaksi nikdy nedostanou do těch míst a čtvrtí o kterých sní (což je zřejmě ukázka na konci filmu). Ono někdy je lepší zůstat tam kde byli, to se týká hlavně ekonomických migrantů.(31.1.2016)

  • kareen
    ****

    Zprvu se mi do francouzského filmu o uprchlících ani moc nechtělo, protože jsem se obávala nějaké přehnaně korektní, přikrášlené oficiální verze přistěhovaleckého problému, což se naštěstí nakonec nekonalo. A při přehlcenosti tématu v médiích i všude kolem jsem ráda, že se to vyhnulo i opačné kontroverzi (hlavní aktéři nejsou muslimové), politice (Dheepan je válečný uprchlík, ale jeho předešlý život bojovníka se příliš nerozpatlává), či rasové otázce ( vůdce panelákového gangu je sice běloch jak vyšitý, ale mezi jeho lidmi se nacházejí i černoši). Zůstává tak civilní, patosu zbavený příběh tří navzájem si cizích lidí, kteří se vlivem okolností musí přizpůsobit nejen, pro ně zcela neznámému prostředí (které bohužel není tak bezpečné, jak doufali), ale také navzájem sami sobě. Velkou zásluhu na kvalitě celého snímku mají především skvěle zahrané, citlivě načrtnuté charaktery, kde mě kromě Dheepana nejvíc zaujala postava jeho falešné manželky Yalini a kvůli velké fyzické podobnosti s mladým Edwardem Nortonem, také vůdce gangu. Co se týká toho konce, nechci spoilerovat, ale také mi to díky některým indiciím přišlo spíš jako utopická Dheepanova vize, než skutečný závěr, ale kdo ví. Docela bych v tomto případě ráda znala vyjádření režiséra.(1.2.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace