Reklama

Reklama

Vražda na objednávku

  • USA Dial M for Murder (více)
Trailer

Když americký spisovatel Mark Halliday navštíví čerstvě vdanou Margot Wendice v Londýně, nevědomky tím spustí řetězec vydírání a vražd. Manžel Margot, Tony Wendice, si všimne jejích citů k Hallidayovi, začne se obávat rozvodu a s ním spojeného vydědění, a tak naplánuje její smrt. K tomu využije svého bývalého spolužáka Lesgateho, který je již zapleten do nezákonné činnosti. Margot se podaří Lesgatea v sebeobraně zabít, ale Tony vše nastrojí tak, aby byla obviněna za úkladnou vraždu. Hallidayovi nezbývá, než Tonyho vyřadit ze hry... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (276)

Falko 

všechny recenze uživatele

Vo chvili, ked Ray Milland vysvetloval plan vrazdy svojej manzelky, sa mi vybavil podobny film s Michaelom Douglasom DOKONALA VRAZDA (1998), len tam bol trosku pozmeneny scenar, ale myslim, ze tam tiez dolezitu ulohu zohral kluc, ako aj v tomto filme. Avsak vrazda s Douglasom sa mi zdala byt o nieco temnejsia, za to Hitchcockova mala dokonaly scenar a niektore sceny som si musel pretacat, aby som stihal vsetko vnimat tak, ako mi to pan Hitchcock naserviroval. A nakoniec z toho vzisiel genialny kriminalny film, pri ktorom i samotny inspektor mal co robit, aby prisiel na to, co sa to tam vlastne deje. Jeden z najlepsich Hitchcockovych filmov... 02.09.2010 _______ Ray Milland - (Tony Wendice) +++ Grace Kelly - (Margot Mary Wendice) +++ Robert Cummings - (Mark Halliday) +++ John Williams - (Inspektor Hubbard) +++ Anthony Dawson - (Lesgate / Charles Alexander Swann) +++ Patrick Allen - (Detektiv Pearson) +++ Produkcia: Alfred Hitchcock +++ Hudba: Dimitri Tiomkin +++ Nemecka Cinema - 100% ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Od Alfreda Hitchocka, klasického Hollywoodu a adaptace divadelní hry s mysteriózním příběhem neočekávám v žádném případě filmový realismus a tedy ani nemám nejmenší důvod vytýkat zde často zmiňovaný neuvěřitelný děj plný náhod či údajně slabou psychologii postav. V rámci svého druhu jsem totiž viděl (a také patřičně si vychutnal) špičkově napsaný, zrežírovaný i zahraný thriller s takřka dokonalým budováním napětí, atmosféry a všech dějových peripetií. Herce Raye Millanda jsem měl spojeného především s „němým“ filmem The Thief, o to pro mě bylo zajímavější setkat se s ním na oplátku v hlavní roli konverzační inscenace a musím říct, že mi spolu s ostatními účinkujícími připravil opět skvělý zážitek. Z 9  Hitchcockových filmů, které jsem dosud viděl, je tento pro mě osobně určitě ten nejlepší, byť na některé slavné režisérovy kousky se teprve chystám. Tak jsem zvědav, zda Vraždu na objednávku ještě něco překoná. Každopádně dokonalé mistrovo provedení nedokonalé vraždy má ode mě plných 5 hvězd. [90%] ()

Reklama

Ghoulman 

všechny recenze uživatele

Více než samotná struktura hrátek s napětím a překvapením (která je pro Hitchcocka ostatně příznačná) mi na tomto snímku přijde hrozně zajímavá práce s hlavním „záporákem“. Hitchcock si zde velice nápaditě pohrává s běžnými konvencemi a to různým lehoučkým a nenápadným překračováním hranic a následným navrácením se do (v té době) přijatelného scénáře. Samozřejmě, že v padesátých letech bylo nemyslitelné, aby se postava vraha stala hlavním hrdinou snímku. Avšak v případě Vraždy na objednávku se to občas skutečně tak jeví. Nejen, že většinu filmu sledujeme dění právě očima Tonyho, což už samo o sobě znamená do značné míry vytvoření si empatie k této postavě. My jsme dokonce Tonym (potažmo Hitchcockem) vtaženi do konstantního citového vydírání, kdy je nám neustále připomínáno, že žena Tonyho podvádí a klame ho a on je tím pádem ten v právu. I napětí ke konci je tak trochu „postavené na hlavu“ - divák (aniž si to v té chvíli uvědomuje) je postaven do role, kdy napětí není ani tak spojeno s ohrožením kladné postavy, ale spíš s ohrožením antihrdiny. Což mimochodem také vyvolává nad koncem snímku částečnou úlevu, avšak částečně též (iracionální) zklamání. Co to znamená? Podle mého názoru to značí hlavně to, že by Hitchcock, kdyby to bylo jen trochu možné, natočil něco jako Zatímco spíš už v padesátých letech. ()

iamek 

všechny recenze uživatele

V Dial M for Murder jde vidět v každé scéně klasický Hitchcockovský rukopis. Styl vyšetřování mi připomíná hodně Columba a je možně, že tvůrci Columba se tady nechali inspirovat. Scénař je naprosto geniální a člověk neví co se stale další scénu. A že těch překvapení tam bylo. Jako v každém filmu od mistra napětí i zde film graduje neuvěřitelným způsobem a nenechá vás ani na chvilku vydechnout. Herecké výkony jsou taky parádní. Fanoušek Hitchcocka musí být nadšen. ()

lesumir 

všechny recenze uživatele

Tak jo, Hitchi, dneska to přišlo. Sice až na šestý pokus, ale konečně můžu říct, že jsi byl opravdu genius! Konečně ti mohu dát plný počet s nadšením a úsměvem na tváři, že jsem viděl výbornou konverzačku, ve které dominuje hlavně brilantní scénář, tvoje geniální režie a herecké výkony, Miliard opravdu výborně slizký, Kelly krásná, avšak trošku afektovaná. Tak dobře, neměl jsi to tak těžký, vzal sis na starost divadelní hru, ale to jsem potřeboval vidět, abych uvěřil. Film s temnou atmosférou, tak na půl noirko, výborný prostě! ()

Galerie (50)

Zajímavosti (17)

  • Když se Charles Swann (Anthony Dawson) pokouší uškrtit Margot Wendice (Grace Kelly), jeho oběť mu vrazí do zad nůžky. Ještě před jejím útokem lze však ve Swannových zádech zahlédnout další nůžky. (Sinecod)
  • Šaty Margot Wendice (Grace Kelly) byly vybírány tak, aby byla postava na začátku oblečena ve výrazných barvách a s postupujícím příběhem byly její šaty stále tmavší. (Dreadd)
  • Film byl natočen za 36 dní. Natáčelo se od středy 5. srpna do pátku 25. září 1953. Natáčení probíhalo pouze ve všední dny. (Kulmon)

Reklama

Reklama