Reklama

Reklama

Manny Ballestero je počestný pracovitý hudebník učinkující ve Stork klubu v New Yorku. Když jeho žena potřebuje peníze na zubního lékaře, vydá se do místní pojišťovny, aby si vypůjčil na její pojistku. Zaměstnanci pojišťovny jej ale omylem začnou považovat za lupiče, který je v minulém roce přepadl, a zavolají policii. Film je skutečným příběhem, který Manny a jeho rodina prožili. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (147)

Topco 

všechny recenze uživatele

Šiel som do toho s vedomím, že to bude slabší (minimálne „iný“) Hitch: scenár limitovaný skutočným príbehom, s mierne semi-dokumentárnym štýlom a minimom štylizácie. To sedí a nevadilo. Ale to, že príbehu budú chýbať väčšie emócie, atmosféra napätia a paranoje, to už beriem ako mínus. Kamera je ale pekná, áno. To je však u Hitcha sakra málo. Napriek tomu som sa nenudil. PS: vtipné je, že tým najštylizovanejším tu bolo napokon majstrove intro :) ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Vynikající, ovšem těžká podívaná. Je jen málo filmů, které vás vtáhnou do děje takovým způsobem, že hlavnímu hrdinovi držíte palce, jako by šlo o váš vlastní život. Nepravý muž je jedním z nich. Naprosto přesný a uhrančivý Henry Fonda, jako slušný člověk a hudebník Manny, v bravurním krimi-noir příběhu, jenž je skvělou studií lidské povahy, psychiky i nedokonalosti (tehdejšího) právního a sociálního systému. Snímek je věrnou rekonstrukcí skutečného případu z 50. let a je dalším skvělým Hitchcockovým dílem. Tohle bych přál každému vidět, ale nikomu zažít. ()

Reklama

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Téma nevinného drceného soukolím státní moci, ve filmu již na tisíc způsobů vyprávěný příběh, který však byl, je a bude pro diváka přitažlivým a je-li inspirován skutečným příběhem, úspěch je téměř zaručen, pokud se to tedy ovšem umí....Nepravý muž má dvě velká esa v rukávu, Hitchcocka a Fondu a ten druhý je skutečně pravým trumfem, svého správňáka Mannyho zahrál skvěle, v padesátých letech se takhle vyspělé civilní herectví moc nevidí ( trochu si to cucám z prstu, moc filmů z tohohle období jsem zase neviděl). První jmenovaný už trochu pokulhává, zřejmě záměrná rezignace na vlastní styl a krok k "nestylizaci do ničeho" ( i když vlastně noir, že ? to se ale nepočítá, v té době to bylo to samé jako dneska třeba porno, tj. úplně všude) vede film skutečně k ničemu. Policejní vyšetřování mi přišlo kapku za vlasy přitažené, nicméně postupy asi takové byly, co já vím, navíc nesmím zapomínat na "natočeno podle skutečné události" a možná v tomhle se skrývá jádro pudla. Vrátím-li se na začátek, pokud je film inspirován skutečným příběhem, úspěch je téměř zaručen...nu, ale ten příběh musí být něčím výjimečný a nebo se to musí umět (taky jsem už říkal). A v Nepravém muži je něco špatně, buď Hitchcock příliš věrně zpracoval de facto nudný příběh a nebo to neumí..mezi námi, věřím spíš tomu prvnímu. Za Fondu tři. ()

golfista 

všechny recenze uživatele

Vynikající Henry Fonda v netypickém "Hitchcockovi". Je to svým způsobem hraný dokument o skutečné události.... Svojí atmosférou na mě filmy-noir obecně nepůsobí. Prostě to není můj šálek čaje. Proto je to u mě 70% ...... P.S. "Hitch" mě v tomhle filmu "naštval". Při dvojím příchodu hrdiny domů - otevře před kamerou dveře, kamera popojede za ním, on se otočí, dveře zavře kameře před nosem, ale dveře nikde. Jen zámek cvakne ... Pokud to měl být dokument bez stylizace, tak tenhle "fígl" si mohl odpustit...... To je ale jen taková amatérská připomínka, která mého oblíbeného režiséra určitě nevyvede z míry :) ()

poz3n 

všechny recenze uživatele

Vždycky, když už si myslím, že mě Hitch nemůže žádným svým zbývajícím filmem překvapit, zjistím, jak moc se mýlím. Nepravý muž je na první pohled vskutku tím snad nejpodivnějším Hitchcockem. Režisér, jehož příběhy zcela záměrně závisejí na těch nejnepravděpodobnějších zvratech a náhodách, si vybral k realizaci skutečný příběh a rozhodl se ho držet v co možná nejsilnější míře. Postup, který v obecné rovině považuji většinou za ne příliš šťastný, se ale ve výsledku Hitchovi vyplácí. Sama skutečnost totiž nabídla vlastně ten nejtypičtější mistrův motiv. Namísto toho, aby ale neprávem obviněný hrdina utíkal auty, autobusy či vlaky, mezitím se seznámil se sličnou pomocnicí a v samém závěru odhalil skutečného pachatele a sebe tak očistil, zvolil Hitchcock téměř dokumentární přístup a rozhodl se divákovi přiblížit drama, které v sobě skrývá nespravedlnost sama. Skvělé a funkční záběrování a přesvědčivě umírněný herecký výkon Henryho Fondy dělají z první poloviny snímku opravdu téměř dechberoucí dramatickou rekonstrukci. Pokud někde scénář naráží na problém související s přílišnou snahou o dějovou rekonstrukci na úkor filmové dramaturgické výstavby, je to v momentu, kdy se pozornost přesouvá od hlavního hrdiny na jeho manželku a její psychické zhroucení. Z hlediska samotné dramaturgie příběhu mi tenhle odklon příliš nedával smysl, dopad to ale mělo i na dynamiku celého filmu. I přes trochu spadlý řetěz v druhé části filmu natočil ale Hitch silný snímek, který režisérovo stěžejní téma ukazuje ze zcela jiného, ale nikterak méně zajímavého úhlu. 8/10 ()

Galerie (51)

Zajímavosti (15)

  • Pravý pachatel se ve filmu objeví několikrát, např. před Stork Clubem, v podloubí Victora Moorea a blízko jednoho z obchodů s lihovinami, kde policie zatkne Mannyho. (Kulmon)
  • Victor Moore Arcade bylo strženo v roce 1990. (Kulmon)
  • Alfred Hitchcock měl původně jednu ze svých typických rolí, měl stát v restauraci, kde Manny sedí, ale rozhodl se pro prolog. (Kulmon)

Reklama

Reklama