Reklama

Reklama

Manny Ballestero je počestný pracovitý hudebník učinkující ve Stork klubu v New Yorku. Když jeho žena potřebuje peníze na zubního lékaře, vydá se do místní pojišťovny, aby si vypůjčil na její pojistku. Zaměstnanci pojišťovny jej ale omylem začnou považovat za lupiče, který je v minulém roce přepadl, a zavolají policii. Film je skutečným příběhem, který Manny a jeho rodina prožili. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (148)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Scorseseho Taxikáře inspirující docudrama, u kterého se vám může udělat šoufl jak z bezmoci způsobené jedním nařknutím, tak z kamery kroužící v jeden moment před hlavním hrdinou. Mimochodem, kdyby vyšetřovatelé poslouchali Davea Kujana, věděli by, že kdo v cele po zadržení usne, je jejich člověk. Už ho mají, vše z něj spadlo a chce si odpočinout. Nevinný na tomhle místě jen tak oka nezamhouří.. Hitchcock bez svého „suspense“ není moc přesvědčivý a otěže psychických problémů Mannyho ženy a závěrečné konfrontace s těmi, co na začátku ukázaly prstem, nedržel moc pevně v rukou. Henry Fonda jako zranitelný muž ponížený systémem je ovšem bezchybný. Když o dvanáct let později vezme džob u Mortona na dráze, je ten výkon o to více dechberoucí.. ()

(mOnkey) 

všechny recenze uživatele

Jak praví v předmluvě sám Hitchcock, tohle skutečně není jeho typický film. Po Mannyho křivém obvinění a během následujících scén jsem stále čekal, kdy policistům upláchne a vydá se v roli psance za očištěním svého jména, jak je pro Hitche tolik typické (vzpomeňme například pozdější North by Northwest nebo Frenzy). Čekal jsem ale marně a nic takového se nestane. Od druhé poloviny snímek vykresluje křehkou psychiku členů Mannyho rodiny (konkrétně manželky) a hraje tak na odlišnou strunu než v polovině první. Dělá to dobře, ale rozhodně ne stoprocentně, takže nakonec zůstaneme na čtyřech hvězdičkách. ()

Reklama

Boss321 

všechny recenze uživatele

Úžasný Henry Fonda v hodně netypickém Hitchcockovi. Příběh je zajímavý a skoro se mi ani nechce věřit, že je podle skutečnosti. Hitchcock sice záměrně vynechal některé důkazy, které ukazovaly na Ballersterovo (Fonda) nevinu, ale na skutečný příběh mi to přišlo dosti vykonstruované. Snímek, který určitě stojí za zkouknutí, ale v rámci Hitchcockoci filmografie jsou mnohem lepší kousky..........Tři a půl hvězdičky......... ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Alfred Hitchcock /the Lodger 1927, Psycho a Vertigo/ natocil silny, posobivy film o tom, ako jedneho cloveka cakaju hodne neprijemne trable. Henry Fonda /My darling Clementine/ hral na urovni, napatie slusne a vyborne funguje, kulisy su maximalne na urovni. Vera Miles bola skvela a Wrong man 1956 je dalsim krasnym dokazom, ze najlepsie diela tocil Hitchcock v 40. a 50. rokoch 20. storocia : 89 % ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Netypický Hitchcock, ktorý sa drží námetu podľa skutočnej udalosti. Aj napriek pevne stanovenej predlohe sa nemôžem ubrániť pocitu, že sa z toho dalo vytrieskať viac. Filmy o krivo obvinených ľuďoch často disponujú silným príbehom a veľkou emotívnou stránkou, v tomto prípade však zostal len ten silný príbeh. Úvod a záver sú veľmi dobré, stred snímku sa trochu vliekol. Našťastie slušný pozitívny dojem zachránila obrovská charizma H. Fondu a výborná noirová atmosféra, ktorá obraz bezmocnosti hlavného hrdinu pekne dotvárala. 75/100 Videné v rámci Season Challenge Tour. ()

Galerie (51)

Zajímavosti (15)

  • Film vycházel z pravdivého případu zaměněné identity, jenž měl tragické následky. V roce 1953 byl v New Yorku uvězněn hudebník Manny Balestrero za kapesní krádeže, které ale ve skutečnosti nespáchal. Než byl zproštěn obvinění, zoufale trpěl potupnou ztrátou svobody a lidským ponížením, jehož následkem bylo i duševní onemocnění jeho ženy. Když se jeho příběh jednoho dne objevil v časopise Life, autor článku Herbert Bream prodal filmová práva společnosti Warner Brothers. [Zdroj: Vždyť je to jen film] (Pavlínka9)
  • Lékaři z ústavu pro duševně choré, byli skutečnými psychiatry a hráli tedy sami sebe. (Hwaelos)
  • Ačkoli je film založen na pravdivé události, Hitchcock záměrně vynechával některé informace, které ukazovaly na Mannyho nevinu. (Kulmon)

Reklama

Reklama