Reklama

Reklama

Film sleduje dramatický osud tří kosmonautů, kteří jako první měli absolvovat let a přistání na Marsu. Těsně před startem však dostanou příkaz opustit kosmickou loď. Jsou odvezeni do vzdáleného opuštěného hangáru, kde je jim svěřen úkol. Mají svůj let jen fingovat. Kosmonauté zpočátku odmítají podílet se na ohromném, dopodrobna připraveném podvodu, který má odvrátit hrozbu, že by vláda v případě neúspěchu odmítla dále financovat program kosmických letů. Nakonec však souhlasí a zúčastní se jen předstíraného letu, který je z ateliéru prostřednictvím televizní obrazovky veřejnosti a oficiálním místům předkládán jako skutečný. Až na několik zasvěcenců, nikdo nic netuší. Mladý reportér Caulfield však předjímá pravý stav věcí a hledá důkazy. Prudký zvrat v situaci nastane, když se kosmonauté dozvědí, že se údajně stali obětí katastrofy a že jsou pro své rodiny a pro veřejnost mrtví. Pokusí se o návrat domů, cesta však je příliš dlouhá, nebezpečná a vysilující. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (332)

Ainy 

všechny recenze uživatele

Může mi někdo říct, co přesně bylo na tomhle filmu sci-fi? Tohle je naprosto skvělé, čistokrevné drama z prostředí vysoko sahajících komplotů až někde před dveře samotného prezidenta USA! Na konci jsem ještě čekala nějakou tu dohru, ale nechci se v tom pitvat, protože ještě teď jsem zcela pohlcena napínavým dobrodružstvím jedné posádky raketoplánu. Jako bombaaa :-) Nějaké to zdvižené obočí tam sice bylo, jako v případě lopinky práškovacího letadla, kdy se všichni drželi jako přisátá klíšťata plus ještě nějaké další zjednodušené scény, ale tohle prostě házím za hlavu. Po lehčím rozjezdu mě drželi v absolutním napětí až do samého konce a ještě při závěrečných titulcích jsem to celé tak nějak ztěžka rozdýchávala. Co pak měly říkat samotné manželky astronautů, že. Já nemám co bych k tomu dál napsala. Stojí to za zhlédnutí, akorát si moc nečtěte obsah filmu. Na můj vkus toho až příliš prozrazuje. ()

Rominator 

všechny recenze uživatele

NASA připravuje expedici na Mars, ale dva měsíce před strartem raketoplánu přijde na neodstranitelný technický problém. Tříčlenná lidská posádka by několikaměsíční expedici po třech týdnech letu nepřežila, ale v sázce je příliš mnoho a proto se rozhodne projekt sabotovat a pošle kosmický raketoplán bez posádky... První polovina filmu je skoro bezchybná, ale ve druhé to trochu drhne. NASA dokáže všechny klamat po dobu osmi měsíců, poradit si s nepohodlným zaměstnancem, ale nedokáže zastavit pátrání novináře (automobilová nehoda a zatčení pro držení nepovolených látek) a samotný útěk tří astronatů ze staré vojenské základny a následné stíhání je plné scén (udžet se na křídle dvojplošníku v plné otáčce), které patří do jiného filmového žánru a kazí celkový dojem ze snímku. ()

Reklama

EdaS 

všechny recenze uživatele

Jako děcko/mládežník jsem Kozoroh 1 žral i s navijákem, ale v dnešní době konspiračních teorií plné působí přece jenom trochu nevhodně. Hyams byl vždycky spíš průměrný režisér a samotné téma konspirace není kdovíjak využito, po většinu doby jde o klasický příběh muže na útěku. A logika dostává až moc často okatě na frak. 3+ ()

Vitason 

všechny recenze uživatele

„Je to malý krůček pro člověka, ale velký skok pro lidstvo.“ Je 21.července 1969 a v měsíčním prachu se objevuje první lidská stopa. Neil Armstrong poskakuje po povrchu měsíce a celý svět žasne nad lidským pokrokem, ale byl Armstrong skutečně na naší přirozené družici? Od této události utekla dlouhá doba, za kterou se vyrojilo velké množství teorií popírajících přistání Apolla 11 na měsíci. Pronesl Neil Armstrong slavnou větu o velikosti lidského kroku někde v televizním studiu nebo na povrchu měsíce? Tuto otázku si zřejmě položil režisér Peter Hyams, když psal scénář ke snímku Kozoroh jedna… Motorem celého snímku je velice silný, poutavý a chytrý příběh, který si vás prostě získá. Jeho jedinou slabinou je, že nemá výrazného hlavního hrdinu a tak chybí tolik důležité ztotožnění se s některou z postav. Sice je zajímavé sledovat příběh jak z pohledu novináře pátrajícího po pravdě, tak z pohledu pilotů, ale tyto dvě dějové linie se navzájem trošku perou a kdyby se povedlo jednu více utlumit, tak by z toho byla pro diváka atraktivnější podívaná. Na snímku je vidět, že Hyams v té době nebyl ještě zkušeným filmařem a tak někdy nedokáže navodit správnou atmosféru. Jeho záchranou v tomto ohledu je Jerry Goldsmith, který ke snímku napsal skvělou hudbu, kterou často drží napětí. Ona zmiňovaná nezkušenost se také projevila na snaze nechat ve filmu vše, co bylo natočeno. Takže jsou některé scény delší než by měli a stopáž celého snímku se tak natáhla na trochu zbytečné dvě hodiny. Přesto nevidím jediný důvod, proč vám tento alternativní pohled na lety do vesmíru a kritiku médií (co když ani Elvis nezemřel a teď si připijí s Kennedym na opuštěném ostrově) nedoporučit. ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Kozoroh 1, dobré i špatné se v něm mísí v celek sice docela sourodý, ale v důsledku průměrný, přepůrněrný...a nemuselo to tak být. Dnes už nás nepřekvapí, že "fakta" se mnohdy nezjišťují, nepátrá se po nich, ale vyrábějí se na zakázku podle potřeby. Příkladem může být třeba konflikt v Palestině, kde obě strany jsou sto nabídnout "naprosto přesvědčivá" videa podporující jejich verzi "příběhu". Když jde o tak důležitou událost jako je válka, proč by třebas nemohlo jít zinscenovat přistání na Marsu? Nebo bych snad měl hovořit o přistání na Měsíci? Ale jistě, to bych asi měl. Vždyť konspirace o tom, že k přistání na Měsíci nikdy nedošlo jsou staré jako přistání na Měsíci samo. Zlí zastánci pravdivosti verze o přistání však zle argumentovali. Taková konspirace jim přišla přitažená za vlasy. A tak zřejmě nezbylo, nežli natočit film o tom, jak by takový podvod šlo provést... A tu mnohdy film sám (nejspíše nechtěně) odhaluje, že konspirační teorie skutečně za vlasy přitažené bývají. Na kývnutí malíčkem Mocného v Pozadí mizí lidé, agenti FBI podstrkávají kokain a rozbíjejí se brzdy aut. Mocný v Pozadí je prostě něco jako Bůh, byť občas chybující. Zvláště druhá půle se z tohoto hlediska nevyvedla a zvrhla se v pouhou hru na kočku a myš s oním Mocným. Hru nepříliš vzrušující. To půle první nabízí víc. To víc se téměř cele koncentruje v monologu, kterým doktor Kelloway vysvětluje wannabe astronautům, proč je třeba projekt zinscenovat. Dotkne se mnohého, s čím se vědec mnohdy musí při své práci potýkat. Tou první je ztráta (možná jen domnělá) prestiže vědeckého stavu. Veřejnost se o práci vědců nezajímá, podstatné jsou pro ní jen aplikace jejich výsledků. Vědci vidí samozřejmě svou práci jinak. Věda není než poznávání Pravdy pomocí vědecké Metody a může být něco vznešenějšího (snad krom pomoci bližnímu)? Může vůbec být něco duchovnějšího? Proč ostatní to vzrušení z poznávání necítí? Připadá mi, že tohle vše onen monolog v sobě má - ovšem lze ho vnímat i jako výtku vědcům, aby nenaříkali nad svým zhrzeným egem. To vlastně spíš. Ale, koneckonců, možná je ta výtka oprávněná (IMHO není, ale já to nevidím objektivně :) ). V onom monologu máme přitomen ještě jeden aspekt vědecké práce. Hlad věřejnosti i úřadů po výsledcích, který vědce nutí kroutit svá sdělení, nutí je k přehánění úspěchů, nutí je k výsledkům za každou cenu, nutí je k absurdním tvrzením v žádostech o grant. Vždyť taková žádost musí dopředu říct, k jakým výsledkům se dospěje a lépe se jí zadaří, když do ní vložíme slova jako "Evropská Unie" a "nano-něco". A kdo jednou neměl výsledek, kdo jednou vlastně neměl štěstí, bude mít příště co se ohánět, aby sehnal peníze. Vědec, ten Rytíř Pravdy, je na rozpacích. Má lhát, aby mohl příště vyrvat Pravdu Nevědomosti? Nebo se má přiznat k chybě a prohrát s Neznámem svůj boj? Co může udělat? Kde je ta hranice? 24 miliard dolarů? 3 lidské životy? Ale ne, to už jsme asi daleko za ní, to už není tlak touhy po poznání, co zde vstoupilo do rozhodování - to je Mocný v Pozadí se svými Zájmy... On tu hranici překročit může a s ním i vědec stojící na jeho straně. A může se to stát, vždyť průměrný vědec není morálně lepší než jiný průměrný člověk. Bohužel, vždyť jeho vztah k Pravdě by mu v mých snech měl odnímat moc lhát... () (méně) (více)

Galerie (83)

Zajímavosti (23)

  • Vzhledem k negativnímu vykreslení vládní agentury NASA ve filmu, byla nulová šance na spolupráci při filmování. Producent Lazarus ale s NASA spolupracoval v minulém filmu Futureworld (1976). Lidem v agentuře se práce producenta líbila a tak nakonec sami nabídli potřebné rekvizity a dokonce i prototyp lunárního modulu k natáčení Kozoroh 1. Dlouhou dobu ale NASA oficiálně asistenci popírala. (Toneil)

Související novinky

Zemřel O. J. Simpson

Zemřel O. J. Simpson

11.04.2024

Ve věku šestasedmdesáti let zemřel ve středu 10. dubna v nevadském Las Vegas bývalý profesionální hráč amerického fotbalu, úspěšný herec a později jedna z nejkontroverznějších osob americké kultury a… (více)

Zemřel herec Hal Holbrook

Zemřel herec Hal Holbrook

02.02.2021

V požehnaném věku 95 let odešel 23. ledna americký herec nominovaný na Oscara, Hal Holbrook. Zprávu včera předala deníku New York Times jeho osobní asistentka Joyce Cohen. Holbrook se narodil se v… (více)

Reklama

Reklama