Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Erupce podmořské sopky málem potopí irskou loď. Kapitán Joe Ryan, který společně s prvním důstojníkem Samem Sladem zkoumá zdejší mořské hlubiny, v nichž hledá ztracené poklady, se rozhodne opravit loď v přístavu ostrova Nara. Zde se muži setkávají s archeologem McCartinem, zabývajícím se zkoumáním mořské prehistorie. Ukazuje se, že za všemi problémy rybářů v místní oblasti stojí podmořské monstrum – přibližně osmnáctimetrový ještěr. Joe Ryan nebezpečné zvíře odchytne a prodá do londýnského cirkusu v Battersea Park, kde se ještěr pojmenovaný jako Gorgo ihned stává obrovskou atrakcí. Vědci však přispěchají se zjištěním, že Gorgo je teprve mládě… (dopitak)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (14)

Campbell 

všechny recenze uživatele

Tak tohle mě zklamalo. A to hodně. Mám hodně rád sci-fi filmy z 50-70 let o to víc když se v něj vyskytují velcí giganti ničící planetu. Bohužel tohle bylo jen na půl. Hodně stopáže se nic neděje a jen se čumí na herce kteří přehrávají ve výborných kulisách. Jo ty kulisy byly fakt parádní a samotné ničení města vypadalo fakt parádně. Tak proč se režisér nesoustředil třeba jen na to? Navíc Lourié rozhodně umí natočit parádní film, ale tenhle mě docela zklamal. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Plakátové.info: NEDÁ SE PŘIROVNAT K NIČEMU, CO JSTE DOPOSUD VIDĚLI!!!___A za sebe dodávám, nepodceňujte hněv matek, nebo vás srovnají do latě, jako to učinila Gorgo, srovnajíc Londýn se zemí :o) Více než solidní reakce britských filmařů na úspěch japonské Godzilly a spřízněných monster vzešlých z Hollywoodu, s režisérskou výpomocí dokonce ´hammerovské´ legendy Terence Fishera. Dějově se nic originálního nekoná – monstrum je chyceno u dalekého ostrova a následně dovezeno do londýnského cirkusu (taky tam vidíte toho King Konga?) – ale přesto se v některých ohledech vyhnul jistému klišé a přidal jeden nový prvek. Jednak se tu nekoná žádná, pro Hollywood i většinu děl studia TOHO typická milostná linie (osvědčený model „dcera profesora se zamiluje do mladého pohledného vědce“), vlastně tady žádná ženská role vůbec není a tím novým prvkem je skutečnost, že si pro chycené mládě (o kterém se původně domnívali, že je dospělým jedincem) jde cca desetkrát větší a nesrovnatelně nebezpečnější jeho matka (tenhle koncept pak s úspěchem zopakovali Japonci v českých kinech tak známé Gappě). Pokud jde o výpravu a triky, můžou se Britové hrdě postavit vedle Japonců a dokonce je i v některých ohledech převyšují o hlavu. Za celý film jsem si – s výjimkou jedné podmořské scéně s batyskafem – nikdy neřekl „Jé, to vypadá blbě.“. Žádné do očí bijící modýlky armádní techniky, žádné neumělé zadní/přední projekce, pouze poctivé modely a pyrotechnické efekty. Posledních 30 minut jsou pak doslova demoliční orgií, s perfektně natočenými davovými scénami, z nichž hysterie lidí jenom čiší a které by jim Hollywood mohl závidět. V tomhle žánru už mám leccos nakoukáno a za sebe říkám „Fajná práce, kluci britští!“ ()

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Další příspěvek do godzillí rodinky - tentokrát filmaři ještěrovi propůjčili britské občanství, ovšem není příliš oč stát. Tedy s výjimkou závěrečné dvacetiminutovky s vcelku povedenou destrukcí Londýna (a neskutečně pitomě se chovající anglickou armádou, což lze však s trochou nadsázky brát i jako satiru). ()

zelvopyr 

všechny recenze uživatele

Omlouvám se za případné spoilování.... Tento britský film se tváří výpravně. Zatímco při útocích jiných potvor používá japonská a americká armáda špatné umělohmotné modýlky letadel, tanků a kaťuší (jo), zde jsou sestříhány záběry z námořních manévrů s ostrými střelbami (poznáte je tak, že měli nějaké fleky od oleje na kameře). Dokonce mládě nehraje jen chlap v latexu, ale je pro záběry za jasného světla postaveno v měřítku 1:1 a je transportováno po Londýně na velkém náklaďáku. Film nepostrádá vnitřní důslednou logiku: Když potvoru ani neškrábnou salvy křižníku dvoumetrákovými střelami, nasadí armáda tanková dělíčka a pušky. Po Londýně jsou v různých čtvrtích znovu bořeny úplně ty samé budovy. Pochopitelně nikoho nenapadne mládě vyvézt mimo centrum města, pochopitelně při úprku není nikdo ušlapán, jen lidi po stovkách přejíždějí hasičské vozy deroucí se v protisměru. Inu, filmu nechybí pokus o velkolepost, ale jelikož jsou tam tak nesympatičtí herci, nelze se s nikým ztotožnit a jeho prostřednictvím se nechat vtáhnout do děje. Nechal mě úplně chladným. Potvora přišla a odešla, no jo, no... ()

Kmotr76 

všechny recenze uživatele

O třídu horší než The Beast From 20 000 Fathoms a o dvě třídy horší než Godzilla. Britové postrádají americký rozpočet a um Japonců budovat napětí, zobrazovat hysterii lidí a (často nechtěně) bavit vzhledem a chováním monstra. Snímek ale má své kvality, za triky se tvůrci stydět nemusí, samotná nestvůra nevypadá vůbec špatně, byť se od Godzilly moc neliší, a v mnoha ohledech je dílo poctivější než většina monster movies té doby (Například místo modýlku jsou ve filmu skutečné lodě a tanky. Podle mě je to ale zbytečná vymoženost a film to nijak nezlepšuje). Závěrečný souboj v Londýně za pozornost určitě stojí, ale chybí mu šťáva, napětí. Proč je sakra bez hudby?! Jednou větou: Film sráží několik maličkostí, nedotažeností, které kvalitu celého snímku zbytečně sráží. Škoda. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (12)

  • Původně měl být film natočen v Japonsku, poté ve Francii a nakonec byl natočen ve Velké Británii. Jednou z možností byla také Austrálie, ale podle producentů by útok na nejmenší kontinent nikoho nezajímal. (Zdroj: en.wikipedia.org)
    (Kmotr76)
  • Scény v exteriéru odehrávající se v Irsku byly natočeny v Bulloch Harbour a Coliemore Harbour nedaleko Dublinu, další scény byly natočeny v MGM-British Studios v Borehamwoodu. (Zdroj: en.wikipedia.org) (Kmotr76)

Reklama

Reklama