Reklama

Reklama

Anděl Levine

Obsahy(1)

Morris Mishkin je starší pobožný židovský krajčír, ktorý žije v New Yorku so svojou ťažko chorou ženou Fanny. Vo svojom živote postupne prišiel o všetko - jeho syn padol vo vojne, dcéra sa vydala a zmizla, jeho krajčírska dielňa vyhorela... Nemá už peniaze ani na lieky pre svoju manželku. Vtedy sa v jeho dielni objaví Alexander Levine, ktorý tvrdí, že je anjel, ktorého zoslal Boh, aby Mishkinovi pomohol. Má to však jeden háčik - anjel Levine je černoch... (STV)

(více)

Recenze (18)

Stegman 

všechny recenze uživatele

Musí být těžké dramaticky zpracovat téma otřesené víry v budoucnost, takové dílo totiž může velmi snadno skončit jako nevěrohodná náboženská agitka anebo jako citové vydírání. Zkušený Kadár nic takového nedopustil a příběh dovedl k působivému konci. Jenže přestože ve mně myšlenky z filmu stále rezonují, nemůžu hodnotit líp než 3 hvězdami: místy se film až neskutečně táhl. ............... P.S.: Říkali jste si někdy, jak by asi zněla jedinečná Liškova hudba v americkém filmu? Jedině tady to můžete posoudit. ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Prazvláštní film. Ovšem, velmi lidský. Jedna noc plná zázraků, nadějí, zklamání i očištění. I když je zdejší obsah až příliš přesný, tak ucelený a konkrétní děj nečekej. Přece jen, jsou dny, kdy svůj život řešíme na trochu jiné úrovni, než je ta všední, pozemská, chceš-li hmatatelná. Jsou totiž věci mezi nebem a zemí, které nám mohou připadat neskutečné, ovšem jejich podstata je až příliš jednoduchá. Všichni jsme přeci jen prostí lidé čekající na smrt, že ano? Komediálně dramatický příběh z New Yorku sedmdesátých let je podpořen opět geniálními Liškotóny a Ján Kadár i u společností Metro Goldwyn Mayer a United Arts dokazuje své nesporné tvůrčí kvality. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Predloha pre Kadárov zámorský pokus nebola asi pre filmovú adaptáciu ako stvorená a Kadár ako v prvom rade umelec na (nielen) radového diváka veľký zreteľ neberie. Typ filmu, ktorý som docenil až po nejakom čase, kým sa mi rozložil v hlave, jeho priame sledovanie nebolo zábavné ani v artovom zmysle slova. Nakoniec sa jedná o dosť smutnú záležitosť, ktorá sa nebojí ani v samotnom závere ukázať to, čo poznáme ako stareckú zatrpknutosť a tvrdohlavosť. Toto býva téma mnohých atraktívnych filmov, v ktorých starečkom pomáhajú pekní a solventní príbuzní a tí tak v nich tú zatrpknutosť dokážu bez problémov rozpustiť. Čo keď je ale vašou jedinou pomocou životom rovnako skúšaný nasratý otravný černoch, ktorý navyše tvrdí, že je anjel? Nechajte sa prekvapiť. ()

garmon 

všechny recenze uživatele

Je zvláštní, že co se v roce 1960 zdálo na Kadárově kinu tak progresivní, působí po deseti letech tak starobně. Film vůbec není špatný, nese určitý patos, asi i kvůli přítomnosti Židů. Celé je to kadárovská konverzačka vlastně připodobnitelná k Obchodu na korze, jen ve zcela jiných kulisách. Metafyzický osten není úplně zformulován, respektive - víme, že jde o sílu víry, ale řada motivů to znejasňuje a zamlžuje, takže si nejsem jistý, zda to celé nebylo jen omyl. Nesedí některé dramaturgické detaily, ale co už. Liškova hudba je hodně zvláštní, dlouho jsem ji nepoznal. Amerika pánům úplně nesvědčila, Forman s Taking off nasedl na atmosféru úplně jiné doby. Ale taky nezkoušel dělat hloubky tohodle typu. ()

standsiller 

všechny recenze uživatele

Pôsobilo to na mňa veľmi chaoticky. Keď som film začal pozerať, upriamil som sa na vysoko kvalitnú technickú rovinu. Kadár nebol len tak hocijaký režisér a dokázal si ma získať už v úvodných titulkách. Príbeh však začal striedať nálady a atmosféru nemálo miešali aj herci. Nevedel som si vybrať medzi komikou a podtextovou tragikou. Ani po skončení filmu. S postavami som nemal problém stotožniť sa , skôr s témou. Na jednej strane som badal filozofický podtón, na strane druhej satiru. Asi som si mal najskôr prečítať predlohu. ()

Galerie (10)

Zajímavosti (1)

  • Americké kritiky vyčítaly Kadárovi, že kamera zobrazuje New York, jako kdyby se na něj díval turista, který se nechce příliš vzdálit od hotelu. [LFŠ 2010] (Krouťák)

Reklama

Reklama