Režie:
Džun-ho PongKamera:
Kyeong-pyo HongHudba:
Jae-il JungHrají:
Kang-ho Song, Seon-gyoon Lee, Yeo-jeong Jo, Hye-jin Jang, Woo-shik Choi, So-dam Park, Seung-min Hyeon, Hyun-jun Jung, Myeong-hoon Park, Keun-rok Park (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Černá komedie režiséra Bong Joon-hoa (Snowpiercer, Okja) sleduje chudou, ale mazanou čtyřčlennou rodinu, která se rozhodne infiltrovat do bohaté domácnosti byznysmena Parka. Co se může stát, když se setkají dva tak odlišné světy? Originální dílo mistrovsky pracuje s prvky thrilleru, dramatu i satiry a přináší vtipný a nepředvídatelný divácký zážitek. Parazit byl oceněný Zlatou palmou a podle mnohých ohlasů se tak stal nejzábavnějším vítězem festivalu v Cannes od dob Pulp Fiction. (Aerofilms)
(více)Videa (6)
Recenze (900)
Stále ve mě dýchá film Pečeť vraha a věděl jsem, co přijde... tady je zlatá palma z Cannes zcela zasloužená. Joon-ho Bong tvoří dokonalou mozaiku zvratů, humoru a krásných záběrů (mezi nejlepší považuji slow-motion záběr s kýblem vody a v podtónu klavíru, který rezonuje dalších deset minut do další sekvence). A taky závěr, který nelze prozradit. [AFF 2019] ()
Mohl bych se podepsat pod to, co napsal POMO. Džun-ho Pon opět ukázal, že překvapit nepřipraveného diváka může být nejsladší filmařské zadostiučinění a rádoby nejsnazší cesta ke kultovnímu statusu. Já už jsem ale po vlně nadšených reakcí připraven byl, a byť mě ironicky podvratné vyprávění hodně bralo a vývoj v druhé polovině mé připravené já potěšil, závěr to se snahou šokovat a zaklapnout nepředvídatelně rozvržené motivy do myšlenkově objemné skládačky přepískl a nechal mě trochu zklamaného. Přesto ale hlásím vskutku netradiční divácký zážitek na pomezí více známých žánrů, jejichž vzorce si okázalý a precizní filmař ohýbá ve svůj prospěch a v mnoha scénách suverénně dostává diváka přesně tam, kde ho mít chce. Samotného mě mrzí, že jsem se mu ve finále vyprostil.. 85% ()
Jížní Korea aspiruje na film roku s nejoriginálnějším nápadem posledních let. Pon Džun-ho režisér Mutanta, Okji a Snowpiercera má na kontě další zářez, který otřásl festivaly a postupně i světem. Příběh se zaměřuje na chudobnou, avšak mazanou 4 člennou rodinku, která se postupně bude infiltrovat do jiné bohaté rodiny. ( Samotná infiltrace je velmi zábavně a inteligentně podána ) a jakmile jsou karty rozdány, sociální drama křížené s komedií vystřídá Thriller s hutným náporem nečekaných zvratů, obrovskou dávkou napětí a krásně vygradovaném finále, kde i o mrtvoly není nouze. Režisér si krásně hraje s žánry, tak aby se navzájem nerušily a k tomu si připočtěte perfektní herecké výkony, vymazlený vizuál a dostatek zábavy, aby si film udržel divákovou pozornost. Doporučuji. 90% ()
Tak teda po pravdě fakt nevím co je na tomhle přeceňovaným filmu tak skvělýho. Jako sociální drama to moc nefunguje a jako komedie taky ne. Naše vychcaná rodinka zase nejsou až takoví žebráci, když i přes to, že žijou ve sklepě, tak mají dotykový mobily a nadávají, když jim správce odřízne wifinu. Jejich infiltrace do rodiny těch blbých boháčů ještě měla něco do sebe, ale když má film nějak vygradovat, tak ho podkopává ten totálně stupidní a samoúčelný konec. Takže si tu všichni vyhoňte já holt zůstanu opět nepochopen...45% ()
Už chápu věty typu "na tenhle film jsem málo opilá". Stejný případ jako předloňská? předpředloňská? "Revenge", tj. zprvu relativně seriózní záležitost, která se nečekaně překlopí v absolutní bizár. Vzhledem k tomu, že je "Parazit" jedním z nejskloňovanějších filmů Made in Asia za poslední roky, tak jim asi podobné žánrové kotrmelce vyhovují. Mně bohužel moc ne, takže Oscara nechápu (po scéně se sklepem konečná). ()
Galerie (72)
Photo © Jameson CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztivál
Zajímavosti (17)
- Když si paní domu poručí k večeři jídlo Ram-Don a následně popisuje jeho přípravu včetně ingrediencí, mezi nimi lze zaslechnout i velice drahé a exkluzivní korejské hovězí hanoi. Toto jídlo je skrytou narážkou na třídní rozdíly mezi oběma rodinami, jelikož samotné jídlo Ram-Don je běžně jedním z nejlevnějších pokrmů, v kombinaci s luxusním hovězím masem ovšem tvoří kontrast, pro Evropana podobný například jako kdyby do hamburgeru z rychlého občerstvení přidal výběrové lanýže. (kukkik)
- V „postelové“ scéně v obýváku říká manželka Yeon Kyo (Yeo-jeong Jo) svému manželovi Dong Ik (Sun-kyun Lee), aby ji hladil bradavky po směru hodinových ručiček, ale v dalším záběru je vidět, že to dělá přesně naopak, tedy proti směru hodinových ručiček. (Timak)
- V interview pro korejský magazín Cine21 se režisér Bong rozpovídal o své zkušenosti natáčení v hypermoderním korejském domě. Mimo jiné uvedl, že při vracení vypůjčeného moderního high-tech odpadkového koše se mu doslova třásly ruce, jelikož rekvizita měla hodnotu dvou a půl tisíce amerických dolarů. (buzzwoody)
Reklama