Reklama

Reklama

„Nejhloupější ďáblův hřích je ješitnost.“ Kdo na ni doplatí tentokrát? Zkušený komisař bojuje s prohnaným vrahem o život unesené dívky... Cestou do kostela v mlhavé horské obci Avechot beze stopy zmizí tichá patnáctiletá Anna Lou, dcera silně věřícího páru. Na pomoc při vyšetřování je povolán kontroverzní komisař Vogel, mezi jehož neortodoxní metody patří i víření veřejného mínění za pomoci médií. V rozpoutané mediální bouři vesničané i členové náboženské komunity se znepokojením zjišťují, že nikdo není mimo podezření a všechna jejich tajemství budou postupně propírána veřejně. Je znepokojivé zmizení Anny Lou pouhým dílem pubertálního vzdoru, nebo se v jinak poklidné obci skrývá vlk v rouše beránčím? Italský thriller se vyznačuje ponurou atmosférou odlehlého horského městečka a zdánlivě pozvolným tempem, které ale přináší množství dějových zvratů a rafinovaných nápověd. Jedná se o režijní debut spisovatele Donata Carrisiho, který adaptoval svůj vlastní román. (Česká televize)

(více)

Videa (8)

Trailer 3

Recenze (73)

Anianna 

všechny recenze uživatele

Ztracená dívka, horské městečko, poněkud narcistní vyšetřovatel a všudypřítomné zlo. Všechno namíchané do podoby, jež pochmurností připomíná severská detektivní dramata, ale jde si zajímavými dějovými zvraty svou cestou. Kamera zabírá spíše detaily, protože tma, mlha a stíny nedovolí široké záběry. Maketa městečka, která se v průběhu děje párkrát na pár sekund objeví, jako by divákovi říkala, že je klid, nic se neděje. A pokud ano, tak je to neviditelné, dobře ukryté. Jak říká psychiatr (Jean Reno): "Přílišný klid zabíjí. Zbavuje strachu ze smrti." Prolínání časových rovin zvyšuje napětí. A ta hudba! Bravurně zachycená atmosféra! Vynikající herecké výkony. 90% ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Taliani sa vydali po stopách severských temných a mysterióznych filmov a výsledok je nadmieru pozitívny. Režisér a scenárista sa predstavil svojim prvým veľkým filmom v dobrom svetle, hoci sa nedokázal vyvarovať príliš silným dôrazom na prekvapivé zvraty, čoho dôsledkom je aj záver filmu. Film rozpráva o podivnom zmiznutí mladej dievčiny v silno veriacej komunite. Detektív Vogel ( Tony Servillo ) používa netradičné prostriedky, jeho metódou je úmyselné angažovanie mediálneho priestoru do vyšetrovania. Navzdory dĺžke snímok nemá hluché miesta, je vyvážený a dostatočne zamotaný s množstvom "slepých uličiek", aby si prišiel na svoje aj inteligentnejší divák. Štvrtý komentár. ()

Reklama

Lacike 

všechny recenze uživatele

Supernudná ultradebilná detektívka, ktorá sa to nudné tempo na konci snaží vykompenzovať toľkými šokujúcimi pointami, že sa to pomaly ani nedá spočítať. Naviac tá finálna, ma napadla niekedy v polovici, keď som si hovoril, načo asi inak by sa môj obľúbenec obťažoval účasťou v tejto tragédii. Ale aspoň ho po dlhšej dobe daboval Miloš Vávra. Toto sa holt nepodarilo. 3/10. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Detektivní Thriller z Itálie, který jede ve šlépějích Španělské tvorby a rozhodně stojí za pozornost. Detektiv Vogel je vyslán do izolovaného města vyšetřit případ 16 leté zmizelé holčičky a vše je zamotanější více než se na první pohled zdá. Režisér zvolil pomalejší tempo vyprávění a byť se vyhýbá násilí i vraždám, je to dostatečně zajímavé a poutavé. Od druhé půlky, tedy od prvního zvratu mě film vtáhnul do děje a nenechal mě vydechnout až do konce, kde mě odzbrojil twist within twist, kde mi spadla čelist nad promyšleností tvůrce. V menší roli se zde objeví i Jean Reno a hlavní detektiv má blízko k Sherlocku, tedy kdo podobné filmy má rád určitě zbystřit. Líbilo se mi to. Na debut slušná práce a pochvala za hudbu. 75% ()

SAINTS 

všechny recenze uživatele

Toni Servillo opäť podáva nezabudnuteľný výkon v tomto talianskom kriminálnom filme. Toto nie je typický hollywoodsky kriminálny film nesúci všetky klišé žánru, ale precízna štúdia postav a spoločenský komentár o vzájomnom vzťahu medzi súdnym systémom a masmédiami. Film vyžaduje od diváka plnú pozornosť a odmenou je brilantné finále. Lacike je svojou "recenziou" úplne mimo. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (7)

  • Nominácie na ceny pre Carrisiho za scenár sa stretli s kritikou, pretože tento adaptoval svoj vlastný román, čo by malo vylučovať ceny za adaptáciu. Carrisi však vysvetlil, že scenár je technicky originálny, pretože predchádza knihe, aj keď film vyšiel neskôr. V záverečných titulkoch filmu sa však napriek tomu uvádza, že film bol založený na jeho rovnomennom románe z roku 2015. (Arsenal83)
  • V tomto filme a v ďalšom filme Donata Carrisiho L'uomo del labirinto (2019) je opakované použitie čísla 23. Toto číslo sa v jeho filmoch používa ako nešťastné číslo spojené s vraždou, smrťou a nebezpečenstvom a v Taliansku má aj nešťastný význam. V talianskej histórii bol napríklad Julius Caesar zavraždený po 23 ranách dýkou. (Arsenal83)
  • Donato Carrisi odráža v tomto filme aj myšlienku, že "zločin podporuje biznis", pretože láka návštevníkov. Toto založil na vlastnej skúsenosti, keď pri komentovaní správ pre malé talianske mestečko zistil, že mestská pizzeria smerovala k bankrotu, až kým kriminálny prípad v meste nezískal celoštátnu pozornosť. Následne sa posilnil turistický ruch v meste a pizzeria sa dostala do nevídaných ziskov. (Arsenal83)

Reklama

Reklama