Režie:
Jean BeckerScénář:
Sébastien JaprisotKamera:
Étienne BeckerHudba:
Georges DelerueHrají:
Isabelle Adjani, Alain Souchon, Suzanne Flon, Evelyne Didi, Jean Gaven, François Cluzet, Roger Carel, Michel Galabru, Jacques Nolot, Edith Scob (více)Obsahy(1)
Píše se rok 1976 a na malé francouzské město přijíždí vnadná, provokativní a záhadná dívka Eliane se svými rodiči. Ve městě okamžitě začne poutat pozornost místních obyvatel, zejména mladých mužů a jeden z nich, automechanik Florimondo přezdívaný Pin-Pon, naváže s Eliane vážný vztah. Záhy Eliane objeví u Florimonda starý orchestrion, který kdysi patřil její matce a který je pozůstatkem záhadné minulosti její rodiny a jí samotné, jež začne postupně vyplouvat na povrch a měnit běh doposud slibně se vyvíjejících událostí. (ČSFD)
(více)Videa (1)
Recenze (37)
Asi největším cílem a přáním režisérů je co nejvíce vás vtáhnout do příběhu. Beckerovi se to zajisté podařilo, i když v mém případě (možná) jinak, než zamýšlel. Ze samotného příběhu toho moc nevím: jakási žena, snad znásilnění, incest, schizofrenie a nakonec střílení. Nešlo se na něj soustředit, dialogy nešlo sledovat, souvislosti navazovat - všechno šlo přes oči, málo co se dostalo do mozku. ()
Knihy Sébastiena Japrisota mají své osobité kouzlo, stejně jako mladá Isabelle Adjani. Dokonalý obraz živého francouzského městečka, kamenných domů, velkých rodin, barevných sedmdesátých let. Veselá atmosféra ale pomalu houstne a středem všeho se stává dokonalý herecký výkon tehdy 28leté Isabelle, která skvěle zvládla roli dvacetileté krásné, nevyzpytatelné a záhadné Elle. Umělecky i technicky téměř dokonalé a nestárnoucí dílko: 90% (zatím 228 hodnotících s průměrem 80%). ()
Filmová špička 20. století. Inspirativní, „konstelační“ film plný zajímavých charakterů, od duší hluboce svobodných, plných neklidu, po zdánlivě zcela ordinérní tmely společenství dvou francouzských venkovkých rodin, pevně usazených na vlastní temné minulosti. Svou nerafinovanou lidskostí, které nechybí moudrost všedního prožitku, přirozenou atmosférou, strhujícím odkrýváním rodinných bolestí na pozadí každodenního děje a v neposlední řadě mistrovskými výkony všech protagonistů je snímek výjimečný a přitažlivější než většina produkce století jednadvacátého. ()
Hoci nie je jednoduché pozerať ho, nieto ešte obľúbiť si ho, ide o brilantný film. Námet sa na začiatku zdá byť typicky mizogýnny: pokoj rodiny a miestnej komunity je narušený tajomným succubom. Takáto konštrukcia je však rýchlo pohltená minulosťou hlavnej aktérky, kde zločin a jeho detektív sú až nebezpečne prepojený... ()
Mne tento film do urcitej miery pripomina novsi Beckerov film Elisa. Zase tu mame jednu extravagantnu zenu, ktorej ide o pomstu svojmu otcovi. Akurat tentokrat je ta zapletka trochu komplikovanejsie podana, aby velku cast filmu mohla hrdinka patrat. A ako nemilovnika detektivok ma ta patracia linia prilis nebavila. Pobavila ma na nej len pointa. Hlavna hrdinka nie je dvakrat zaujimava natolko, aby som jej od fandenia cely cas drzal palce. Prave naopak. Miestami je dost otravna. Ale Isabelle Adjani je sexy a viackrat nem predvedie svoje vnady, takze nuda to nie je. Z dalsich hercov ma potesil Michel Galabru v tragickej ulohe jej otcima a Suzanne Flon v ulohe hluchej tety. Sklamanim je predstavitel hlavneho hrdinu. Je to dost nevyrazny herec. Takze vysledkom je zaujimavy film, ktory skvele funguje v dramatickych scenach, ale jeho detektivna linia ma prilis nebavila a preto hodnotim len za 7/10. ()
Galerie (29)
Photo © M6 Vidéo
Reklama