Reklama

Reklama

Ženy od hluboké řeky

  • Itálie Cannibal ferox (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Glorie Davisová píše na univerzitě diplomovou práci, ve které chce dokázat, že kanibalismus jihoamerických indiánů je smyšlený mýtus bílých osadníků. Aby svá tvrzení mohla podložit vlastními zkušenostmi, vydává se Glorie se svým bratrem Rudym a kamarádkou Pat do amazonských pralesů. Na břehu Amazonky potkávají dva americké hledače smaragdů, z nichž jeden je poraněn. Ti jim vyprávějí o přepadení indiány. Glorie však příběhu nevěří a začíná mít podezření, že za historkou se skrývá něco strašného. Nikdo z nich ale netuší, že zanedlouho všichni vstoupí do divokého zeleného pekla... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (134)

Gorehound 

všechny recenze uživatele

Legendárna klasika, ktorá nestratila nič zo svojho dopadu. Lenzi už vtedy nebol žiadny zelenáč a spracovanie je patrične na úrovni, džungľa pôsobí naozaj nebezpečným a zároveň krásnym dojmom. Kanibalské gore scény patria k absolútnej špičke a i dnes sú pre silné žalúdky. Jeden z vrcholov kanibalského horroru. ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Asi bych to shrnul do jedné věty - mýtus obcházející podobné kanibalské filmy toho slibuje mnohem více, než pak samotné filmy splní. Ještě mám v živé paměti, jak jsme o těchle filmech jako puberťáci básnili a snili, že je jednou konečně taky uvidíme, protože to někdy někde praprabratranec ze šestého kolena viděl na obehrané videokazetě. A pak, když jsem to konečně viděl a i navzdory tomu, že gore a bezdůvodné nechuťárny vůbec, nijak moc nemusím, přišlo obrovské zklamání.... ()

Reklama

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Ženy od hluboké řeky byly svého času zakázány v jednatřiceti státech a i dnes se nejedná o snímek, na který byste mohli narazit ve večerním programu televizních stanic. Po jeho zhlédnutí mohu konstatovat, že pojmy jako primitivismus, sadismus a zejména buranství zde dostávají nový rozměr. Prvoplánové masakry nebohých zvířat se dají vzhledem k dobovým kontextům a praktikám ještě pochopit, nejsou však omluvitelné, ovšem myšlenky, které se nám Lenzi snaží podsouvat působí více než urážlivým dojmem. Technická stránka je extrémně ubohá. Kameraman absolutně nechápal co a kde se děje, vedení herců neexistuje a o prvcích, jako jsou střih či svícení, se nedá mluvit ani se zavřenýma očima. To vše se kloubí s naprosto absurdním příběhem a scénářem, jehož jedinou funkcí je posouvat děj od jednoho brutálního výjevu k druhému. Osobně nemám problém s detailním zobrazováním násilí ani diletantskou technickou stránkou. Neskutečně mi však vadí, že se nám autoři prostřednictvím postav snaží vštěpovat jakési bláboly a úvahy. Takovéto umělé povyšování celku je krajně stupidní, nepřístojné a odporné. Ve chvílích, kdy se Lenzi snaží posunout stereotypní gore někam dále, míra urážlivosti stoupá geometrickou řadou. Jako studijní materiál je to poměrně fascinující produkt, jako samostatný film ubohý brak. Absurdnost a buranství v plné síle. ()

tenebrae86 

všechny recenze uživatele

Legendární Lenziho hnus 'Cannibal Ferox' patří mezi nejznámější a nejkontroverznější fláky tohoto kultovního režiséra. Co se týče násilí a brutality, jde o jeho vůbec nejsilnější snímek. Natočen nebyl z žádných uměleckých ani úchylných pohnutek, jde o čistě komerční záležitost, o které se ale k údivu všech tvůrců i zúčastněných mluví dodnes. Herci si chtěli ve vyhlášené kokainové oblasti, kde se film natáčel, hlavně zašňupat (to není vtip) a Lenzi tehdy potřeboval nutně prachy, proto přemluvil lidi kolem Luciana Martina k projektu, který čítal hned dva filmy (Eaten Alive + Cannibal Ferox). Tehdy v kinech zrovna letěl Deodatův megaúspěšný Cannibal Holocaust, tak proč se na vlně nesvézt? Zvlášť, když vlastně Lenzi kanibalský žánr přímo, ač nechtěně založil filmem 'The Man from the Deep River' z roku 1972. Hlavně u Feroxu je vidět, jak se Lenzi s ničím nepáral a s obrovským nadšením pro řemeslo si šel přímo za svým cílem. Jeho výsledná práce je mistrovské dílo - nehumánní hardcore trash, gore zvrácenost a staromilsky rasistický filmový odpad se skvělými improvizovanými praktickými efekty. Nemůžu si pomoct, ale takové nekompromisní filmy mě prostě baví. Snad jediné mínus vidím v absenci pořádné hororové atmosféry, která by vše vybrousila k dokonalosti, tak jako se to podařilo u již zmiňovaného 'Cannibal Holocaust'. ()

JAn 

všechny recenze uživatele

Po otřesné Eaten Alive se Lenzi opět vrací, aby navázal na úspěch Deodatových Cannibal Holocaust. A konečně mu to alespoň z části vyšlo. Přestože hodně vychází z Deodatova filmu, jistou originalitu mu upřít nejde. V mnohém se snaží být naturalističtější a divákovu pozornost se pokuší upoutat co možná nejnásilnějšími scénami. Přiznejme si na rovinu, Zora Kerova visící na hácích za ňadra patří k tomu nejlepšímu, s čím mohl Lenzi přijít... :-) A po dalších jiných více méně zábavných obscénnostech si Ferox dokazuje, že nejenom Holocaust má na víc, než se stát jen bezduchou kanibalskou řezničinou (jako se to podařilo u výše zmíněné Eaten Alive) a tak se dočkáme i nějakého toho závěrečného filozofování. K tomu všemu navrch připočtěte geniální soundtrack a tu pravou amazonskou atmosféru a o zábavu je postaráno. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (8)

  • Umberto Lenzi vyloženě ve filmu reaguje na Ruggera Deodata a zasazuje do filmu několik scén zabíjení živých zvířat. Klasickou scénou je pak rozsekání želvy vytažené z jezera, které je téměř identické a stejně brutální, jako Deodatova scéna s želvou v klasice Cannibal Holocaust. Zajímavé je, že tato scéna již nikoho výrazně nepobuřovala... (Flipnic)
  • Film se natáčel v okolí města Leticia v Kolumbii, stejně jako Kanibalové Ruggera Deodata. (gjjm)
  • Film byl zakázán v 31 státech světa. (hippyman)

Reklama

Reklama