Reklama

Reklama

Temná tvář Brooklynu

  • USA Motherless Brooklyn (více)
Trailer 1

New York, rok 1950. Osamělý soukromý detektiv (Edward Norton) se snaží vyřešit vraždu svého mentora a jediného přítele (Bruce Willis). (Magic Box)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (212)

classic 

všechny recenze uživatele

HEREC, ktorý taktiež sám seba i režíruje, málokedy dá svojej postave niečo extra, t. j. nový rozmer, pretože sa musí sústrediť na dve profesie súčasne, ako pred kamerou, tak automaticky aj za ňou, čiže si to nechce ešte viac zbytočne sťažovať (komplikovať), lebo už to má i tak náročné... Herecky je to väčšinou štandardne zvládnuté, že tým pádom sa snaží samotnú réžiu ozvláštniť atypickými vlastnosťami, ktoré ju posúvajú do vyššieho levelu, ale nie vždy to platí, keď si napríklad vezmete herca a režiséra Mela Gibsona v historickom príklade, a la Statočné srdce, tak veľmi dobre zastával obidve funkcie naraz, a tak výnimka potvrdzuje pravidlo... ? „Ale zase William Wallace netrpel “Tourretovým syndrómom” , ktorým trpí súkromný detektív Lionel Essrog” , čím konečne prechádzam k samotnému predstaviteľovi Edwardovi Nortonovi, ktorý sa po dlhých, 19. rokoch opäť chopil režisérskeho kormidla, kde i napísal scenár podľa predlohy Jonathana Lethema, k tomu produkuje vlastný film, a tak tu mám rovnicu 2+2=4. Áno, štyri filmové povolania ovláda zároveň, čo je samo o sebe obdivuhodné, hodné pochvaly ! Mne sa najviac pozdával svojími majstrovskými hereckými kreáciami, ktoré sú jednak o moc lepšie, ako nie príliš dotiahnutá réžia, v ktorej má isto medzery, čo bránili vyššiemu hodnoteniu z mojej strany. Je nevyspytateľný, nikdy neviete poriadne odhadnúť, čo jeho Lionel zahlási, a to je na tom vôbec to najlepšie, ako sa uchopil psychicky handicapovaného jedinca s extrémne výstredným správaním sa. Je hlavné lákadlo, prečo by ste mali dať jeho filmu šancu+celkový ansámbel-Bruce Willis, Alec Baldwin a Willem Dafoe sú až takí dobrí, že neuveríte, pokiaľ ich neuvidíte. Oku lahodila Gugu Mbatha-Raw. Edov scenár je popretkávaný všelijakými odbočkami a zvratmi, ktoré sa dopredu prezrádzať nemusia, aby som nevyzradil, v čom je pes zakopaný. Tak isto ako dumal Lionel nad prípadom, tak to isté vyžaduje od nás-divákov. Jedine tak prezradím iba to, že Edward Norton priam exceluje, ukradol si film sám pre seba, zatieňuje všetky vedľajšie postavy, ktoré sa po čase úplne vytratia, aspoň citovaní sú výborní, ktorí majú dostatok skúseností i na malom priestore. Inak ide o maximálne-profesionálne zrežírovaný, zostrihaný, ozvučený a nasnímaný projekt od významného herca Eda Nortona, s dobrou hudbou Daniela Pembertona. Dúfam, že s ďalším filmom nepríde až v roku 2038 !? Má potenciál byť ešte lepší, ako momentálne je ! ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Ten film má aspiraci na nejvyšší hodnocení. Všechny komponenty jsou v něm perfektní, asi jako když si kočička s pejskem pekli dort. Norton si svoji roli vychutnal na 150% a atmosféra je úplně parádní. Jenže ta hra na pravdu je přeci jen tak nějak zbytečně překombinovaná, anebo že by ta zápletka nebyla vůbec zajímavá? Fakt nevím, chybí mi výraznější tah na bránu, jenom trochu výraznější osnova příběhu. Na konci jsem byl spíš zklamaný, přestože jde o výtečný film. 80% ()

Reklama

mzss1 

všechny recenze uživatele

(69%) MOTHERLESS BROOKLYN není film, od kterého bych očekával něco víc. Jen tak jsem si ho náhodně pustil a ve finále jsem celkem spokojený. Je to slušná záležitost a o to víc mě mrzí, že dějově to bylo sakra nevyužité. Potenciál to mělo o dost vyšší. Kdyby sakra byl lépe pojat děj, nějaké scény a kdyby nebyla v cca prostřední části taková nuda a nezáživnost …. Mrzí mě to hlavně kvůli Edwardu Nortonovi, který zde sehrál vskutku bravurní výkon. Ta jeho role nemocného detektiva trpící tím oním syndromem – vžil se do ní perfektně. Prostě jsem si užíval každou vteřinu, kterou Norton sehrál – což je asi největší klad celého snímku. Pochválit se toho dá samozřejmě víc. I ostatní herci své role zvládli docela přesvědčivě včetně menší role Bruce Willise, který zde tentokrát neurazil a i Willema Dafoe. Ale takový Baldwin mi zde přišel docela nevýrazný. No, dále se dá vyzdvihnout i dobová atmosféra, vizuál města a docela solidní hudba. Takže celkově mě to bavilo, jen to mohlo být sakra lepší jak už tu furt opakuji toho výborného Nortona. Chvílemi jsem se bohužel dost nudil a finále bylo taky takové nevýrazné, i když po logické stránce vše dávalo smysl. Podruhé si to asi už nepustím, nebo možná ještě jednou kvůli Edwardovi, ale celý film od první do poslední minuty asi už ne. Tak jako tak je to nadprůměr, aspoň něco …. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Edward Norton patří k hercům, které mám čím dál víc rád. A ačkoliv by Temná tvář Brooklynu (strašlivý český název - proč ne Sirotek Brooklyn, když by to dávalo smysl, že) byla i bez něj poctivou kriminálkou z drsné školy, je to právě jeho neskutečně skvěle zahraný hlavní hrdina, kdo z ní pro mě udělal takovou podívanou. To díky Edwardu Nortonovi se film stejně jako na pátrání nebo na otázku rasismu může soustředit i na to, jak žije a jak se cítí člověk s Tourettovým syndromem, a všechno to sice pomalu, ale o to pečlivěji míchat dohromady. Že si to Norton celé také napsal a zrežíroval, to už je pak jenom takový bonbonek. Vyzdvihnout zaslouží i hudba Daniela Pembertona, který se nevzdal svého stylu, ale výběr nástrojů podřídil době, v níž se film odehrává, a soundtrack pořádně šmrcnul stoprocentním jazzem. ()

Renfield 

všechny recenze uživatele

Klasické gangsterky připomíná pouze první scéna, dál film sice stále pokračuje v jim podobné atmosféře, ale jde už čistě detektivní cestou. Což o to, kdyby náhodou netradiční hlavní hrdina nestačil, získává i tímto příběh na originalitě, přesto se ještě u výborné úvodní scény zdržím. Edward Norton je famózní, Lionel Essrog je postavou prakticky nepřetržitě zajímavou, už jen jeho netypické vzezření a samozřejmě Tourretův syndrom udělá své. Příběh navíc v následujícím dění zdaleka neřeší pouze Frankovu smrt, má mnohem více rovin, kterým by ale podobně řízná scéna jako ta úvodní rozhodně sedla. Ale co už, solidní noir atmosféra, lokace natáčení, kostýmy a především nádherný vozový park si i tak vystačí. Navíc podobně ladných konverzačních detektivek, pro které je atmosféra (zde tvořena především výbornou hudbou Daniela Pembertona) zcela zásadní, se točí minimum, pokud vůbec. Tedy i z tohoto pohledu před všestranně talentovaným Edwardem Nortonem klobouk dolů. 80% ()

Galerie (22)

Zajímavosti (7)

  • Natáčení filmu trvalo 45 dní. (MarLin)
  • Rovnako ako dej filmu, tak aj jeho natáčanie prebiehalo na viacerých miestach v americkom meste New York. (MikaelSVK)
  • Dle režiséra, scenáristy a hlavního herce Edwarda Nortona, ty největší filmový hvězdy na tomto filmu pracovaly bez honoráře. (MarLin)

Reklama

Reklama