Reklama

Reklama

Poslouchej

  • USA Listen (festivalový název)
Trailer

Obsahy(1)

Snímek vypráví příběh mladého páru, který vyráží na výlet, aby jejich vztahu dodali novou energii, protože se zdá, že už se vyčerpal a spěje k zániku. Dívka má navíc silné podezření, že jí je partner nevěrný, ale nemá pro to důkazy. Partnerovo koketní chování vůči jiným ženám ji v tom však utvrzuje. Během cesty, kdy její partner spí, uslyší v autě hlas a jak se záhy ukáže, jde o hlas mužovy milenky. Ta se dokonce dívce začne zjevovat. Je to jen noční můra, halucinace, nebo snad její partner skrývá daleko hrůznější tajemství, než jsou občasné zálety? Jak ubíhají kilometry, atmosféra houstne a ve chvíli, kdy dívka záhadu rozluští, jí začne jít o život. (ČSFD)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (81)

maniacxl 

všechny recenze uživatele

Zajímavě divný...Syrový dialogy,de facto film pro dva herce,kteří ale hrají přesvědčivě a dobře.Mega zázrak to není,ale jsme v České republice,kde žánr jako je mysteriozní thriller moc neumíme.Mně to uběhlo rychle i díky délce(cca 75 min.),a ani jsem se nenudil.Jo, asi jsem docela příjemně překvapen,protože jsem od toho nečekal nic.Jak to asi dopadne jde po chvilce vytušit,ale nevadilo mi to.65%. ()

Rockerman 

všechny recenze uživatele

Půl filmu sledujeme partnerskou hádku s příšernými dialogy a s duchaplnými perlami typu: "Ten sejra mi připomíná náš vztah, moh by bejt dobrej, ale není" a nic nenasvědčuje, že by tomu dále mělo být jinak. Náhle se to však změní v mysrteriózní krimi drama a končí to jako drsný triller. V půlce to bylo na odpad, ale za snahu dávám 2*. ()

Reklama

mira007 

všechny recenze uživatele

Milenecký pár jede na výlet kamsi k Temelínu do míst, kde zmizelo jakési děvče, přičemž ona mu nevěří a on se chová divně. Prvních 30 minut je jen jakási konverzačka "ze života" - civilní, autentické, až nudné a pak se to změní v horor a krimi thriller, který je jen o dvou lidech. Musím ocenit, že se v českém filmu někdo pokouší o žánrový film, ale výsledek je hrozně jednoduchoučkej ( povídka na dvacet minut ). PS: Rozmáhá se nám tu takový nešvar - trailer obsahoval dvousekundové ukázky celkem odvážných sex scén, takže to mohlo budit dojem, že to bude erotický thriller kde režisér svlékne hlavní hrdinku Kristýnu Podzimkovou, jenže ve filmu jsou jen ty dvě sekundy a navíc tam není Kristýna, ale Eliška Applová ( slavná aktivistka za kojení na veřejnosti ), která je jak její dvojče ( v tom záběru ). Tož to se mi zdají jako hodně laciné triky. Jestli chtěli autoři, aby jim na ten film chodili lidi, tak se mají vykašlat na tyhle triky a spíš se snažit, aby se ten film nedostal na internet ve stejném momentu jako do kin. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

První polovina filmu nabízí jeden z nejzdařilejších českých pokusů o mumblecore vztahovku (tím nejlepším je film Karel, já a ty, kde šlo o záměr, čímž si v tomto případě nejsem jistý). Hádky improvizujících herců jsou autentické i díky občasným přeřekům a váhání, jak na partnera reagovat. Repliky nepůsobí vykonstruovaně i pro svou banálnost a zacyklenost - řeší stále totéž a nic nevyřeší, jak tomu u partnerských dialogů občas bývá. Stejně prázdná je řada čistě realisticky motivovaných záběrů, kdy si Eliška jde zakouřit nebo na toaletách rozdýchává partnerskou krizi, jakkoli by to ovšem nemusela dělat až tak často. Vzhledem k tomu, jak nesympatické jsou obě postavy (od prvních minut se k sobě chovají hnusně, aniž bychom věděli proč - nepřijmeme-li jako vysvětlení sexistický stereotyp, že menstruující ženy jsou otravné). Není příjemné s nimi trávit čas, ale stejně tak není příjemné zůstávat ve vztahu, jehož záruční lhůta dávno vypršela. Sice nejde o thriller, ale vzhledem k zaměření na dusnou atmosféru vztahu nevadí, že vyprávění nikam nesměřuje. Až potud OK film, produkčními hodnotami a hereckými výkony na úrovni studentské tvorby s omezeným rozpočtem. Potíž je v tom, že druhá polovina, kdy se teprve začne dít něco napínavého (když nepočítáme dva předchozí, dosti neuspokojivé náznaky toho, že něco není v pořádku - masturbaci v koupelně a podezření prodavače v krámku), je s tou první prakticky neslučitelná a víceméně by se bez ní obešla. Veškerý vývoj proběhne teprve ve druhé půlce, po náhlém zvratu při poslechu rádia (kdy ovšem kvůli nedoladěnému zvuku v hudbě poněkud zaniká to podstatné, podobně jako později ani na velkém plátně není čitelné to, co Eliška píše na mobilu, což by pro pochopení děje být mělo). Nejde tedy, i kvůli tomu, s jakým klidem Eliška reaguje na všechna odhalení, o kontinuální stupňování napětí nebo postupnou proměnu postav, ale o náhlý zlom (tzn. spíš horor než inzerovaný thriller). Chování hlavní hrdinky, dosud jen vzbuzující lehký údiv (proč ze vztahu dávno neutekla), se s ohledem na nové objevy, které učiní, stává zcela nelogickým, ke konci až sebevražedným. Přes přibývání rozumově nevysvětlitelných a transtextuálně motivovaný prvků si film nadále snaží zachovat určitou psychologickou věrohodnost, dál servíruje prázdné scény z partnerského života a vysvětluje chování postav (jakkoli víme, že jedna z nich jedná dle požadavků žánru, ne realisticky), ale činí to tak nepřesvědčivě, že si jen podráží nohy a vyvolává další otázky, na něž nemá odpovědi. Šokující odhalení, ve finále pro jistotu vysvětlené sérií redundantních flashbacků (nejspíš začleněných jen proto, aby do traileru bylo možné nastříhat souložící těla), by navíc mělo spočívat v tom, co je zjevné cca po dvaceti minutách, což ještě násobí pochybnosti nad Eliščinými kognitivními schopnostmi. Celá zápletka by mohla dávat alespoň minimální smysl, kdyby bylo hned zkraje řečeno, že se děj odehrává ve světě, kde se spolu lidé nemohou jednoduše rozcházet, a když už se jednou dají dohromady, musejí spolu zůstat až do smrti. Pokud ale budeme v souladu s realistickou první polovinou předpokládat, že v daném světě platí víceméně stejná pravidla jako v naší aktuální realitě, film s postupujícími minutami pozbývá veškerého smysl, rozpadá se na (tonálně, žánrově i stylisticky) nespojitelné fragmenty a ke konci už funguje jen jako nechtěná komedie. Kdyby ovšem trval jen polovinu své stopáže, byl bych ne přímo nadšen, ale určitě spokojen. 30% () (méně) (více)

Othello odpad!

všechny recenze uživatele

Je to jak sedět ve vlakovém kupé se dvěma úplně neskutečnýma kreténama a zjistit, že jste si zapomněli doma sluchátka. Akorát po těch 77 minutách nevystoupíte konečně třeba v Mníšku pod Brdy, nýbrž jste pořád na tom samém místě a to je dost neštěstí. Ženská postava je napsaná podle článku z Maximu "Na jaký semetriky si dávat bacha.", postava mužská pak dle článku ve Chvilce pro tebe "Před jakými typy mužů je lépe být na pozoru." Do filmů, které vycházejí čistě z interakcí dvou postav by mi přišlo příště dobrý obsadit herce, kteří umí hrát. Pokud je tvůrcům filmu takovýto vztah mezi mužem a ženou povědomý, jsem za to rád, protože si ho zaslouží. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (2)

  • Ústřední píseň filmu zajistila britská skupina Morcheeba. (ČSFD)
  • Snímek se natáčel především v oblasti Chomutovska. Tvůrci tam našli lokality, které svým charakterem podtrhly syrové pojetí filmu. [Zdroj: časopis Cinema 8/2018] (ČSFD)

Reklama

Reklama