Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Věra přijme nabídku kamaráda Kajetána, který jí zařídí místo v Dominikově továrně na loutky. Temperamentní dívka zaujme svého zaměstnavatele, Antonína Dominika, natolik, že se do ní zamiluje. Dominikova matka vypozoruje synův zájem o Věru a ihned ji propustí. Kajetán, který pracuje v ateliéru sochaře Výra, jenž se zabývá výrobou loutky mechanické, využitelné k reklamě zboží, požádá Věru o pomoc. Chce, aby se vydávala za loutku, neboť jeho výrobek byl těsně před uvedením poničen. Věra souhlasí a její herectví je tak přesvědčivé, že o robotku hned projeví zájem paní Dominiková a přiměje výrobce k propagačnímu turné po republice. Věra musí proto pokračovat ve své roli a během turné se dostane do mnoha svízelných situací. Kvůli nedorozumění jsou v Karlových Varech zatčeni Kajetán i nic netušící Dominik, zatímco Věře se podaří uprchnout. Ale nakonec se vše vysvětlí, vynález je hotový a snoubencům Věře a Dominikovi přeje mnoho štěstí robotka č. 2, tentokrát opravdová. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (18)

007hanka 

všechny recenze uživatele

Když o tom tak přemýšlím, nebyla by to zdaleka taková tragédie, kdyby nenechali dělat Grusse hlavního milovníka. Ten to totiž projel na celé čáře a je jen dobře že v jiných filmech už byl jen za neškodného blbečka. Ústřední písnička je kouzelná a Neumann a Svozilová v rolích urputných detektivů tak démonický, že by je člověk vzal s chutí něčím po hlavě. Motiv umělé bytosti je možná neotřelý, ale i kdyby se tu tak příšerně nepřehrávalo, je dobře že jiné filmy vsadili spíš na sentiment a konverzační humor. Tady chybí oboje. ()

Rattlehead 

všechny recenze uživatele

V rozmezí pouhých třech let vznikly v naší kinematografii snímky "Panna", "Panenství" a "Panenka". Samozřejmě se nejedná o žádnou trilogii nebo něco podobného, ale prostě mně ty podobné názvy přijdou zajímavé. Pokud jste viděli všechny tři, máte dobrý přehled o filmech pro pamětníky. Tento Landův kousek není nijak zvlášť povedený, ale kde jinde uvidíte Ferbasku, jak imituje robota? Jen kvůli tomu si tento snímek prostě musíte zapamatovat. K mé potěše zde hraje i Jiří Dohnal, rodák z Holoubkova, kde skoro celý život bydlím. Celkově to za více než za tři hvězdičky nevidím, ale jako fanoušek filmů pro pamětníky jsem celkem spokojený. ()

Reklama

Marthos 

všechny recenze uživatele

Když na počátku roku 1938 začal v barrandovských ateliérech režisér Robert Land realizovat poněkud neobvyklý scénář o robotické dívce, netušil ještě, že téma bude v české kinematografii později znásilněno do podoby Rychmanova sci-fi »Babičky dobíjejte přesně!« Tady se naštěstí setkáváme s komediální hvězdou Věrou Ferbasovou, které tehdejší kritika neustále předhazovala její herecký projev, připomínající prý oživlou panenku. Kdoví, zda se jim přijetím této nabídky sama chtěla vysmát anebo to byl jen dobře promyšlený tah producenta Metropolitanfilmu, v každém ohledu je její výkon příjemný, živý a zcela určitě i fyzicky náročný (zkusil se někdo z vás celé dny pohybovat jako loutka?). Ze scénáristického hlediska je poměrně překvapující shledat Jiřího Dohnala v tzv. nepárové roli, neboť objektem touhy a veškerého zájmu je zde továrník Dominik v podání Josefa Grusse (komu bude patřit závěrečný polibek?). Efektního komického potenciálu pak dosahuje výborná dvojice Světly Svozilové a Stanislava Neumanna v rolích dvou šmejdilů, kteří touží odhalit pravdu a jsou odhodláni označit vynálezce a jeho přátele za podvodníky. Ovšem pointa je skryta v něčem docela jiném a celku vlastně dodává určitý šmrnc. A i když je Landův film spíše žánrovou kuriozitou než průlomovým dílem, rozhodně by neměl ležet zapomenutý v propadlišti dějin české kinematografie. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

„Nezaměstnaná Věra se vydává za mechanickou reklamní loutku a odhalí podvody údajných amerických podnikatelů.“ V té době a ještě dlouho poté u nás zcela netradiční a ojedinělý námět (super), a ač moc nemusím Ferbasku (která tady v podstatě opět hrála sama sebe a jako panenka i skutečně vypadala!), tak ona tady byla 100% využita a měla hlavní slovo, kdy všichni ostatní ji tu v podstatě dělali jen křoví (nahrávali, přihrávali atd). Film má trochu překombinovaný děj, ale dostatek milých (Gruss vs Ferbasová) a velmi vtipných (vesměs všechny robotické výstupy, představování hladu a žízně, zpěv atd) scén, poněkud přihlouplé duo detektivů Neumann-Svozilová mě vůbec neoslovilo, jednak se podle mě k sobě moc nehodili a pak jejich působení zde, se mi zdálo poněkud zbytečné. Futurista zcela nevyužit, škoda. Panenku jsem vždy nesprávně přisuzoval režiséru Slavínskému - ani nevím proč, snad kvůli Věře. Režijně dobře a obratně odvedená práce. ()

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Poměrně slabá komedie, při níž jsem se snad ani nezasmál. Ferbasová v jedné ze svých nejtrapnějších rolí, z větší části uvězněná v jakési krabici, aby diváci a zájemci o nákup Robotky nepřišli na podvod, protože skutečná Robotka je ještě stále ve vývoji. Nejlepší z filmu byl záběr (pravděpodobně fotografie) panorámatu Turnova - což vystačilo asi na půldruhé vteřiny. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (1)

  • Filmovanie prebiehalo v Karlových Varoch a Prahe. (dyfur)

Reklama

Reklama