Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Protagonistom je Bill (Jeremy Theobald). Bill je nezamestnaný ctižiadostivý spisovateľ, ktorý žije samotársky a nudný život v Londýne. Billa veľmi fascinujú ľudia s nádejou, že nájde nejaké podklady, o ktorých by mohol písať. Z davu ľudí si teda začne náhodne vyberať jednotlivých ľudí a sleduje ich. Stanoví si pravidlá, aby sa vyhol problémom a aby jeho sledovanie bolo vždy náhodné. Ale čoskoro poruší jedno z pravidiel a sleduje niekoho viac krát, než len raz. Osoba, ktorú často sleduje je Cobb (Alex Haw). Cobb ako sebaistý a inteligentný zlodej prichytí Billa pri sledovaní. Ale kto koho vlastne sledoval? (genetique)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (502)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $6,000Tržby USA $48,482Tržby Celosvetovo $-║ Tak natočiť takýto debut, to je už fakt niečo, Christopher Nolan je absolútny majster v tom čo robí a už tu pri tejto jeho prvotine, dokazuje ako vie príbeh naplno ovládať, bez toho aby čo i len na moment stratil nad ným kontrólu a k tomu ho ešte ako je u neho známe dokáže prefíkano zamotávať ako je zvykom u jeho novších známejších počinoch. Miestamy mi dokonca spracovaným príbehu vyrážal dych, hlavne tým ako dokáže pracovať s postavami a ich charakterom. K tomu spraviť z jednoduchého námetu, príbehovú kompozíciu gradujúcu od začiatku po koniec sa len tak nevidí a hlavne keď dokáže každou scénkou naplno upútať pozornosť. Jeden z najlepších filmov čo som videl. /100%/ ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Krásný debut jednoho z předních režisérů dnešní doby, za neuvěřitelných 6000$ dokázal Nolan natočit ucelený film, který oslní nejen svým chytrým scénářem, šokujícími zvraty a závěrečnou pointou, ale i nečekaně slušnou prací s neznýmými herci. Černobílá kamera snímající vše poměrně zblízka centruje divácký zájem na ústřední dvě postavy, jež jsou oba veskrze zajímavé (a jak už bylo řečeno i slušně zahrané) charaktery, které se spolu se svižnou režií a rozumnou stopáží postarají o kvalitní a záživnou podívanou bez hluchých míst. Po Nolanově temné, krátkometrážní prvotině Doodlebug bych však čekal mnohem atmosferičtější hudbu. 8/10 ()

Reklama

cheyene 

všechny recenze uživatele

Tohle je debut režiséra Nolana? No páni! Na světě je několik režisérů, kterým se opravdu jejich prvotina povede v takovém stylu, že divák se pak nestačí divit. Sledování je vynikající příběh, v němž se různě prolínají časy z odlišného období zlodějské kariéry hlavního hrdiny. S blížícím se závěrem se do zápletky vnáší světlo, vše do sebe začíná zapadat a pointa je vskutku silná. Parádní neo noir film, který by klidně mohl být i delší. Dávám 4*, jelikož k dokonalosti chybí něco málo, co nedovedu definovat. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Na černobílý 16mm film natočená pocta béčkovým filmům noir (vzpomněl jsem si zejména na Vrahův polibek a Zátah na Jižní ulici) obsahuje v zárodečné podobě většinu prvků, které si dnes s Nolanovou tvorbou spojujeme. Nechronologické vyprávění, které svou (zdánlivou) neuspořádaností, množstvím elips a postupem od následku k příčině připomíná neutříděné vzpomínky na nějakou událost (kdy také můžeme začít vyprávět od toho nejpodstatnějšího, nikoliv od začátku). Postmoderní nestabilita lidské identity. Možnost číst příběh jako variaci na evropské modernistické literární a filmové experimenty (např. Alain Robbe-Grillet), tedy coby vyprávění o procesu vyprávění (Cobb si na základě osobních předmětů domýšlí „backstory“ lidí, do jejichž bytů vniká, a drobnými zásahy do domácího pořádku vytváří podloží pro budoucí konflikt, stává se autorem zápletky). V podstatě takový no budget prototyp Počátku (rozpočet činil asi 3 tisíce liber) – psychologický heist movie, v němž je k úspěšně provedenému zločinu potřeba „nabourat“ se do podvědomí oběti, odhalit jeho skryté tužby. Po rozložení na jednotlivé části by zřejmě šlo o poměrně lehko srozumitelnou historku, ale vzhledem k tomu, že je prostříháváno mezi čtyřmi dějovými segmenty (plus zastřešující pátý s výslechem), z nichž každý se odehrál v jiném „časovém pásmu“, jde o poměrně náročný test pozornosti (dost pomáhá, že se vše sbíhá k jedné postavě, jejíž proměňující se vzhled napovídá, kde na časové ose se zrovna nacházíme), který si budete chtít nejspíš vyzkoušet víckrát… ani pak ale zřejmě neokážete s jistotou říct, co se doopravdy stalo (celý film je rámován retrospektivním vyprávěním muže, který nemá důvod říkat pravdu). 80% Zajímavé komentáře: ScarPoul, Madsbender ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Christopher Nolan | Hudba: David Julyan | Distribúcia: Zeitgeist Films (US), Momentum Pictures (UK) | Štúdio: Next Wave Films, Overseas Filmgroup | Rozpočet: 6000 $ | Tržby: 240,000 $ || Víkendovka, ktorá kvalitou prehluší stovky vysokorozpočtových, viacmesačných áčok. Komerčne neuveriteľne úspešný film, ktorý je podivne dodnes najúspešnejším filmom Nolana v pomeru rozpočet/tržba :) Každopádne v špektre jeho tvorby sa to nedá považovať za plnohodnotný film zo stránky metráže, ani hereckého obsadenia. A i keď je ten scenár nápaditý, kôli remeselným možnostiam bol Nolan nútený rozuzlenie príbehu zchematizovať, a tak sa pointa dá predpokladať už od pólky filmu. I tak by som si prial, aby bol každý mnou zhliadnutý film aspoň takto dobrý, a už by som bol šťastný :) 80% | HD, THX, EN DTS | ()

Galerie (37)

Zajímavosti (26)

  • Film sa natáčal po dobu 12 mesiacov na 16mm kameru Arri 16BL a pracovalo sa len s prirodzeným svetlom. (JOZZZKO)
  • Celkový rozpočet filmu bol len 6000 dolárov. (JOZZZKO)
  • Jeden z dôvodov prečo je film čiernobiely je aj fakt, že štáb nemal peniaze na osvetľovacie príslušenstvo. (JOZZZKO)

Reklama

Reklama