poster

Dívka s perlou

  • Velká Británie

    Girl with a Pearl Earring

  • slovenský

    Dievča s perlou

Drama / Romantický / Životopisný

Velká Británie / Lucembursko, 2003, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • meave
    ***

    Možno iba nemám dobré obdobie, ale bolo to pomalé, pomalé, pomalé. Pravdepodobne to vystihuje dobu a nechcem sa ani prieť o atmosféru, ale mám pocit, že tej pomalosti chýba výraz. Napriek tomu je to príjemný film na ktorý sa dá dívať a príjemne sa pri ňom oddychuje. To je ale všetko čo mi dal - 95 minút príjemnej pohody. Takže buď prehodnotím aj Ostrov, alebo nechám obom po 3. Asi v globále nespravodlivosť - ale stáva sa.(4.3.2007)

  • Jhershaw
    ***

    Překrásná vizuální stránka, ale jinak nic, co by mě uchvátilo. 70%(4.7.2004)

  • EdaS
    ****

    Nepřekvapivý příběh vynahrazuje skvělá Scarlett Johansson s Colinem Firthem a úchvatná kamera. Chybělo mi ale víc emocí. Přes to všechno nadprůměr.(27.4.2005)

  • Hunt
    ****

    HUDBA: Alexandre Desplat; Jemný a citlivý film se skvělou Scarlett Johansson.(1.5.2006)

  • kiddo
    ***

    Ona nejenže „Dívka s perlou“ nechce být životopisným snímkem s postavami a dějem, ale nejde jí ani o tu malbu z názvu a snad ani o nádherně komponované záběry jako takové. Jde o to, co je jakoby „za nimi“ a co má v sobě každá dobrá malba – dojem neuchopitelnosti a přesahu, to do čeho nelze proniknout a obsáhnout, co je sice tajemné a nehybné, ale má svůj vlastní prostor, v kterém malba žije a hýbá se nezávisle na okolním světě (ahoj, Harry Pottere). Oproti pojetí častém v životopisných filmech je v „Dívce“ umění nadřazeno skutečnosti tím způsobem, že malba tu není jen jejím odrazem, ale zachycuje to, co by se ve všedním světě buď neodehrálo, nebo zdaleka ne s takovou krásou a intenzitou; míšení umění a skutečnosti v podobě očekávaného milostného vztahu Vermeera a Griet by tedy bylo nežádoucí, neboť přílišným a osobním kontaktem by obraz zevšedněl, zšedl a zprostnul (jak je vidět na Vermeerově ženě). Ty ze záběrů, jež jako by kompozicí, hloubkou a propracovaností popředí a pozadí kopírovaly Vermeerovy obrazy, jsou dvojího druhu – buď v nich herci na dlouhé vteřiny strnou a vytvoří tak něco, co se i díky nasvícení od skutečné malby liší jen málo, nebo naopak pohybem uvnitř záběru vzniká dojem, že jsme pronikli do malovaného díla a jsme součástí jeho vnitřního rytmu. Tak jako tak, 2/3 záběrů bych si nechala z fleku namalovat a pověsit na stěnu. Zájemci ochotni se tomu věnovat nechť se mi směle hlásí.(15.8.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace