Reklama

Reklama

Hercule Poirot - Season 1 (1989) (série)


Byt ve třetím patře (S01E05)

(epizoda)
  • Velká Británie The Third Floor Flat (více)

Obsahy(1)

S novými sousedy bývá potíž, obzvláště nechají-li se zavraždit. Do třetího patra domu, kde bydlí Hercule Poirot, se nastěhuje nová nájemnice, paní Grantová. Když se o den později vrací nájemnice ze čtvrtého patra, mladá Pat Matthewsová, se svými přáteli pozdě večer z divadla, zjistí, že nemá klíče od bytu. Požádá proto přátele, aby se do bytu dostali ze sklepa nákladním výtahem na odvoz odpadků. Mladíci si ale spletou patro a vylezou z výtahu už ve třetím, přímo do bytu paní Grantové. V kuchyni najdou novou nájemnici zavražděnou. A to už je záležitost pro Hercula Poirota z pátého patra. Při dramatickém dopadení pachatele utrpí fatální škodu milovaný automobil kapitána Hastingse. (Česká televize)

(více)

Recenze (45)

Frajer42 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Troufám si tvrdit, že po zhlédnutí první série bych se hravě dorozuměl ve Francii. Díl celkem zajímavý, ale opět vinou střihu celkem snadno průhledný. Když se nám na scéně objeví pár postav, tak opravdu není těžké s naprostou jistotou určit vraha. Tak alespoň to tentokrát nebylo průhledné od úvodních minut. Celkem mě pobavilo i to, že nedostatek práce způsobil Herculovi rýmičku. Skoro jsem se v tom našel. Slabší 3 hvězdy. ()

maoc 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jako vždy stylové, ale tentokrát poněkud statické (téměř celé v jedné budově - Whiteheaven Mansion). Navíc se objevuje nešvar hlavně pozdějších dílů - řešení případu vycucané z prstu. Mám pocit, že to tentokrát tvůrci pojali až jako parodii a jakousi pomstu Poirota té špatné divadelní hře, na kterou celý film nadává. Zamrzí také nehezká "dáma, pro kterou se vraždí". Kvůli ní bych ani nevstal z gauče. ()

Reklama

Tommassi3 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

"To, co teď máte, drahý Hastingsi, je jen velmi drahá hromada šrotu.." ;) Hypochondr Poirot v poněkud statické epizodce odehrávající se téměř po celou dobu v budově Whiteheaven Mansion, kde Poirot pod pseudonymem O´Connor bydlí a kde se nakonec potkávají všichni naši, dnes už, staří známí, vedle Poirota slečna Lemonová, kapitán Hastings i inspektor Japp.. Předně musím znovu zmínit, že romány královny křížovkářských, jak rád říkám, detektivek Agathy Christie rozhodně nepatří mezi knihy, které bych četl zrovna rád, ovšem jejího Poirota jsem si zamiloval, když z něj David Suchet dokázal učinit skutečnou seriálovou legendu, charismatického detektiva tak jedinečného, že by divák jen stěží hledal podobného.. Tak by se zákonitě nabízelo, že by ty první epizody, které oproti těm novějším celovečerním disponující kratší stopáží, mohly potěšit především takového diváka, který se jinak u Poirota nudí, či diváka, který ocení méně komplikovanou zápletku, tedy i mě, nicméně tentokrát se tak neděje.. Režisér Edward Bennet sice této epizodě ušil velmi svižný kabátek, který sází především na velmi podařené dialogy, jimiž si s nesmírně svěží a lehkou ironií utahuje i ze samotné Agathy, myslím především to Poirotovo zhodnocení divadelní hry prostřednictvím do černého mířící paralely se samotnými funkčními žánrovými postupy, tentokrát už Poirot i trochu odhaluje karty, celá první řada se mi totiž jeví v tomto ohledu dost slabě, dokonce ukazuje i své slabiny, tu svoji pověstnou hypochondrii i ochablost svých šedých buněk pod tíhou hladu.. Fakt, že Poirot famózního Sucheta má jasno už v polovině příběhu, mě nikterak netrápí, zato samotný motiv vraha mě natolik uráží, až se sám divím, ačkoliv se jistě v kontextu dnešní doby, kdy se zabíjí i pro větší hlouposti, jeví poněkud snesitelnějším.. Nejlépe tak z tohoto kousku vychází pasáž s Hastingsovým vozem, ostatně on si časem zvykne..;) Je rozhodně také třeba říci, že samotná předloha vychází z Agathiny stejnojmenné povídky, nikoliv z románu, který jakožto literární útvar tvoří jádro detektivních příběhů Hercula Poirota, a ta vyšla spolu s dalšími povídkami určenými pro newyorský tisk v rámci knihy Rané příběhy Hercula Poirota, na níž příliš pozitiv také nenacházím, byť všechny povídky přímo voní tím začátečnickým zápalem a euforií Agathy Christie.. ()

Stanislaus 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Největším problémem Bytu ve třetím patře je skutečnost, že divák nemá prakticky téměř šanci se spolupodílet na hledání pachatele, jelikož Poirotovi se ho podaří odhalit během pár minut a takřka polovinu stopáže pak tvoří honička mezi policií a zločincem na útěku, což je sice v rámci této série neobvyklé, nicméně já preferuji případy, u kterých jsem držen v napětí až do závěrečných minut. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Poirot tentokrát ako zručný manipulátor po sklamaní z divadelnej detektívky okúsi na svoju veľkú radosť vraždu vo vlastnom bytovom dome. Menej bude v závere nadšený Hastings, ktorého momentálna láska nedopadne najlepšie. Chrípka je razom preč, keď sa nájde mŕtvola, a novej roly dohadzovača sa tiež zhostil s radosťou. –––– Nabudúce sa stane vražda u vás v obývačke, Poirot! –––– Hastings, mon ami, Poirot je taký veľkodušný, keď prehráva, ako je skromný, keď vyhráva. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (1)

  • V úvodu epizody se slečna Lemonová (Pauline Moran) znepokojeně podívá směrem vzhůru jako narážka na hlučnou hudbu vycházející z jiného pokoje. Hluk však vychází z patra pod ní nikoliv nad, což je zřejmé z následujícího dění. (necisty)

Reklama

Reklama