Reklama

Reklama

Mariachi

Trailer

Obsahy(1)

Osamělý mariachi (hudebník) přichází do malého města v Texasu, do města, o kterém si myslí, že mu přinese štěstí. Vše, co chce, je být muzikantem jako jeho otec, dědeček a pradědeček. Ve stejné době přichází do města zabiják. Oba muži mají na sobě černý oblek a v ruce pouzdro na kytaru. S tím rozdílem, že hudebníkovo pouzdro obsahuje jeho milovanou kytaru a zabijákovo je plné zbraní. Dochází k jejich záměně a hudebník je nucen vyměnit kytaru za jeho zbraň a bojovat proti nebezpečnému a nemilosrdnému podsvětí za pomoci majitelky místního baru, do které se zamiluje. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (219)

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Podobné výtky jako Movie. V podstatě Rodriguezův debut. Bohužel je vidět, že tady bylo opravdu hodně málo peněz. To zas tak nevadí, je to debut. Jenže příběh je až moc triviální na 80 minut a chybí tomu šťavnaté charizmatické role jako v Desperadovi. Navíc zábavnost poměrně brzy klesá. Ale v Desperadovi dokázal co je Rodriguez zač! ()

mis-ko 

všechny recenze uživatele

Napriek tomu, že som videl najskôr coversequel Desperado, nemôžem inak, ako pochváliť El Mariachiho. Natočiť za pár šupiek film zábavný, akčný a tak kvalitný, že zaujme veľké štúdio, je snom každého filmára. Ktorý z nich však na sebe nechá testovať nové liečivá, aby tých pár šupiek získal? Rodriguez áno, a ako vidno, jeho filmárskej invencii to na ničom neubralo. ()

Reklama

Nancy 

všechny recenze uživatele

Vůbec to neni skvělý film, ale nevím co mě tak okouzlilo. Jestli to, že i při tak málo postavách je to velice krásný film a městečko je krásně depresivní a přitom takové sladké a živé. Jistě, není zde tolik akce jako v dalších "pokračováních", ale taky je to ze začátku 90. let, takže se to musí trochu respektovat. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Legendami opředená (léky nafetovaný pokusný králík Rodriguez v potu krve šetřící na rozpočet, dva opravdoví kaskadéři měnící převleky, kompletně vymyšlené závěrečné titulky – za vším stál Rodriguez sám) low-budget stylovka, která pro akci znamená to, co Jacksonovo Bad Taste pro splatter. Mnohokrát omletá klišé dostala nový cool kabátek, který režisér spíchnul pomocí jednoduché kamery, úsměvných fines (zrychlený obraz při vytáčení telefonu) a pořádné porci nadhledu, která tenhleten mix road & revenge movie drží pohromadě. Samozřejmě, kritik se šťouralem v tom uvidí pouze nezdařené stylistické cvičení pro pozdější jízdu, žánrově zatížený fanda naopak velmi svojskou guilty-pleasure zábavičku s tušenou předzvěstí něčeho většího. ()

Arach.No 

všechny recenze uživatele

Historka o tom jak mladý Rodriguez natočil svůj první celovečerák během 14 dnů za 7000 dolarů je dnes už legendární. A stejně tak i zmiňovaný snímek. Musím se přiznat že napoprvé se mi až tak moc nelíbil (3*), když jsem se ale dokopal podívat se na něj znovu byl jsem u vytržení. Takhle nějak má vypadat vynikající "amatérský" film. Kdyby Mariachiho točil hollywood stálo by to minimálně 1000krát větší prachy a výsledek by jenom těžko byl srovnatelný. Rodriguezova prvotina uchvacuje nejenom výborným scénářem plným skvělých postav, ale především tím "jak se to proboha mohlo natočit skoro zadarmo?". Proč tomu tak je se můžete dozvědět na jednom z bonusů na DVD, kde režisér vysvětluje některé postupy, jak natočit film co nejlevnější, aby to nešlo poznat. Doporučuji všem amatérským filmařům se na to podívat. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (28)

  • Děj filmu se odehrává ve městě Acuña. Odkazy na toto město se později objeví hned v několika filmech od Quentina Tarantina. V jeho filmu Kill Bill 2 (2004) se hlavní protagonistka Beatrix Kiddo (Uma Thurman) setkává s majitelem bordelu a zároveň šéfem gangu Acuna Boys působící právě v mexické Acuñe. Menší odkazy v podobě fast-foodových kelímků „Acuna Boys“ se objeví i ve filmech Grindhouse: Auto zabiják (2007) a Jackie Brown (1997). (LucasAbelle)
  • Film vydělal 290x více, než byl jeho rozpočet. (Šéfik)
  • Režijní debut Roberta Rodrigueze byl původně plánován jen pro Mexický trh domácího videa, ale společnosti Columbia Pictures se snímek natolik líbil, že odkoupila vysílací práva pro USA. (Terva)

Reklama

Reklama