Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Fred (Christopher Lambert) je pronásledován pohunky významného mafiána, kterému uloupil důležité dokumenty. Skrýší se mu stane pařížské metro, kde žije svérázná a fascinující komunita bohémů a bezdomovců, jež ho přijme do svých řad. Při vyjednávání o vrácení materiálů Fred naváže vztah s mafiánovou milenkou Hélénou (Isabelle Adjani), která znuděná životem zbohatlíků přijímá pozvání do snového světa metra a jeho obyvatel. (J.Connor)

(více)

Recenze (80)

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Poslední dva filmy, které jsem od Bessona viděl, byly pro mě zážitkem. Kéž by se to dalo říct i o Podzemce. V Podzemce stojí za zmínku jen zajímavá a vydařená technická stránka. Divák dostane možnost prozkoumat všechna zákoutí pařížského metra. Na této cestě nás provází hromada dosti svérázných postaviček a další hromada velmi příjemné hudby. Ovšem, jakmile se pozastavíte nad otravným a utahaným příběhem, tak vám chvála ihned dojde. Naprostá většina stopáže byla v mých očích krajně nezajímavá, někdy až otravná. Film je bez tempa a bez spádu a celý úspěch vsadil a marně hledal v extravagantnosti. Další drtivé vítězství zajímavé formy nad krajně nezajímavým obsahem. Co se týče herectví, tak se neztotožňuji s popraskem kolem Lamberta, který zde hraje těžce přeafektovanou roli. Oslovil mě snad pouze Michel Galabru, který je dobře známý z četníků a zde hraje velice obdobnou roli. Velmi slabé dva kousky. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Stopáží trošku přepísknutý cyber punk s příjemným nadhledem a neodolatelným Christophe Lambertem, který se filmem pohybuje s naprostou elegancí a nonšalancí. O pátrání zde ani tak nejde, jako o svět lidí v chodbách metra, o lásku a o hudbu. „Guns don't kill people - People kill people!“ Líbí se mi stylizace, onen pobavený nadhled, některé hlášky i ony tři písničky. ()

Reklama

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Podzemka by se dalo pojmout jako učebnicový příklad francouzského neobaroka ve filmu, jelikož jsou zde patrné takřka všechny charakteristické rysy tohoto uměleckého hnutí. Film působí jako jeden dlouhý a velice barevný klip, ve kterém se nám představují bizarní postavičky, které nejdou pro nějaké to ostřejší slovo či náznaky násilí daleko, přičemž je celý děj podle názvu situován do metra, které vytváří prazvláštní atmosféru spletitého bludiště, ve kterém se míjí rozličné postavy, aby zde byly navzájem konfrontovány, a to vše s podmanivou hudební stránkou. Zkrátka solidně natočený a svižný film, který mohu vřele doporučit dál. ()

SeanLSD 

všechny recenze uživatele

Už v svojom prvom filme predviedol Besson úžasný cit pre výber hereckých predstaviteľov, ale SUBWAY je až preplnená galériou fantastických postavičiek z podzemia. A hoci okrem opäť veľmi výrazného hudobného vkladu Erica Serru v tom filme nič poriadne nedrží pokope, sledovať ich by ma bavilo ešte aj dlhšie. ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Na tomhle filmu jsou zajímavé jen dvě věci. První jsou útroby metra a tou druhou je Jean Reno hrající na bubny. Jinak je film děsná ptákovina, plná debilních, zcestných a místy snad až absurdních dialogů. Charaktery postav jsou veškeré nulové a tudíž i jejich motivace jsou absolutně nepochopitelné. Navíc k tomu hraje pro mě tolik těžce stravitelná synťáková hudba 80. let, z niž se opupínkovávám. Kdo by čekal, že ten samý režisér dokáže o pár později natočit Magickou hlubinu, či Leona? Já tedy určitě ne, protože Podzemka je ptákovina na samé hranici koukatelnosti. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (3)

  • V roličce baskytaristy (Erico) se ve filmu objevil Bessonův "dvorní" skladatel Eric Serra. (rawboy)
  • Natáčelo se v přestupní stanici Porte des Lilas pařížského metra. (BMW12)

Reklama

Reklama