Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Citová rozpolcenost a vlastní slabost ji dovedly až na okraj hluboké propasti. Držitelka Oscara Julie Christie v příběhu londýnské hvězdičky Diany Scott - ženy, jež hodlala přijímat více, než sama dokázala unést.

Dianu už dále nebaví život s jejím stále ještě příliš nevyzrálým manželem. Seznámení s úspěšným televizním žurnalistou Robertem (Dirk Bogarde) jí otevře oči, románek s vlivným producentem Milesem (Laurence Harvey) jí zajistí kontakty a práci filmové herečky. Diana však nebojuje se svou vzrůstající popularitou, místo toho svádí tvrdý boj sama se sebou. Mladá a pohledná bezskrupulózní žena si užívá života plnými doušky a nemyslí při tom na zadní vrátka. Ztrácí tím nejen konzervativního Roberta, ale i silně promiskuitního Milese, který jí ve všem oplácí stejnou mincí. Diana vnitřně toužící po silném rodinném zázemí ze zoufalství nad vlastní osamoceností přijímá nabídku stárnoucího italského prince a stává se jeho chotí. Ani nová velká rodina jí však nepřináší kýženou spásu. (dopitak)

(více)

Recenze (34)

Han22 

všechny recenze uživatele

Hrdinka filmu byla opravdu "drahoušek". Sice nádherná ženská, milá a zábavná, ale zároveň povrchní, neustále se nudící, nestálá a do větru. Prostě pipina. Na Julie Christie je sice radost se koukat a film táhne výrazně dopředu, ale stejně že by ten její výkon byl na Oskara? To bych si představoval zajímavější postavu. Zbytek filmu je typická britská nuda první půlky 60. let, ani třetím filmem mě Schlesinger nepřesvědčil o své genialitě. Diana prožívá románky s postupně se třemi muži, je tu pár divácky zajímavých situací, hádek, nechybí odhalená prdelka, ale jako celek to jde od ničeho k ničemu, což prokáže neexistující finále (film skončí po dalším z mnoha záletů). Oskara za scénář za toto? Inu dávám neutrálně 3*, sledovat se to dalo. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Aj v tomto prípade som nútený pôvodné hodnotenie znížiť o jednu hviezdičku. Tento film s pekným názvom by mal byť označený aj ako historický. Prináša posolstvo o problémoch, radostiach a strastiach ľudí v dramatickom období šesťdesiatych rokov. Bohužiaľ, prináša ho výrazovými prostriedkami charakteristickými pre tú dobu. Nie som si istý jeho zrozumiteľnosťou pre ďalšie generácie. Okrem toho, aj keď príbehu a myšlienkovým pochodom aktérov, ako ich rovesník rozumiem, posolstvo, ktoré film vysiela ma už neoslovuje. Chvíľami som sa poriadne nudil. Ani výkon oscarovej Julie Christie sa neobišiel bez trápnych momentov, pri ktorých som prekvapene dvíhal obočie. ()

Reklama

Cushing 

všechny recenze uživatele

Společensko-mravně-kritický opus, který je ukován pro svou dobu a ze své doby, ale němý není ani dneska. KONEČNĚ jsem viděl tenhle film -- díky ČT, která ho, bohužel, už v 90. letech nechala přeložit a nadabovat, i když ne špatně. Vůči snímku jsem bez výhrad, snad až na zjevnou homosexualitu režiséra, která sem vystrkuje růžky a jiná zakončení; do tohohle námětu se prostě nehodí. Ale tak plasticky vymodelovaná postava "hrdinky", kolem níž se vše točí a která je skrz naskrz záporná -- to se jen tak nevidí. Tahle obžaloba prázdnoty nikdy neztratí svůj osten. Velkofilm? Velkofilm. Velmi vážný -- a zábavný k tomu. ()

Akana 

všechny recenze uživatele

Jak tak pozoruju Schlesingerovy filmy v časové posoupnosti, jsou čím dál angažovanější a kritičtější. Hrdinka Julie Christie je ze začátku sympatická, trhlá osůbka, s Dirkem Bogardem jí to v určité době hrozně sluší, ale pak se z milé ztřeštěnosti stává neujasněnost, z lehkomyslnosti povrchnost, z mlhavých plánů prázdná nuda a podrážděnost, a sympatie pomalu mizí. Diana se chce bavit ale nic jí nebaví, poletuje životem bez cíle a s narůstající nespokojeností. Ten přechod zobrazuje Schlesinger s mistrným smyslem pro detail a náznak, chvílemi ale taky trošku zdlouhavě. A jestli má být příběh Diany i metaforou anglické povahy, naivním patriotem rozhodně není. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Vidim, ze nejsem jediny, ktery v tomto Schlesingerove pocinu poznaval urcitou inspiraci ve Felliniho ci Antonioniho tvorbe. Urcite Drahousek neni tolik napadity jako treba Sladka vasen nebo Noc, ani nekritizuje vyssi spolecnost lepe nez treba Bunuel ve svych filmech, presto si mou pozornost udrzel. V posledni dobe jsem videl nekolik filmu s Julii Christie a musim rict, ze to byla nadherna zenska a i jeji herecky projev je na vysoke urovni, za ktery koneckoncu ziskala Oscara. Skoda jen ceskeho dabingu, kdy Tatana Medvecka v nekolika dramatictejsich situacich doslova tahala za usi. Z hercu se mi nejvice libil Laurence Harvey v roli producenta. Podobne scenare mam velmi rad a pribeh me bavil, skoda jen nekolika slabsich pasazi. Pekna kamera. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama