Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vize světa po atomové katastrofě se záměrně vzdává jakýchkoliv atraktivních prvků a důsledně se soustřeďuje na jediné: jak člověk v takových podmínkách (zde skupina žen, putující zničenou krajinou) klesá na úroveň zvířete, jak v něm začínají převládat zvířecí pudy a instinkty, jak se vytrácejí regulující funkce svědomí jako projevu lidství... Scénář k filmu napsal Pavel Juráček, který se v 60. letech přičinil (jako scenárista a režisér, ale i ve vedení jedné z barrandovských tvůrčích skupin) o vysoký umělecký a ideový kredit české kinematografie, ale později, v období tzv. normalizace, nesměl natáčet ani publikovat. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (134)

hippyman 

všechny recenze uživatele

ztráta identity, lidství, duše, lítosti... to všechno (a bohužel jediné) je zachyceno precizně, naturálně a důvěryhodně. ostatní prvky dramatu jsou však prázdné, snímek postrádá pořádný děj, napětí a vysvětlení... to a brutalitu na zvířatech tvůrcům prostě neodpustím. prakticky ztráta času. 40% ()

MI-380 

všechny recenze uživatele

Postapokalyptický svět využívající dokonalých exteriérů vyrabovaných Sudet. A v něm tlupa divoženek. Holky jsou štíhlé, špinavé, neobyčejně obratné, bezcitné a nebezpečné. Zvířata už zase mají hodnotu jen podle množství vykonané práce, schopnosti měnit se na potravu, nebo stát se střeleckým terčem. A slovo ekologie bylo dávno zapomenuto. Naturalismus v jednoduchém příběhu i hereckých výkonech, krutost a beznaděj s hodně malým světýlkem na konci tunelu. 85%. ()

Reklama

SoolenJV 

všechny recenze uživatele

Jediná česká postapokalyptická sci-fi, která se, podobně jako mnohokrát lepší Tarkovského STALKER, vyžívá v záběrech krajiny zničené neznámou katastrofou. Jinak je Srpen v hotelu Ozon poměrně dějově slabým filmem, ale je natočen zajímavou kamerou a obsahuje pár naturalistických scén, které nemají v českém filmu obdoby. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Miluju československé filmy, mám velice rád období zlatých 60. let... ale tohle byl pro mne téměř nekoukatelný bizár, ke kterému bych dále přirovnal leda tak Herzovu Straku v hrsti. Před filmem jsem se díval na dokument s režisérem Janem Schmidtem z cyklu Zlatá šedesátá, takže jsem přesně věděl, do čeho jdu. Zajímavé momenty už jen v rámci nezvyklého tématu se určitě najdou, za seznámení s tímto kouskem to určitě stojí, ale jako celek mě film spíše minul. Osobně mě mnohem víc zaujal další Schmidtův film Kolonie Lanfieri (1969), vizuálně podobný tím, že se většina filmu odehrává rovněž v divoké přírodě. Největší sranda (byť nechtěná) na tom je, že OZON coby postapokalyptický film putoval na 20 let do trezoru, protože ,,ministerstvu národní obrany se nelíbilo, že by jaderný konflikt neměl vítěze z tábora socialismu" (citováno ze zdejší zajímavosti). :o) No fakt hustý. Jenom doufám, že ten filmový pes byl v reálu opravdu silně nemocný a tímpádem zralý na zastřelení, stejně tak ta kráva pořádně vypěstována. Strašné! ()

Phaedra 

všechny recenze uživatele

scénář napsal Pavel Juráček, v denících na straně 473-4 se dozvíte zajímavé věci týkající se filmu a Jana Schmidta. Jeho týrání zvířat ve filmu je skutečně nevídané a šokující. Vyvolává silnější divácké reakce než celá Troma nebo Festival otrlého diváka. Člověk jenom čeká, kdy bude v nepředstíraných předsmrtných křečích sténat i pan Jariabek. ()

Galerie (2)

Zajímavosti (11)

  • Ministerstvu národní obrany se nelíbilo, že by jaderný konflikt - který jediný mohl katastrofu způsobit - neměl vítěze z tábora socialismu, takže film putoval do trezoru. (hippyman)
  • Scenáristka a režisérka Alice Nellis o filmu řekla, že "by ve své úspornosti a přesvědčivosti měl mít místo v učebnici thrillerů a hororů. Dokáže vystavět přesvědčivou atmosféru postapokalyptického světa bez jakýchkoliv efektů." (NIRO)
  • Olga Scheinpflugová, která dabuje stařenu, byla rozčilená, že její jméno nebude uvedené v titulkách. (BoredSeal)

Reklama

Reklama