Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Banda ozbrojených recidivistov unesie školský autobus v snahe získať za deti výkupné. Komisár Betti (Maurizio Merli), ktorý tento prípad vyšetruje, má podozrenie, že v pozadí opovrhnutiahodnej akcie v skutočnosti stojí obchodník Albertelli (John Saxon), snažiaci sa na verejnosti vystupovať ako bezúhonný občan a obeť policajnej šikany. (Karamanlis)

(více)

Recenze (8)

kkarx 

všechny recenze uživatele

Poslední třetí díl s komisařem Bettim nikterak nezaostává za předchozími díly. Ve skutečnosti bude jen záležet na vašich preferencích, který upřednostníte. Za mě je to vůbec ta nejikoničtější série žánru. Merlimu se mohl rovnat jen Franco Nero, který ovšem hrál obvykle v promyšlenějších filmech smířlivější charaktery. Nakousnuto je zase více případů a kromě obvyklé akce Betti konečně naváže vážnější známost a dozvíme se, jak to celé dopadne. ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Začiatok s únosom detí a vydieraním nebol zlý, postupne sa však pozornosť presúvala inam a to ma až tak, napriek kvalitám amerického herca Saxona, nezaujalo. Inak sú tu prítomné typické vady špagetti trilerov - ukecanosť dialógov, prílišná divokosť a ten nechutný taliansky temperament, z ktorých to žehlili aspoň originálnejšie automobilové nahánačky pravdepodobne na prvú ostrú. ()

Reklama

giallo 

všechny recenze uživatele

"Itálie plná gangsterů" je v celku povedené poliziesco, které kráčí ve stopách svých lepších a slavnějších bratříčků (Roma a mano armata a Roma violenta). Jde tedy o třetí "volné" pokračování o nekompromisním inspektorovi Bettim(Maurizio Merli), který tentokrát bojuje proti nebezpečnému gangsterovi Albertellimu (John Saxon). Jako v každém správném poliziescu nechybí honičky, přestřelky, loupeže, vendety atd. Z těchto scén bych vyzvihl zejména tu s práskačem, kterého ganstři přiváží za auto a následně zlikvidují a také jednu auto-honičku (tržnice). Jinak oproti prvním dvoum dílům rapidně klasla výbušnost, vynálezavost a také brutalita jednotlivých scén. Girolami se tak nedokázal vyrovnat svému předchozímu dílu natož pak Lenzimu. Navíc snímku chybí pořádný záporák alá Tomas Milian z Roma a mano armata, John Saxon byl hold takový čajíček. Z těchto důvodů dávám pouze tři hvězdičky, ale za zkouknutí snímek rozhodně stojí. ()

Karamanlis 

všechny recenze uživatele

Režisér Marino Girolami, v titulkoch opäť uvádzaný pod pseudonymom Franco Martinelli tu použil zopár vecí, ktoré sa objavili aj v jeho o rok staršom Roma violenta. Niektoré scény (divoká automobilová naháňačka medzi komisárom a kriminálnikmi, na ktorú doplácajú nevinní ľudia) či aspekty zápletky (zranený Bettiho spolupracovník, následná pomsta zločincom, komisárova suspendácia) z oboch Girolamiho snímiek sú si až nápadne podobné a rysujúca sa love story medzi komisárom a sestrou jednej z obetí je nepresvedčivá. Na druhej strane kvitujem pasáž príbehu, v rámci ktorej sa hlavný hrdina ocitol vo väzení, plnom svojich "klientov" z podsvetia. Herec Maurizio Merli bol v rámci poliziotteschi filmov ukážkovo profilovo zaškatuľkovaný. Komisári Betti/Ferro/Mariani, inšpektori Tanzi/Olmi/Murri, poručík Berini, súkromný detektív Spada, bodyguard Rossi, ex-agent CIA Florio... nech už ho v rôznych subžánrovkách pomenovali akokoľvek, stále je to v podstate totožná postava nekompromisného, no čestného fúzača, ktorý s darebákmi nejedná v rukavičkách a najprv strieľa, až potom sa pýta. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Drsné metody komisaře Bettiho nejsou po chuti ani jeho nadřízeným, ani zločincům. Přesto se zdá, že jinak se s podsvětím jednat nedá. A když se dostane do pasti a prokurátor uvěří zločinecké bandě svědků, pak nastanou komisařovi horké chvilky. Klasický zástupce italského žánru má všechna klišé, co fanoušci očekávají, i když scéna se vzetím ženy jako rukojmí v bance není taková, jak by se zpočátku zdálo. Násilných akcí je dost stejně, jako svištících kulek. Kromě zabíjení dojde i na pokus o znásilnění. Nejvíce však komisaře rozběsní, když gangsteři unesou děti. Dostat se šéfovi zločinců na kobylku není vůbec jednoduché, navíc jeho armáda je velmi početná. Ke slovu tak přichází i práskači, podrazáci a špehové - na obou stranách. Vynikající jsou automobilové honičky, které mají švih a syrovost. Hlavní hudební motiv mi tak nějak připomněl Profesionály (1977). ()

Galerie (113)

Reklama

Reklama