Režie:
Oriol PauloKamera:
Bernat BoschHudba:
Fernando VelázquezHrají:
Mario Casas, Aura Garrido, Alexandra Jiménez, José Coronado, Martina Gusmán, Juana Acosta, Susi Sánchez, Gonzalo de Castro, Ana Wagener, Anna Alarcón (více)VOD (1)
Epizody(8)
Obsahy(1)
Neúmyslné zabití uvrhne mladého muže do víru vražedných intrik. A zrovna když se mu podaří najít lásku a svobodu, strhne ho jediný telefonát zase zpátky. (Netflix)
Recenze (155)
Mnohopostavových a dějomacatých vyjebávacích napínačů, které jednoho neuprudí xmrti, popřípadě neskončí nějakým scénárasistickým chaosem či myslomrdem, vyjebávajícím akorát tak s divákem, je jako vysokoškolsky vzdělaných cigošů. Téměř kompletní partička z Contratiempa v čele se záživně matoucím matadorem dávkování informací - Pavlem - opět svérázným rukopisem dokázala uklohnit z mnoha přeqapivých ingrediencí totálně zábavné, výživné a lehce stravitelné gaspáčo, ba dokonce zlidštit a zesvižnit předlohu vyhlášeného grafomanského uspávače hadů a profesionálního nudila Babrala Kolena, což je v praxi téměř nemožné. Osvěžující, nehtohryzně gradující osmihodinový scénáristický a herecký koncert zcela bez volných konců a bez jediného negra či nechutně zotročeného Aztéka. Fuj, nediverzitní, unikulturní rasistické svinstvo bez sluníčkového poselství nových pořádků, okamžitě tvůrce ostrakizovat, zničit jim kariéry a pryč s tím z éteru! ()
Rozhodoval som sa medzi 4 a 3 keďže prvé 4 diely mali nonstop napätie, zaujímavé zvraty, tajomné postavy, temnú atmosféru, brutálne vraždy ale od 5teho dielu klasická telenovela, ktorú som dopozeral len z povinnosti. Ale áno, po celý čas skvelé herecké výkony, a nakoniec 4 hviezdičky kvôli scenáru, ktorý bol naozaj prešpekulovaný do posledného detailu. ()
Asi takto: první díl mě odradil a zavrhla jsem to jako trapnou telenovelu. Pak mi kámoška opakovaně a nadšeně hlásila, jak se jí to líbí. Tak jsem tomu dala ještě šanci a podívala se na díl č. 2. Ten byl překvapivě vážně skvělý a vůbec v ničem nepřipomínal díl první (ani v atmosféře, natož v obsahu a dokonce tam hráli i úplně jiní herci; takže jsem se musela pak podívat znovu na jedničku, což se ukázalo dočista zbytečné, protože to skutečně téměř nijak nenavazovalo:)), dál už to bylo docela napínavé a nepředvídatelné, prostě takové správně horkokrevně španělské. Nakonec jsem nelitovala. ()
Oriol Paulo zatím fakt boduje. Seriál má skvělou atmosféru a neustálé dávkování zvratů nebo nových informací, které mění děj a posunují pozornost z jednoho na druhého - to přesně jsem žrala už na Contratiempo. Líbil se mi příběh o striptérkách, ty flashbacky patřily k tomu nejlepšímu. Jediný, co mě trochu lezlo krkem, byl záměrně/nechtěně super prkenný Mario Casas s věčně naraženým totálně vyprázdněným výrazem, a pak taky ta poslední epizoda, tam už to prostě tolik negradovalo a úplný dovysvětlení už bylo takový umělý a divný. Jinak ale super, fakt se těším, s čím Paulo přijde příště. ()
O tvorbě Oriola Paula jsem slyšel slova chvály, zatím se mi ale jeho práce z nějakého důvodu vyhýbaly. Dva počáteční díly byly strhující a vyvolaly pocit, že sleduji scénáristický vybroušený klenot spočívající v rukou režiséra, který má cit pro žánr a anatomii moderního thrilleru má perfektně nastudovanou. Z každým dalším dílem se ale postupně začaly vkrádat rozpaky a vystřízlivění. Způsob, jakým Paulo pracuje s postavami, jakými proměnami charakterů je nechává procházet, jakým nástrahám musí čelit a kolika (jak jinak než fatálním) výzvám se musí postavit, nápadně připomíná tvorbu latinoamerických telenovel, pochopitelně na naprosto odlišné produkční a řemeslné úrovni. Stejná emoční manipulace, šokující, za vlasy přitažené zvraty, na efekt vystavěné melodramatické prvky, stejná překombinovanost a v neposlední řadě totožná sázka na atraktivní tváře a vnadná těla herců obou pohlaví. Nutno podotknout, že u nich nezůstává jen u přitažlivého zevnějšku, vybraný ansámbl odvádí i solidní hereckou práci. Pokud vám nevadí celková přepálenost, nadužívání dějových kotrmelců a jste schopni na patřičných místech vypnout mozek, může vám Nevina přinést opojný zážitek. Pro mě jsou tři hvězdičky a 50 % celkového dojmu ušmudlaným kompromisem mezi zjevnou řemeslnou zručností a dryáčnickým obsahem. Paulo mě vyloženě neurazil, ale jedno nahlédnutí do jeho tvůrčí dílny mi bohatě stačilo... ()
Galerie (76)
Photo © Netflix
Zajímavosti (3)
- Ve 2. minutě, když Emma (Juana Acosta) tančí u tyče v nočním klubu, slyšíme v pozadí skladbu „Third Day of a Seven Day Binge“, která vyšla jako první singl z devátého studiového alba „The Pale Emperor“ od amerického zpěváka Marilyna Mansona v roce 2015. (Trajektt)
- Krátko pred koncom epizódy si môžeme povšimnúť, ako Mateo (Mario Casas) sedí s deťmi v obývačke a spoločne pozerajú film. Konkrétne sa jedná o španielsku animovanú rozprávku z roku 2019, Klaus. (TomX2)
- Seriál byl natočen podle stejnojmenné knihy od Harlana Cobena z roku 2005. (SONY_)
Reklama