Režie:
Oriol PauloKamera:
Bernat BoschHudba:
Fernando VelázquezHrají:
Mario Casas, Aura Garrido, Alexandra Jiménez, José Coronado, Martina Gusmán, Juana Acosta, Susi Sánchez, Gonzalo de Castro, Ana Wagener, Anna Alarcón (více)VOD (1)
Epizody(8)
Obsahy(1)
Neúmyslné zabití uvrhne mladého muže do víru vražedných intrik. A zrovna když se mu podaří najít lásku a svobodu, strhne ho jediný telefonát zase zpátky. (Netflix)
Recenze (157)
Je to určitě nadprůměr. Několik příběhových linek, které se průběžně spojují a zase odpojují, přičemž nikdy nevíte vše, a tak si stejně jako detektivové průběžně stavíte a zase demontujete různé hypotézy, kdo, co a proč udělal. Určitě to má napětí a dokáže to vtáhnout. Mám samozřejmě i výhrady, které ale seriálu berou jen jednu hvězdičku. ČÁST Z NICH JDE ASI VNIMAT JAKO SPOILER, TAKŽE POZOR!!!!! Ex kurvy jsou tu až nadpřirozeně chytré a elegantní, a mají skvělé zuby, a celá ta část s nimi je prekombinovaná. Druhá věc je konečné odhalení reality, které mne jednak napadlo už někdy v půlce a které je vlastně dost scenaristicky laciné. Tohle by nikdy nedělal, nedává to racionálně smysl, takhle sám sebe položit. ()
O tvorbě Oriola Paula jsem slyšel slova chvály, zatím se mi ale jeho práce z nějakého důvodu vyhýbaly. Dva počáteční díly byly strhující a vyvolaly pocit, že sleduji scénáristický vybroušený klenot spočívající v rukou režiséra, který má cit pro žánr a anatomii moderního thrilleru má perfektně nastudovanou. Z každým dalším dílem se ale postupně začaly vkrádat rozpaky a vystřízlivění. Způsob, jakým Paulo pracuje s postavami, jakými proměnami charakterů je nechává procházet, jakým nástrahám musí čelit a kolika (jak jinak než fatálním) výzvám se musí postavit, nápadně připomíná tvorbu latinoamerických telenovel, pochopitelně na naprosto odlišné produkční a řemeslné úrovni. Stejná emoční manipulace, šokující, za vlasy přitažené zvraty, na efekt vystavěné melodramatické prvky, stejná překombinovanost a v neposlední řadě totožná sázka na atraktivní tváře a vnadná těla herců obou pohlaví. Nutno podotknout, že u nich nezůstává jen u přitažlivého zevnějšku, vybraný ansámbl odvádí i solidní hereckou práci. Pokud vám nevadí celková přepálenost, nadužívání dějových kotrmelců a jste schopni na patřičných místech vypnout mozek, může vám Nevina přinést opojný zážitek. Pro mě jsou tři hvězdičky a 50 % celkového dojmu ušmudlaným kompromisem mezi zjevnou řemeslnou zručností a dryáčnickým obsahem. Paulo mě vyloženě neurazil, ale jedno nahlédnutí do jeho tvůrčí dílny mi bohatě stačilo... ()
Svěží seriálový vítr ze Španěl, který v sobě tím nejlepším možným způsobem kombinuje již dávno viděné a odzkoušené (připomene se 8 MM, Temný případ, ale i klasické "detektivní schéma" jako od Agathy Christie). Je to plné zvratů, má to vychytralé postavy a u těch představovaček na začátku každého dílu jsem si chrochtal blahem. Konspirační linka plus osobní antipatie mezi jednotlivými postavami dodávají celému vyprávění parádní šťávu. Jedna z nejlepších TV minisérií, které za poslední dobu vznikly. Oriol Paulo je neskutečný talent, což předvedl již ve svých předchozích filmech a pro mě jakožto jeho velkého fanouška je tahle ucelená série splněným vlhkým snem. [85%] ()
Rozhodne to nie je bez chýb, Paulo má občas vzťah k elementárnej logike ako Emmerich či Shyamalan, ale vo výsledku na nejakých časopriestorových nesúvislostiach vôbec nezáleží. Dôležité je, že je to skutočne "o niečom", tých osem častí je adekvátnych príbehu a je to originálne prerozprávané a to práve vďaka seriálovej forme. Každá epizóda je sčasti venovaná jednej z dôležitých postáv, čím sa na tie isté udalosti pozeráme z viacerých uhlov pohľadu. No a to najdôležitejšie je, že sa všetky otázky zodpovedajú a to veľmi elegantných spôsobom, keď v príbehu nič nedrhne. Polemika o vine a nevine, ale aj násilí ako jedného z najprirodzenejších prejavov našej ľudskej povahy. A aj o povahe pomsty, moci... a tak podobne. ()
„Tajemství je jako nádor. Samo o sobě může být neškodné. Ale jakmile se začne šířit, může být smrtící.“ Až příliš dokonalý hošan (vlhký sen dívčin a nejednoho homosexuála) Mario Casas má všechny předpoklady stát se úspěšným jak v soukromém, tak v profesním životě. Z téhle diskotéky chtěl jít student práv zodpovědně brzy domů. Jenže scénáristé zaveleli jinak a hlavní hrdina Mateo má na krku obvinění z neúmyslného zabití vrstevníka. Holka za to mohla. Po výkonu trestu se na něj ale přeci jenom usměje štěstí, jenže… postupně poznáme ambiciózní vyšetřovatelku, nekompromisního kšeftaře s mladým masem, striptérky či jeptišku, na kterou mnišský způsob života rozhodně neseděl. Prostě další hráče, kteří se zpočátku vyvíjí velmi okrajově, ale následně sehrávají důležitou roli. Půjde o řadu kostlivců ve skříni i o zatraceně citlivé nahrávky. Španělský režisér a scénárista Oriol Paulo se už ve slušné formě předvedl v případě (mile překombinovaného) thrilleru Contratiempo. Výsledek má hodně zvratů, časových linií a náhod, kdy v posledním díle je to už krapet vysilující a umělé. Naštěstí to není tak emocionálně přepálené a uměle překombinované (pardon) jako rovněž španělský Papírový dům. Úplně poslední scénu si mohli tvůrci odpustit. ()
Galerie (76)
Photo © Netflix
Zajímavosti (3)
- Ve 2. minutě, když Emma (Juana Acosta) tančí u tyče v nočním klubu, slyšíme v pozadí skladbu „Third Day of a Seven Day Binge“, která vyšla jako první singl z devátého studiového alba „The Pale Emperor“ od amerického zpěváka Marilyna Mansona v roce 2015. (Trajektt)
- Seriál byl natočen podle stejnojmenné knihy od Harlana Cobena z roku 2005. (SONY_)
- Krátko pred koncom epizódy si môžeme povšimnúť, ako Mateo (Mario Casas) sedí s deťmi v obývačke a spoločne pozerajú film. Konkrétne sa jedná o španielsku animovanú rozprávku z roku 2019, Klaus. (TomX2)
Reklama