Reklama

Reklama

Kde je Anne Franková

  • Česko Kde je Anna Franková? (festivalový název) (více)
Trailer 5
Belgie / Francie / Izrael / Lucembursko / Nizozemsko, 2021, 99 min

Obsahy(1)

Kde je Anne Franková začíná zázrakem: Kitty, imaginární kamarádka, které Anne Franková psala svůj slavný deník, ožije v dnešním Amsterdamu. Kitty, která si neuvědomuje, že od té doby uběhlo 75 let, je přesvědčená, že když je naživu ona, musí být i Anne. Vydává se na cestu do časů Anny Frankové, aby svou milovanou přítelkyni našla. Vyzbrojena vzácným deníkem s pomocí jejího kamaráda Petra, který provozuje tajný úkryt pro uprchlíky bez dokladů, sleduje stopy Anny od úkrytu až po její tragický konec během holokaustu. Kitty, ztracena v současném světě a znechucená nespravedlností, kterou musí snášet dětští uprchlíci, chce naplnit Annin odkaz. Svou upřímností předkládá poselství naděje a štědrosti adresované budoucím generacím. Po mezinárodně uznávaném filmu Valčík s Bašírem nominovaném na Oscara se režisér Ari Folman, držitel Zlatého glóbu, vrací se svým dalším animovaným rodinným filmem Kde je Anne Franková, adaptací mezinárodně oblíbené klasiky „Deník Anne Frankové“. (Film Europe)

(více)

Videa (5)

Trailer 5

Recenze (21)

SG_ever 

všechny recenze uživatele

Ari Folman zůstal v ratingu z pochopitelných důvodů ve snímku pro děti s určitou symbolikou, která je ale pro děti z většiny bohužel těžko pochopitelná. Dospělí lidé zase film nemohou vnímat bez emocí, respektive nezatížení vlastním názorem na ostrakizaci, migraci (krásným příkladem povrchní rádoby recenze resp. lépe řečeno komentář od pana Fuky a jeho ženy/partnerky) a problematiku s tím spjatou (ne, opravdu nikdo neříká, že imigrační úředníci a policisté jsou na rovni německých fašistů). Reálně se jedná o jeden z nejlepších evropských animovaných filmů posledních let, a to především díky fantaskní animaci, hudebnímu doprovodu i umné hře s původní látkou. Bohužel autorova snaha o dvojjedinost, tedy snímek dostupný dětem i dospělým, poměrně sráží jeho možnosti - jak již bylo řečeno, jinotaje jsou pro děti nepochopitelné, a konec pro dospělého diváka až příliš návodný a "na sílu". Nejsem si jistý, a zde jde již jen o nějaký pocit, zda bylo dobré po vzoru Persepolis udělat z německých vojáků jednolité panáky bez tváří (nacističtí vojáci byli také obyčejní lidé - klidně naši pradědečkové), ale zřejmě tím autor chtěl vkusně divákovi říct, že opravdu nestaví na roveň nacistickou hrůzovládu a současné řešení problémů s menšinami, migrací atp. Folman se umně dotýká řady neduhů dnešní doby, ať už jde o povrchnost či odcizení symbolů od toho, co symbolizují, či jejich zneužívání (zdravím katolíky). Autor z jemnosti vystupuje v momentech, kdy potřebuje "něco vysvětlit" dětem a pomalejším dospělým, což může pro mnohé působit jako červený hadr vypínající mozek. (80 %) ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Celá myšlienka zabitá koncom, ktorý sa zmenil na ľavicovú agitku. Spájať osud Anny Frankovej s osudmi súčasných väčšinovo ekonomických migrantov na dávkach, to chce odvahu aj na Neizraelitu. Najvtipnejšie je, že židovskí tvorcovia takto chceli poslúžiť súčasným politickým témam, pritom veľká časť z tých akože utečencov, ktorých by radi vítali sú moslimovia. A pri politike Izraela v Palestíne sa ľahko stane, že do Európy budú zase len prúdiť moslimskí utečenci a potom bude kadejaký Moše v Amsterdame asi prekvapený, že za čo to vlastne agitoval. ()

Reklama

Karin.Kiss 

všechny recenze uživatele

Veľká téma na skromnom príbehu. Komorný začiatok šikovne predstavuje Anninu kamarátku Kitty a neskôr aj Annu. Linka Anny je najzaujímavejšia, najmä z pohľadu odkrývania jej vnímania ku všetkým postavičkám v úkryte. Roviny dotýkajúce sa problematiky utečencov sú veľmi aktuálne, čím sa snímka obratne vyhýba škatuľkovaniu a uplatňuje fungujúce presahy do prítomnosti. Sklamanie ma zastihlo, keď sa z predstavy začínala stávať skutočnosť, až sme sa ocitli v prehnane honosnom vyvrcholení, ktoré sa snaží riešiť nevyriešiteľnú tému. Okrem tohto (pre mňa) problému je film Kde je Anna Franková? určite veľmi precíznou animáciou s nádhernými pozadiami a skvelou štylizáciou. ()

Darth Maul 

všechny recenze uživatele

Zvláštna umelecká forma sa až príliš často bije s edukačným obsahom filmu. A týmto súbojom trpí najmä príbeh, ktorý inak ponúka veľmi pekné myšlienky. Ako doplnkový materiál k hodinám dejepisu je to dobré. Vyobrazenie života vo vojnou zasiahnutej Európe a apel na zachovanie ľudskosti môžu pomôcť žiakom pochopiť situáciu civilistov v čase druhej svetovej vojny. Náročnejší divák si však nádherne nakreslený film o Anne Frankovej až tak nevychutná... ()

PKD 

všechny recenze uživatele

Film se musí vidět, slyšet a procítit. David Lynch. Konečně jsem se k tomuto dostal, páč ještě před půl rokem bylo prakticky nemožné, to někde splašiti. Už když jsem uviděl galerii, věděl jsem, že to musím vidět. Další (3.) opět animovaný Folman a já si začínám přáti, aby všechny jeho budoucí filmy byly v tomto stylu...tedy animované. Animace, design prostředí a klasický vzhled postav (řekl bych, že podobnost s Kongresem není čistě náhodná) spolu tvoří dokonalé spojení jakoby oživlého comicsu a při některých záběrech by jste mohli přísahati, že jsou reál. To vše podpořeno úžasně electronickou (to je něco, co bych rozhodně nečekal ve filmu zabývajícím se holokaustem etc.) hudbou od zde uvedené Karen O (to je ta slečna, která má ten úžasně diblíkovský song v koncových creditech Burtonova celovečerního Frankenweenie a i zde má aspoň 2) a Bena Goldwassera (opět mě mate, proč v profilu nefiguruje). Sice bych přišel o ten vizuál, ale několikráte mě napadlo, že díky lince v souč. by to bylo zajímavé i jako hraný film. Vyzdihnu zejména 2 sequence, kdy ta 1. jest uvnitř starého rádia, kde se v představách prochází Anne a Peter mezi obřími elektronkami a lampami, což bylo něco úžasného. Taky to trvalo jen 40s.:( a ta 2. ve které jde jiný Peter s Kitty čtoucí knihu Annina otce na místa, kde ležel Auswitz a Bergen-Belsen, přičemž vidíme jak se jakoby přizračně ony k. tábory znovu postaví z trosek.Což mi připomíná...do 70.min. to klame tělem, ale posl. 25 min. nastupují velmi silné emoce a na scénu, kdy Kitty srdceryvně pláče u Annina hrobu, nezapomenu ještě dlouho. Folman opět prokázal, že je až poetický básník, kterého bych nikdy nepodezříval, že má vykalkulovaný doják (jak jsou na to experti v USA a jinde) a i když jeho filmy zrovna netrhají miliony, zůstávají hodně hluboko a hodně dlouho v těch stejně naladěných divácích. Pro ostatní jsou jeho posl. 3 filmy jen artistní nuda. Nedělá sice film co 2 roky, ale u mě je už dávno i díky tomu minimu, výraznější a významnější (za toho pseudo Lema, mu budu vysekávati poklony ještě hodně dlouho) než většina souč. režisérů. Takový osobitý rukopis má kromě něj a třeba Lynche, vskutku jen málokdo. Považujte tento film za takovou dietní (nikoli méně quallitní) verzi Spielgemanova Mause. Konec byl přesně takový, jak jsem se domníval, že bude, tedy ne typický happyend, ale dovedu si představiti, i jiný. 3.5 Viděna verze bez tit. takže díky za perfektně srozumitelnou angličtinu. ()

Galerie (32)

Zajímavosti (5)

  • Pred vydaním filmu Ari Folman a ilustrátor David Polonsky publikovali grafickú novelu denníka Anny Frankovej, ktorá používala rovnaký štýl kresby ako vo filme. (Arsenal83)
  • Prvý film, ktorý dal režisérovi privilegovaný prístup k denníku Anny Frankovej, rôznym textom a rodinným archívom. Ari Folman získal túto možnosť vďaka podpore filmu zo strany Anne Frank Fond. (Arsenal83)
  • Film je iniciatívou Anne Frank Fonds, vyvinutý v spolupráci s UNESCO, Claims Conference, Foundation of the Memory of Shoah a rôznymi ďalšími organizáciami. (Arsenal83)

Související novinky

62. ročník Zlín Film Festivalu je za dveřmi

62. ročník Zlín Film Festivalu je za dveřmi

18.05.2022

Největší a nejstarší festival filmů pro děti a mládež na světě se vrací do původního termínu. Odstartuje již 26. května ve Zlíně zahájí jej světová premiéra celovečerního animovaného snímku Cesta do… (více)

Reklama

Reklama