Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Animovaný
  • Dobrodružný

Recenze (358)

plakát

Jan Žižka (2022) 

Dobře zvládnuté řemeslo, které ovšem nenabízí nic jiného, než stokrát viděné. Za casting a herecké výkony si tvůrci zaslouží poklonu, podobně vidím i zdařilý pokus o zachycení ducha doby plné chaosu a nebezpečí. Co se bohužel nepovedlo, je ve velké části scénář. Dějová linka o princezně a statečném rytíři - ochránci funguje jakž takž, nicméně některé dialogy jsou vyloženě slabé a v rámci příběhu nemají žádný význam a působí jako výkřiky do tmy. Vše drží pohromadě především dobré výkony ústřední dvojice a rychle tempo dějových zvratů, které však přes všechny snahy působí tuctově až nuceně. Absence epické bitvy je sice vzhledem k roku 1402 pochopitelná, nicméně i to při závěrečné scéně člověka zamrzí a v zahraničí to bude zřejmě i jeden z důvodů kasovního neúspěchu. Pro tuzemského diváka je příjemné sledovat poměrně zdařilý pokus o první český velkofilm s účastí hvězd Hollywoodu. Škoda jen, že Jan Žižka v rámci světového kinematografie zaslouženě zůstane ve stínu nákladnějších produkcí a skončí zřejmě i finančním neúspěchem. (55 %)

plakát

Kde je Anne Franková (2021) 

Ari Folman zůstal v ratingu z pochopitelných důvodů ve snímku pro děti s určitou symbolikou, která je ale pro děti z většiny bohužel těžko pochopitelná. Dospělí lidé zase film nemohou vnímat bez emocí, respektive nezatížení vlastním názorem na ostrakizaci, migraci (krásným příkladem povrchní rádoby recenze resp. lépe řečeno komentář od pana Fuky a jeho ženy/partnerky) a problematiku s tím spjatou (ne, opravdu nikdo neříká, že imigrační úředníci a policisté jsou na rovni německých fašistů). Reálně se jedná o jeden z nejlepších evropských animovaných filmů posledních let, a to především díky fantaskní animaci, hudebnímu doprovodu i umné hře s původní látkou. Bohužel autorova snaha o dvojjedinost, tedy snímek dostupný dětem i dospělým, poměrně sráží jeho možnosti - jak již bylo řečeno, jinotaje jsou pro děti nepochopitelné, a konec pro dospělého diváka až příliš návodný a "na sílu". Nejsem si jistý, a zde jde již jen o nějaký pocit, zda bylo dobré po vzoru Persepolis udělat z německých vojáků jednolité panáky bez tváří (nacističtí vojáci byli také obyčejní lidé - klidně naši pradědečkové), ale zřejmě tím autor chtěl vkusně divákovi říct, že opravdu nestaví na roveň nacistickou hrůzovládu a současné řešení problémů s menšinami, migrací atp. Folman se umně dotýká řady neduhů dnešní doby, ať už jde o povrchnost či odcizení symbolů od toho, co symbolizují, či jejich zneužívání (zdravím katolíky). Autor z jemnosti vystupuje v momentech, kdy potřebuje "něco vysvětlit" dětem a pomalejším dospělým, což může pro mnohé působit jako červený hadr vypínající mozek. (80 %)

plakát

Po čem muži touží 2 (2022) 

Klasická česká (čti podprůměrná) komediální jednohubka, která sice přináší jen stokrát viděné, ale pokud u snímku vypnete mozek a budete koukat do pop-cornového kýble, je velká šance, že nebude s kina odcházet totálně znuzení. Jinak toporný příběh z odpadních vod tahá nahoru snad jen trojice Langmajer - Polívková - Taclík a kvalita kukuřice. Prosím, trojku již ne! (35 %)

plakát

Spider-Man: Bez domova (2021) 

Velké zklamání a jedna zcela promarněná příležitost, která pracuje v podstatě jen s nostalgií a efekty. No Way Home namísto příběhu servíruje psychoterapii pro superhrdiny a jejích příbuzné a přátele, kterou v závěrečné hodině nahrazuje jedna velká skupinová terapie pro pavoučky a navrch přidá tisíckrát viděné a opakované smutky nad statečnou obětí jednoho idiota. Takto vysoké hodnocení dávám jen díky cameu Daredevila, scéně po titulcích a pár humorným či dobře vytěženým situacím. (45 %)

plakát

Planeta Česko (2017) 

Dokument o režisérovi, který předstírá, že točí dokument o přírodě. Je to debilně osobní, absolutně nezajímavé (nejlepší záběry a materiál z umělé rezervace) snímek, který se honosí univerzálním názvem, ale ve skutečnosti nic nenabízí. A úvahy o ochraně přírody, působící jako vytažené z prdele studenta prvního ročníku enviromentálních věd, ty už jsou vysloveně k smíchu. Nic horšího jsem letos neviděl. 1 hvězdička za pár pěkných záběrů přírody a celkové technické vyvedení. (20 %)

plakát

#martyisdead (2019) (seriál) 

Black Mirror CZE. (55%)

plakát

Vyproštění (2020) 

Vynikající řemeslná práce, akční scény jako z bourneovek. Na rozdíl od filmů s novodobým Bondem se zde však nedočkáme absolutně žádného příběhu a jen nesmyslného scénáře a stovky bezdůvodných vražd. V podstatě stejného výsledku jako autoři dosáhnete, když si nahrajete na tříhodinovou bitvu v jakékoliv střílečce a tu pak zlehka prostříháte. Ať tak či tak, od horšího hodnocení dílko zachraňuje jen skvělá kamera a několik skvělých akčních scén. (40 %)

plakát

Avengers: Endgame (2019) 

Za mě jednoznačně nejslabší část hlavní linie. Předvídatelné konce, jediná nečekaná smrt je u podřadné postavy, celé je to slepované, zmatené a absolutně nedotažené. Obrovské zklamání, které držel nad vodou už jen Iron Man a řada, místy až zbytečného, patosu. (60 %)

plakát

Ženy v běhu (2019) 

Nulová zápletka, šablonovitý děj, ale výborně zvládnuté a sehrané. To, že je po 15 minutách jasné, kdo s kým skončí a že největší bodem zlomu je krádež batohu (to myslím vážně), jde filmu k neduhu. Vše tak nějak zachraňuje výborná kamera, sympatické obsazení, dobrý hudební doprovod a slušné herecké výkony. Není to zázrak, ale pokud půjdete v partě holek, nebo jako zamilovaný pár, tak se to dá překousnout. Jedna z nejlepších českých romantických komedií posledních let, bez přihlédnutí k žánru a zemi původu pak filmařský průměr. (50 %)

plakát

Hvězdná brána: Třetí říše (2018) (seriál) 

Ukázalo se, jak málo stačí, aby toto dílko o délce televizního filmu získalo pozornost. Bohužel - trochu vyšší rozpočet efektů by tomu slušel a nezajímavý je vlastně i formát - 100 minut rozsekaných do 10 krátkých epizod působí nekonzistentně a vzhledem ke konci příběhu není příliš pravděpodobný ani rozvoj příběhu směrem k nějaké další sérii. Promarněný potenciál, i když za ty peníze vlastně dobrá práce. (50%)