Reklama

Reklama

VOD (1)

Pokus o aktuální výklad Faustovského mýtu. Faust, náhodný člověk z davu, je manipulován celým dějem, vžívá se do role Fausta až do hořkého konce. (oficiální text distributora)

Recenze (124)

mohamedsfinger 

všechny recenze uživatele

Jan Švankmajer opět dokazuje, že se vymyká standardům nejen českého, ale i světového filmu, protože jeho tvorba je opravdu komplikovaná a originální, to dokonale dokazuje právě Lekce Faust. Kombinace hraných pasáží s loutkovými a stop-motion animací zde působí na diváka opravdu silným způsobem, ať už v démonických zaříkávacích pasážích nebo groteskní souloži s loutkovým čertem. Jak už je zvykem, tak po technické stránce opět není co vytýkat, no, a herectví Petra Čepka nezbývá než glorifikovat, protože si touto rolí postavil další z velkých pomníků. A aby divák pronikl do hloubky filmu, je třeba mnoho zhlédnutí a při každém objeví něco nového, další smysl Fausta Švankajerova i Goehtova. ()

Vitex 

všechny recenze uživatele

Syntéza loutkového, animovaného a hraného filmu. Jestli ne vrchol Švankmajera, tak po Šílení určitě druhý nejlepší jeho film. A jistě jeden z nejlepších českých filmů devadesátých let - možná nejlepší. Krásný a jaksi decentní černý humor. Film byl prý inspirovám tím, že se J.Š. s nějakým kamarádem ještě v studentských letech rozhodli někde na poli vyvolávat ďábla. Nemysleli to ani tak moc vážně. Ale po chvíli na nedaleké cestě zastavila červená škodovka, otevřeli se dveře a ony dva mladíky jakýsi nečekaný poryv větru odhodil o několik metrů dál. Ta červená škodovka se do filmu taky dostala... ()

Reklama

Idego 

všechny recenze uživatele

Lekce Faust mi přišla samoúčelná. Na to, aby to byl čirej surrealismus, kde fakt není čeho se chytit a člověk si užívá jenom sled random obrazů, je to moc dlouhý a komplexní. Na to, aby to byl surrealismem nebo řekněme magickým realismem okořeněnej příběh, je ta zápletka zase příliš banální. Děj se dá opravdu shrnout jenom jako "převyprávěná legenda o doktoru Faustovi". Nic víc, nic míň. A přišlo mně, že ten surrealismus je na to naroubovanej tak nějak navíc, zbytečně, bez toho, aby sám měl jinej smysl než dát prostor Švankmajerově animaci. Plno motivů a výjevů tu nemá v rámci celku žádnou zřetelnou funkci ("Ať žije portugalský král!"), jiný se naopak opakují, takže ztrácí na zajímavosti (první scéna přeměny plasteliny v Čepkovu hlavu je hezká, dívat se na to pošesté už je zívačka). Prostě udržet u toho filmu pozornost bylo nad moje síly a už od poloviny jsem se musel nutit vydržet to dokoukat. Jeden z těch filmů, co jsem rád, že jsem je viděl, ale nikomu bych je nedoporučil a sám se na ně znovu taky nepodívám. ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Göetheho Faust, by asi dopadl špatně, kdyby se někdo rozhodnul je vytvořit tak nějak klasicky. Švankmajer ho zadaptoval po svém a dopadlo to dobře. Čepek se na vyvolávání ďábla hodí více než dobře. Film je doplněn skvělými animacemi a zajímavými postavami v podobě loutek. Krausovi tenhle film taky sedl. Lekce Faust je určitě jeden z nejlepších filmů Švankmajerovy tvorby. ()

ArthasKarfa 

všechny recenze uživatele

Kdybych já byl Faust, nebo kdybych vlastně byl jen obyčejný člověk, který byl pro osobu Fausta vyvolen asi bych si místo školy černé magie stejně vybral studium teologie. Velmi zajímavý český snímek, se skvělou animací a nápadem, který posouvá českou kinematografii do popředí tvořivosti, Geothe by asi byl s adaptací svého románu naprosto spokojen a všichni kdo jsme film viděli víme proč. Lidi střeste se ďábla a obraďte se k Božímu světlu. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (18)

  • V čase 00:13:34 si Faust (Petr Čepek) rozmazává po tváři bílou barvu. Nicméně hned v čase 00:13:40 je bílá barva zcela pryč. (HonzaR.)
  • Nebylo to první setkání Petra Čepka s rolí Fausta. Čepek si Fausta zahrál již v Calábkově hře inscenované v Činoherním klubu v roce 1974. Také si jej zahrál v Jirešově inscenaci televizní opery Luboše Fišera na libreto Evy Bezděkové „Věčný Faust“ z r. 1985. [Zdroj: kniha „Petr Čepek: Talent a osud“ – Jaroslav Vostrý] (Polák)
  • Ve své sarkastické úvaze o manipulaci nevycházel autor z výkladů faustovského mýtu, ale přímo ze samotných textů na klasické téma, především z tradiční loutkové hry, z díla J. W. Goetha Faust (1831) a z dramatu anglického dramatika Christophera Marlowa Tragický příběh doktora Fausta (1601). (charlosina)

Reklama

Reklama