Režie:
Michal SuchánekScénář:
Michal SuchánekKamera:
Milan ChadimaHudba:
Jiří BurianHrají:
Jiří Langmajer, Tatiana Dyková, Karel Roden, Marek Taclík, Matěj Dadák, Marián Čekovský, Nela Boudová, Miroslav VladykaVOD (3)
Obsahy(1)
Na večírku se postupně scházejí bývalí spolužáci. Toto setkání by se pravděpodobně neslo v duchu lehkého škorpení a nostalgických vzpomínek, jenže místo dalšího spolužáka zazvoní u dveří podomní prodavač a přinese nečekanou zprávu o kamarádovi, který už nikdy nedorazí. Účastníci večírku se za ním společně vydávají autobusem. Během cesty se ukáže, že mluvit o skutečných pocitech je mnohem složitější, než se zdá. (Falcon)
(více)Videa (2)
Recenze (228)
Toto bude zřejmě jeden z nejrozporuplnějších filmů roku. Víte, nedovedu vyjádřit, co mne na filmu zaujalo, ale faktem je, že mi leží v hlavě. Během měsíce jsem viděl Prvoka, deník fotra a Večírek a zatímco u prvních dvou jsem se vcelku nasmál, u Večírku tomu zas tak nebylo a přesto nakonec nad ním nejvíce přemýšlím. Tato antikomedie mi prostě nedá spát... ()
Zajímavý rozjezd srazu přátel ze školy po letech, kde se ani skoro nepoznávají a vypadá to na dobrou zábavu s černým humorem. Poté ale dorazí prodejce vysavačů a po zjištění že jejich kamarád zemřel všechno sklouzne do dialogů o ničem! Od odjezdu autobusem přišlo trapno a nechápu jak dokázal Suchoš při svém debutu přemluvit taková jména na obsazení! Bohužel mě to vůbec nechytlo a závěr byl dost divně useklý. V titulcích teda ještě pár záběrů ze smutečního obřadu, ale to už to nespasilo. Kamera slušná, ale pořád se k tomu musí přistupovat jako o pokus něco vyzkoušet a natočit, takže sen byl splněn! 40% ()
Michal Suchánek si střihl první filmový režisérský počin. Komedie plná vtipných dialogů a hlášek musela logicky na divadle s výborným obsazením působit dobře. Tomu věřím velmi ochotně. Jenže film přináší nový rozměr. Nelze říct, že by obsazení nebylo kvalitní. Vlastně přesně naopak. Je nadstandartní. A navíc se jedná o herce, kteří sami o sobě jsou komediálními typy. M. Suchánek si navíc nebral příliš servítky a předvedl hodně nekorektní humor, který se pohyboval leckdy na hraně. Ne, že bych si to myslel já. Podle mě humor nemá mít hranic pokud není urážlivý. Ale když si vezmu v potaz co všechno, a někdy i relativně nedávno, bylo v minulosti u jiných umělců kritizováno... Jenže celý film padá faktu, že herci zkrátka své monology či dialogy odvyprávějí. Snímek nemá ukotvený děj. Postavy se v první půli potkají v domě jednoho z nich a v druhé cestují na pohřeb. U toho dochází k humorným hláškám, které se ale objevují čím dál sporadičtěji. V zásadě jde o odlišné názory na život i jeho hodnoty. A během toho dochází k odhalení různých skrytých vnitřních problémů. V zásadě si nemyslím, že by to byla až tak špatná komedie, má své světlé momenty, herci se snaží komediálně diváka vnadit, ale samo o sobě to nestačí. ()
Po opravdu bolestivém zhlédnutí této retardované skatologie musí nutně každý erudovaný filmový teoretik praštit hlavou do zdi a zapřemítat nad tak zvanou aporémou tří tupých hovad: „Které tupé hovado tohle napsalo a zrežírovalo, které tupé hovado na tohle dalo prachy a které tupé hovado na to vlezlo do kina?“. A tak rádoby bavič qocientně nejubožejšího proletariátu, Michal Trapánek, dotáhl své neumětelské ambice až k celovečeráku dle jeho vlastní divadelní hry, která, jak upřímně doufám, zaslouženě zapadla do nejhlubšího análu světoprkenného zapomnění, a já musím s úpěním konstatovat, že tentokrát nestihl být ani obvykle trapný. Měl-li bych v souvislosti s touto zoufalou, dějově i dialogově veskrze retardovanou amatérskou mrdkou a patrně protekčním výsměchem všem talentovaným filmařům použít nějaké analogické profesní přirovnání, volil bych řidiče hovnocucu se dvěma třídami zvláštní školy, jenž egoisticky nadhodnotil své možnosti, načež sepsal učebnici kvantové fyziky, a sice ve formě rádoby žertovných rozhovorů idiota s Planckovou konstantou. Logickým důsledkem je pak dementpyré náhodně losovaných, žinantních a obskurně nenavazujících prkenných diskuzí, které však dozajista připadaly Michalovi filmařsky naprosto dokonalé a ke všemu tomu neštěstí i totálně k PO-PU-KÁ-NÍ. Diskuzí, jež prezentovaly angažovanou partičku výborných, dobrých a poměrně slušných herců, i fekálního prostituta Langmajera, jako bandu ochotnických oligofrenních utečenců z Ústavu pro léčbu akutní afázie v Blábolivé nad Kokotnou. P.S.: Kadle, Kadle, už i Ty strádáš nedostatkem vezdejšího nebo luksusních předmětů, že odevzdaně kráčíš s lopatou přes rameno směrem k pohřebišti soudných charakterních herců? To už si příště rovnou střihni hauptku v nějaké nové třeskutě tumorné taškařici divadla Mír, ať to urychlíš! ()
Bizár jako prase, ale celkem dobrý. Čekal jsem to mnohem horší, současných 35% odrazovalo. Nedá se říct, že by byl Suchánek úplně mimo. Jeho humor je dost specifický, a kdo ho nikdy nemusel, tak mu na chuť teď tuplem nepřijde. Já jsem se osobně dobře bavil, byť některé humory byly dost přestřelené a za hranou. 65% ()
Galerie (28)
Zajímavosti (11)
- Ve filmu je zmíněn pořad 13. komnata (od r. 2006). (griph)
- Když se jde Jirka (Jiří Langmajer), Pudil (Marek Taclík) a Kozouška (Nela Boudová) podívat, co se děje s inženýrem Hinkem (Matěj Dadák), dialogy Jirky a Pudila odkazují na české meme „Svarta jump“. (OJan)
- Pri rozhovore v autobuse medzi predajcom a Langmajerom si môžete všimnúť, že Dyková mení polohu hlavy skoro pri každom strihu. (Johnny.ARN)
Reklama