poster

Nevěsta byla v černém

  • Francie

    Mariée était en noir, La

  • anglický

    Bride Wore Black, The

Krimi / Drama / Mysteriózní

Francie / Itálie, 1968, 107 min

  • InJo
    ****

    Poměrně dost monotónní a chvílemi i naivní příběh bez nějaké zásadnější pointy nebo zvratu, ale napínavé a poutavé je to od začátku až do konce. Filmy odkazující na Hitchcocka cíleně vyhledávám a Truffaut se zde očividně hodně snažil, ale do rafinovanosti a dokonalosti Hitchových nejlepších děl má 'Nevěsta' přeci jen ještě trochu daleko. Jako stylová žánrovka bez větších ambicí však rozhodně nezklame. I když ten morální rozpor (chladnokrevné likvidování nechtěných vrahů) nutí k zamyšlení i dlouho po skončení... 80 %(12.10.2008)

  • anais
    *****

    Velice zajímavý film, natočený přesně ve stylu Alfreda Hitchcocka. Kromě vizuální a dějové s tránky k tomu přispívá i hudba Bernarda Hermana. Z počátku se mi zdálo poněkud obtížné překousnout typicky francouzské postavy v typicky hollywoodském filmu. Zdálo se mi, jako by se jednalo o "pouhou" poctu mistrovi filmové hrůzi. Během filmu se však začnou objevovat prvky, které HItch ve svých filmech neměl, tedy alespoň ne tak markantní. Víc než vyvolání napětí (hrůza sem nepatří, jedná se o thriller) zajímá Truffauta chování hlavní hrdinky v této mezní situaci. Film skvělým tempem graduje a spíš než onou poctou se tak stává perfektní variací, která v některých ohledech možná svého vzoru nedosahuje (skloubeníhudby a obrazu se mi chvílemi zdálo trochu křečovité), v mnoha ho asi překonává (vyprávění působí méně vvykonstrovaně - živočišněji). Zajímavá je určitě i podobnost s Tarantinovým Kill Billem. Když mi došlo o čem oba snímky vypráví, dost mě to zaskočilo. Ale asi se to dá brát tak, že podobným způsobem, jako Truffaut variuje Hitchcocka, Tarantino variuje Truffauta. Je to sice šílená představa, ale nic jiného mě nenapadá.(20.10.2004)

  • Tosim
    ****

    Prostě - pomsta a nic míň. Ovšem i nic víc. 70%.(20.10.2008)

  • kiddo
    ***

    Čistá žánrovka s několika dost originálními motivy, do kopru ji ale posílá letmé načrtnutí postav a následné beztvaré herecké uchopení, které je nejvíc patrné v případě hlavní hrdinky (Truffaut má navíc hodně podivnou představu o ženské kráse a mládí - Jeanne Moreau tu vypadá, jako by si odskočila z fronty na mlíko někde u pražského koloniálu). Až do třetí oběti se jí nedaří vzbudit nějaký zájem o svou postavu, nebo mě aspoň přimět, aby byly mé sympatie na její straně. Jak by řekla Uma v pozdější obšlehnuté dokonalosti, i ničím necharakterizovaný zabiják se dá zahrát tak, že jím budete zcela pohlceni.(3.9.2009)

  • Exkvizitor
    ****

    Jedná se o podařený thriller s dobře stupňovaným napětím. Pouze způsob vyprávění příběhu mi moc nesedl - selhává dle mého názoru zejména v závěrečné třetině, kdy najednou z ničeho nic je tajemství "nevěsty v černém" nešikovně vyzrazeno a film ztrácí na své mysteriózní atmosféře. Jinak inspirace Hitchcockem je opravdu více než patrná - jedná se o zjevnou poctu Truffatovu hollywoodskému idolu.(5.9.2005)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace