Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Marigold
    ***

    Zhruba ze dvou třetin silný a přesný portrét stárnutí, slabosti a odcizení. Marko Škop má jako dokumentarista cit pro vystižení sociálního zázemí postav bez nadbytečného vysvětlování. Prostě ví, kam se má kamera dívat a jak. Dusivá komořina i zvláštním způsobem sebereflexivní film bohužel v poslední třetině svojí intenzitu rozředí v nadbytečných a opakujících se scénách mizérie a koukání se do zrcadel. Je za tím cítit jasný režijní koncept (Eva se do zrcadla dívá už na začátku), ale zároveň z toho také trčí určitá konstrukce, která na rozdíl od rodinné linie až příliš přímo zobrazuje to, co je divákovi zřejmé mimoděk. Scény z domova důchodců a recepce trochu zaměňují empatii za exploataci. I závěr v bazénu pak vyzní trochu rozpačitěji než vrcholné scény z první části, kdy kamera přesně ví, jak velký odstup od děje a postav má udržet. Eva Nová se nicméně v kontextu současné festivalové kinematografie nemá zač stydět. Přes svoje nedostatky je totiž při věci. Silné *** / slabé ****.(16.3.2016)

  • Othello
    **

    Vašáryová exploatuje své role zadýchaných, lítostivých, smutných matek, které jede posledních dvacet let za asistence tak neskutečně chcípáckých postav, že to láme kosti. Je v tom nejspíše hodně života, vlastně tolik, že v tom není moc filmu. Finále je už totální Kim-Ki Duk poslední dekády.(13.7.2016)

  • xxmartinxx
    ****

    Šlo by to z hodně důvodů odmítnout - od doslovnosti některých scén po celkovou prvoplánovost a ošuntělost námětu, který bez ozvláštnění naplňuje svůj rámec. Ale na druhou stranu je to velmi vkusné, nejde to nutně divákovi na ruku a postava Vášáryové není zdaleka tak jednobarevná, jak bych si tipoval, že bude. Takže nadhodnotím. 3 a 1/2(21.4.2016)

  • Flego
    ****

    Silná rodnná dráma stárnucej herečky - akoholičky je predvšetkým herecký koncert Milky Vášáryovej. Film začínajúceho režiséra na hranom filmovom poli je nemilosrdnou sondou do života ženy, ktorej sa zrútil profesný svet, ale čo je horšie aj vzťah so synom. Príbeh je rozprávaný pomalým tempom, každá scéna dokáže doznieť v divákovi, psychológia postáv je prepracovaná do najmenších detailov. Záverečná scéna je len dokonalým vyvrcholením tohto mrazivého filmu.(18.7.2016)

  • nascendi
    ***

    Už dlho čakám na ďalší slovenský film, ktorý by som mohol zaradiť do svojej Top 100 bez toho, aby dôvodom bolo nejaká forma falošného vlastenectva. Videl som Osadné Marka Škopa a mal som pocit, že jeho prvý hraný film by mohol byť tým očakávaným.A skutočne jeho a kameramanove majstrovstvo boli v niektorých momentoch neprehliadnuteľné. Samozrejme absolutórium si zaslúži Milka Vášáryová, spoza chrbta ktorej sa dral dopredu aj Milan Ondrík. Problém vidím v tom, že sa tieto vynikajúce segmenty neposkladali do rovnako vynikajúceho celku. Niečoho bolo viac, ako bolo potrebné, niečo chýbalo a tak si na oceniteľný slovenský film ešte počkám.(25.10.2016)

  • - Eva Nová sa z liečebne vracia do svojho bytu v Petržalke. Byt je situovaný na Budatínskej ulici v blízkosti Tesca, ale keď sa Eva Nová vracia od syna prvýkrát domov, vystupuje na zastávke Jungmannova, čo je od jej bydliska okolo 30 minút peši. Aj keby chcela prestúpiť (čo jej odchod zo zastávky nenasvedčuje), cestovala dosť nelogicky, nakoľko autobus z hlavnej stanice jej stojí priamo pred Tescom. (zetpi)

  • - Emílie Vašáryová roli Evy Nové dlouho odmítala. Obávala se prý, že ji už nezvládne fyzicky. (klukluka)

  • - Film sa nakrúcal v Pečovskej Novej Vsi. (YoZo8)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace