Režie:
John WooScénář:
Barry WongKamera:
Horace WongHudba:
Michael GibbsHrají:
Yun-fat Chow, Tony Chiu-wai Leung, Anthony Wong, Phillip Kwok, Stephen Tung, John Woo, Pai Wei, Džun Kunimura, Philip Chan, Teresa Mo, Pau-chung Tong (více)Obsahy(1)
Hongkongské obyvatelstvo je terorizováno nebezpečnými gangstery a brutálními triádami. Policejní inspektor Yuen (CHOW YUN-FAT) přísahá, že prohnilé podsvětí vyčistí. Na pomoc mu přichází tajný policista Tony (TONY LEUNG). Oba muži, oddaní stejnému poslání ale každý zvyklý hrát jinak, spojí své síly, aby se pokusili vyhrát boj proti nenáviděnému nepříteli. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (422)
"S jednou pistolí jsi superman... a se dvěma bůh?" Poté, co se na jeho hlavu snesla kritika zato, že ve svých filmech oslavuje gangstery, se John Woo rozhodl věnovat jeden pro změnu policistům a světlo světa spatřila jeho monumentální hongkongská labutí píseň o zradě, pomstě a chlapském přátelství rodícím se v dešti kulek a v potocích krve. Ačkoliv oplývá správnou wooovskou fatální atmosférou, zběsilou, nadměrně brutální akcí (bodycount: 230) a sehranými charizmatickými střelci Chow Yun-Fatem a Tony Leungem, neučarovala mi tak jako podstatně méně akční, ale zato krásně melancholická Kulka v hlavě. Nebo Killer. ()
V mém věku už člověk obvykle dávno ví, co mu udělá radost a čemu by se měl vyhnout. Z principu ale neškodí jednou za čas si potvrdit své priority a předsudky. K tomu by měl posloužit film ve svém žánru hodnocený jako špička. Akční filmy nepatří mezi můj šálek čaje, ale proč výjimečně nezkusit jeden z nejlépe hodnocených filmů ve své kategorii? No, nebudu lhát, svým způsobem to byla síla. Akce zcela zbavená jakékoli závislosti na fyzikálních zákonech, zbraně na osm nábojů, které vypálí padesátkrát za sebou, prostinký příběh bez jakékoli elementární logiky, ploché postavy, které spadají přesně do svých škatulek, ranaři, kteří vyřídí deset protivníků, aniž by se jakkoli zadýchali - a tak by se dalo ještě dlouho pokračovat. Děkuji, potvrdil jsem si všechna negativa, která k podobné produkci cítím, a pokud budu mít v budoucnosti potřebu nechat se akčně rozptylovat, pustím si Agenta bez minulosti. Prakticky žádný žánr není na CSFD tak výrazně nadhodnocený jako východoasijské akční filmy. V každém jiném žánru, ať už jde o horor, fantasy, sci-fi nebo cokoliv jiného, se najde dostatek kazisvětů, kteří dokáží nekritickým fanouškům zkalit jejich nadšení. V téhle skupině to kupodivu nefunguje. Hard Boiled je jednorozměrný film bez jakéhokoliv přesahu, ovšem natočený z profesionalitou a herci, kteří se v rámci toho, co jim scénář předepisuje, pohybují s naprostou jistotou. Celkový dojem: 25 %. ()
Bouchaná tequila, párátka, mimino v náručí, stovky zničených kachliček a tisíce vystřílených nábojů. Do nejmenšího detailu perfektní práce jak Johna Woo, tak Fata i všech ostatních zůčastněných. Co za ódu na akci tady Woo předvádí je neuvěřitelné nejen v jeho kinematografii. Obvzláště bratru hodinové finále v nemocnici je nenapodobitelná podívaná. Pokud jste zvyklí na politicky korektní americkou produkci, tak vás asi překvapí masové střílení civilistů či brutální akce, která je přeplněna typickými vizuálními gryfy Johna Woo. U jeho snímků často bývá akční složka pouze záštitou pro drama dvou můžů a zde tomu není jinak, byť přeci jen tady je trošku tento motiv zatlačen do pozadí. Dokonce i scény s dětmi, které by jinde byly prvoplánově laciné jsou zvládnuty na jedničku. Celý film se obejde bez humorné složky, s čestnou výjimkou dvou "jakžtakž" hlášek v samotném závěru. Jediný zápor na této filmové nábojnici je na můj vkus až příůiš rušící hudba. Jeden z vrcholů "pistolkového Hong Kongu". ()
Na Hard Boiled je nejlepší to, že už první přestřelka hravě překonává plány ostatních akčních filmů a prakticky se vůbec nezastaví. Filmu dominují cca 4 větší akční sekvence, které jsou střídány jednohubkami v podobě nájemné vraždy, či vyčištění pár svědků. Všechno by to bylo působivé, nebýt druhé poloviny filmu (zvláště pak poslední půlhodiny) odehrávající se v nemocnici. Ta je opravdu špičkou nápaditosti akčních scén a totálně dynamická akce střídá další, která je zabalena do dalších dvou a ty jsou překonány ještě pár akcemi. Woo na úplném vrcholu své tvorby musel snad rok neustále líbat múzy, protože kdo TOHLE natočí, fakt není odsud. V rámci žánru i slušný scénář a výborná hudba. [Přesná stopáž: 128 min] ()
Perfekcionistický, všetky ostatné akčné filmy zatieňujúci biják. To snád ani nie je možné, aby tak dlhý a strielačkami nacpaný film nepôsobil preplácane a kŕčovito, a po čase nenudil. A on pôsobí úplne naopak. Posledná polhodina je dôkazom toho, že John Woo nie je z tejto planéty. ()
Reklama