Tvůrci:
Dan EricksonKamera:
Jessica Lee GagnéHudba:
Theodore ShapiroHrají:
Adam Scott, Patricia Arquette, Zach Cherry, Dichen Lachman, Britt Lower, Tramell Tillman, Jen Tullock, John Turturro, Christopher Walken, Yul Vazquez (více)VOD (1)
Série(2) / Epizody(19)
Obsahy(2)
Mark šéfuje týmu zaměstnanců, kterým byla chirurgicky oddělena pracovní a mimopracovní paměť. Po setkání s kolegou z práce v osobním životě se vydává na cestu k pravdě o jejich zaměstnání. (Apple TV+)
Videa (2)
Recenze (97)
Tady není opravdu co vytknout, všechno je naprosto dokonalé. Fantastické obsazení, kdy jeden překonává druhého a není moc možné vybrat kdo je lepší. Fantastická kamera, kdy se mi ty nekonečné sterilní bílé chodby vpily do hlavy společně s fantastickým soundtrackem. Příběh mě vtáhnul okamžitě a nepustil do poslední vteřiny posledního dílu. Je to konečně něco originálního, skvěle poskládáno a opravdu na zamyšlení. A to úvodní intro je jedno z nejlepších jaké jsem kdy viděla. Už aby byla druhá řada! ()
Originální seriálová korporátní dystopie vizuálně velmi zajímavě pojatá - zaměstnanci korporátu coby laboratorní myši v labyrintu...korporát substituující moderní formu otroctví... Dílo výrazně komorní, až minimalistické, s úspornou výpravou, rozdělené na dvě vizuálně odlišená pásma - pásmo zaměstnání charakterizované studeným umělým světlem a jakousi korporátní estetikou a designem s prostředím až sterilním a pásmo civilní charakterizované nedostatkem světla, odehrávající se většinou za šera v přítmí... Jak už jsem psal dříve u jeho předchozích režijních projektů - Ben Stiller je mnohem lepší režisér než herec a osobně bych ho v budoucnu raději viděl už jen na režisérské stoličce než před kamerou...Odloučení sice není takový seriálový masterpiece jako Stillerovo předchozí Útěk z vězení v Dannemoře, ale i tak jde o seriál vysoko čnějící nad běžnou seriálovou produkcí... ()
Nevím ani proč jsem si Severence pořizovala, protože žánr sci fi je mi celkem vzdálený, ale faktem je, že mě svým způsobem fascinoval. Pouze asi tři díly jsem tak trochu prostepovala, ale jinak jsem jela jeden díl za druhým a čekala jsem, kdy se to konečně posune do trochu větší akce, víc odhalí celý vnitřní systém, potažmo i venkovní a přestože se tak až moc nestalo, bylo to zkrátka vtahující. Celá hlavní čtyřka hrála suprově, ale kdo byl naprosto dokonalý, tak musím vyzdvihnout Patricii. Tu jsem fakt nesnášela hned zkraje a vydrželo mně to hodně dlouho. Ona se do takových rolí přímo pokládá, když vezmu v úvahu třeba seriál Odhalení, kde byla taktéž na odstřel. A Johna Turturra mám ráda a i tady dokázal, že zkrátka umí. Celkově toho tedy vůbec nelituji a jsem zvědavá jestli se z toho vyvrbí druhá série, protože všechny ingredience tomu nasvědčují. ()
OK... Když pominu brilantní kameru, kterou seriál má (a já si obvykle kompozice a práce s ohniskem na první dobrou nevšímám) a to, že první řada je neuzavřená (což je obecný problém amerických seriálů), tak Severance patří mezi absolutní špičku v seriálovém storytellingu posledních let a doufám, že druhá řada tenhle trend udrží. O kameře se nechci bavit, protože nejsem kameraman a nedokázal bych správnými slovy popsat, co se na obrazovce děje, a americké vs. britské seriály jsou téma samo o sobě, ale klaustrofobické drama Dana Ericsona (v režii Bena Stillera) je ztělesněním Čechovovy pušky - celá řada detailů, které se v seriálu objevují (počínaje Irvingovou fascinací uměním, konče fotografiemi, které na firemních párty dělá Milchick) má později v příběhu odůvodnění. A to je něco, co velice obdivuji... Pro mě tenhle způsob vyprávění (pokud má každý setup odpovídající payoff) představuje vrchol scenáristiky. ()
Hodně lidí by určitě uvítalo, kdyby své starosti a bolesti z běžného života mohli aspoň na pár hodin, třeba v práci hodit za hlavu a nemyslet na ně. Ale i obráceně. Spousta lidí si takzvaně nosí práci domů, neustále řeší nějaké pracovní problémy. Výborný, originální nápad, který však řeší už mnohokrát zpracované téma. Ve jménu všeobecného blaha jsou lidem odepírána základní lidská práva. Prostě totalita! Lidé nastupují do nesmyslné práce, kde jsou jim vymyty mozky a ztrácejí svobodu. George Orwell by tvůrce pochválil. Děj se rozbíhá pomalu, ale napětí se stupňuje a skvěle graduje a ...... pak se zase otevřou vrata do druhé série. Pro Krista pána, proč aspoň jeden seriál nemůže být ukončen normálně? Každopádně zatím seriál roku! ()
Galerie (174)
Zajímavosti (15)
- Výroba bola prerušená dvakrát. Počas prvej série kvôli pandémii Covid 19, počas druhej série pre štrajk scenáristov. (Arsenal83)
- I když se seriál odehrává v Kieru, fiktivním strašidelném městě dotovaném tajemnou společností Lumon Industries, tak byl ve skutečnosti natočen v Hudson Valley a v amerických státech New York a New Jersey. Impozantní budova společnosti Lumon Industries je ikonická Bell Works v Holmdelu v severním New Jersey. A domy Marka (Adam Scott) a paní Selvigové se ve skutečnosti nacházejí ve Village Gate Townhouses v Nyacku, který se nachází 27 mil od New Yorku. (Trajektt)
- Dan Erickson povedal, že zmes áut a technológií z rôznych období mala „poskytnúť mierny pocit dezorientácie“ a spôsobiť, že Lumon „dával pocit odpútanosti od času a priestoru“. (Arsenal83)
Reklama