Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Drama o dvojici mladých učitelek, jimž jedna nenávistná dětská lež bezmála zničí život, je prvním významným snímkem v kariéře Williama Wylera a zároveň okamžikem několika klíčových tvůrčích i lidských setkání. (Letní filmová škola)

Recenze (8)

Hwaelos 

všechny recenze uživatele

Wyler mě tady překvapil. Velmi příjemně, musím říct. Film, který začíná jako klasické hollywoodské melodrama se v druhé polovině překlopí do poměrně temných tónů, kdy jedna dětská lež pozvolna rozleptá přátelství i vztahy. V této souvislosti je škoda dosti násilně přilepeného happy endu. Celkem by mě zajímalo, jestli to byl Wylerův nápad, nebo vstup producenta. ()

vitekpe 

všechny recenze uživatele

Tak jako, drzitelka jednoho z nejkrasnejsich usmevu svetove kinematografie, ma oblibena Miriam, je pro mne uz sama o sobe za ctyri hvezdy, ze... Pak je tady ale zadrhel s tim, ze temer vsechny postavy jsou zenske, a to vsech vekovych kategorii. Nadevsemi pak vycniva dvanactileta rozmazlena hysterka (v podani vynikajici Bonity Granville), ktera asi tretinu filmu projeci...cili docela dobra antikoncepce. :-) ()

Reklama

Rybizek 

všechny recenze uživatele

Jako pedagogický pracovník dobře vím, jak smradi dokáží potrápit. Ale, jak jsme dobře mohli vidět, tak ani moc nezáleží na smradech nýbrž na jejich rodičích, v tomto případě prarodičích. Takže se milí rodiče zamyslete, zda ten váš rozmazlený "anídlek" není náhodou pěknej "sráč". Nakonec k zamyšlení přecejen došlo, ale způsobená škoda byla již nezvratná. Přesto mě film pohladil a konec potěšil, takže 72%. (LFŠ 2019) ()

Rocky88 

všechny recenze uživatele

Na všech frontách výborně zahrané drama, ve kterém se z pohádky stane noční můra. Wyler tady dětské herečky zvládl bravurně (naopak si nepohlidal detaily typu prázdných kufrů apod.) a hodina a půl se vypaří jako úsměv hlavních postav. Škoda 63 jsem se nechal nachytat českým překladem a byl jsem naladěn na nějakou tu mrtvolku. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (4)

  • Příběh dvou nadšených, začínajících učitelek, které si otevřou vlastní soukromou školu, vychází z divadelní hry Lillian Hellmanové „Dětská hodinka“ („The Children’s Hour“), která byla uvedena v roce 1934 s mimořádným úspěchem na Broadwayi. Její zfilmování se tedy nabízelo a producent Samuel Goldwyn si proto obratem zajistil práva. Adaptace hry ve stávající podobě byla ovšem vyloučená, protože její zápletka – totiž že jedna z žákyň obviní své učitelky z lesbického vztahu – by přes cenzurní Hayesův úřad nikdy neprošla. Vyloučeno bylo i použití originálního názvu, který by mohlo ke skandální hře odkazovat. Lillian Hellmanová proto příběh přepracovala tak, že lesbický vztah nahradila nevěrou, resp. nedovoleným vztahem jedné z učitelek ke snoubenci učitelky druhé, a vlastním tématem snímku se tak stala síla lži. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • Producent Samuel Goldwyn svěřil realizaci filmu tehdy málo známému Williamu Wylerovi a Vražedná lež se tak stala počátkem jejích dlouhého tvůrčího partnerství, z nějž v následujících letech mělo vzejít dalších sedm veleúspěšných snímků. (Zdroj: Letní filmová škola)

Reklama

Reklama